Verkiezingsoverwinning van Hamas

Gestart door admin, 01/02/2006 om 22:41:36

MBTiza

Citaat van: Inuit op 02/02/2006 om 12:06:03
Citaat van: MBT op 02/02/2006 om 11:59:56
Alles moet altijd op hun manier, weet iemand bijvoorbeeld hoe het zit met het kernprogramma van Iran? Want Iran schijnt vooraf een verdrag te hebben getekend en zich dus niet eraan te houden, Israel zou dat verdrag nooit hebben getekend.
tsjah...sommigen zijn gewoonweg meer gelijk dan anderen.

ik denk dat dit overigens meer een eigenschap is van de mens zelf...in de islamitische landen zijn andere weer de dupe van onderdrukking etc..

Inuit

Citaat van: ameziane op 02/02/2006 om 12:00:50
Het Westen zegt democratie hoog in het vaandel te hebben maar blijkbaar gaat het om een 'voorwaardelijke democratie', in die zin dat bepaalde partijen niet horen te winnen. De monsterzege van Hamas doet mij denken aan de overwinning van het FIS in Algerije, diens verkiezingszege was ook ongewenst voor het Westen. En uiteindelijk heeft het leger daarbij ingegrepen.
Doelend op de moslimbroederschap in Egypte zei Rice een tijdje geleden: misschien is democratie in dit geval toch geen goed idee.

En het valt me op dat men hard bezig is met het bedenken van nieuwe definities voor democratie. Partijen als Hamas, die in hun ogen tegen democratie zijn, hebben dan ook geen recht op democratie.

MBTiza

wat zei karl marx nou?

deomcratie= onderdrukking door de meerderheid?

Inuit

Citaat van: MBT op 02/02/2006 om 12:08:08
ik denk dat dit overigens meer een eigenschap is van de mens zelf...in de islamitische landen zijn andere weer de dupe van onderdrukking etc..
Maar de onderdrukkers in die landen zijn ironisch genoeg de handlangers van het westen (om het maar zo te zeggen). Het westen heeft er baat bij als bijv. een Mubarak in Egypte aan de macht blijft, dus men zal toestaan en waarschijnlijk ook helpen om met alle mogelijke middelen aan de macht te blijven.

abrid

Citaat van: Inuit op 02/02/2006 om 12:14:02
Maar de onderdrukkers in die landen zijn ironisch genoeg de handlangers van het westen (om het maar zo te zeggen). Het westen heeft er baat bij als bijv. een Mubarak in Egypte aan de macht blijft, dus men zal toestaan en waarschijnlijk ook helpen om met alle mogelijke middelen aan de macht te blijven.

Een goed voorbeeld is Algerije. Met hulp van Frankrijk(en mogelijk anderen) hebben de seculieren de macht kunnen behouden.

Isefrawen

als je denkt dat het westen staat voor "vrijheden" dan kom je zwaar bedrogen uit de pot verf.
zolang je binnen de grenzen blijft van het westers denken en doen, geen eisen stelt aan iets wat in het westen "ongewoon" is, of iets dat de westerlingen niet begrijpen omdat ze het simpelweg niet willen begrijpen, dan ben je in het westen een "vrij" mens. dat is de deomcratia van het westen, het o zo machtige westen, het o zo 'tolerante" westen, het westen van hitler, geertwilders, rita koritae, de rooien die huizen in de fik steken omdat die radicale buitenlanders hun banen inpikken, ja go west, go west, daar waar de christenen 's nachts met kinderen vieze spelletjes spelen en op zondag een kerkmis geven. Yeh go west!

En wie daar niet bij wil horen, is een radicale moslim... halleluya

MBTiza

Citaat van: Inuit op 02/02/2006 om 12:14:02

ja dat is ook nog zo..

