Verkiezingsoverwinning van Hamas

Gestart door admin, 01