MBTiza

Citaat van: @lcf op 02/02/2006 om 12:22:30

als je denkt dat het westen staat voor "vrijheden" dan kom je zwaar bedrogen uit de pot verf.
zolang je binnen de grenzen blijft van het westers denken en doen, geen eisen stelt aan iets wat in het westen "ongewoon" is, of iets dat de westerlingen niet begrijpen omdat ze het simpelweg niet willen begrijpen, dan ben je in het westen een "vrij" mens. dat is de deomcratia van het westen, het o zo machtige westen, het o zo 'tolerante" westen, het westen van hitler, geertwilders, rita koritae, de rooien die huizen in de fik steken omdat die radicale buitenlanders hun banen inpikken, ja go west, go west, daar waar de christenen 's nachts met kinderen vieze spelletjes spelen en op zondag een kerkmis geven. Yeh go west!

En wie daar niet bij wil horen, is een radicale moslim... halleluya

hahah let's go west!

Dora

hamas zal veranderen..dat kan ik je nu al zeggen.
wanneer een partij macht krijgt verliezen ze hun oorspronkelijke visie en worden ze hypocriet.

het ergste is als mensen hun eigen volk teniet doen gaan...en heb sterk een vermoedde dat dit gaat gebeuren...

Isefrawen

Ze hebben al aangekondigd een bestand te willen met het westen. Het bestand houdt in dat ze de staat Israel zullen respecteren.

Dora

Citaat van: @lcf op 02/02/2006 om 12:49:03

Ze hebben al aangekondigd een bestand te willen met het westen. Het bestand houdt in dat ze de staat Israel zullen respecteren.

hamas bedoel je?

Inuit

Citaat van: L_L op 02/02/2006 om 12:46:58
hamas zal veranderen..dat kan ik je nu al zeggen.
wanneer een partij macht krijgt verliezen ze hun oorspronkelijke visie en worden ze hypocriet.

het ergste is als mensen hun eigen volk teniet doen gaan...en heb sterk een vermoedde dat dit gaat gebeuren...
Ik denk eerlijk gezegd niet dat dit snel zal gebeuren, omdat Hamas niet een groepje is dat gisteren is ontstaan. Ze hebben al lange tijd veel invloed en daarmee ook de nodige macht in de Palestijnse gebieden, maar bleven toch 'gewoon' (om het op z'n Nederlands te zeggen). Kijk naar waar en hoe sjeikh Yassine woonde, gewoon lekker simpel tussen de mensen in een eenvoudig huisje. Het enige wat er nu veranderd voor Hamas is dat ze nu via diplomatieke wegen hun doelen kunnen bereiken.

Wie ook een voorbeeld hiervan is, is de huidige president van Iran, Ahmadinejad. Hij was voor zijn benoeming een man van het volk en is dat ook gebleven, gezien zijn handelen.
Zoals mijn vader altijd zegt, iccarri iteth'ha th'ug'sseddi 'ness (een schaap is aan zijn gedrag binnen de groep al vroeg te herkennen)

MBTiza

die ahmedjine had toch een paar limo's gehad van de staat en deze aan een goed doel geschonken omdat hij vond dat ze niet nodig waren..

Isefrawen

Citaat van: L_L op 02/02/2006 om 12:54:22
Citaat van: @lcf op 02/02/2006 om 12:49:03

hamas bedoel je?

yep, zag het in de krant staan vannochtend...

Inuit

Citaat van: MBT op 02/02/2006 om 13:01:01
die ahmedjine had toch een paar limo's gehad van de staat en deze aan een goed doel geschonken omdat hij vond dat ze niet nodig waren..
van de limo's weet ik niet, maar wel een luxe vliegtuig die zijn voorganger had besteld, hij wilde deze of verkopen of laten ombouwen voor burgerluchtvaart. hij vond zijn 20 of 25 jaar oude boeing 737 goed genoeg. daarnaast is hij niet in Teheran gaan wonen maar in een minder luxe paleis in het armere deel van het land. en hij heeft dit paleis ontdaan van alle luxe, dus kroonluchters, etc. werden allemaal weggehaald.
wel apart figuur die man.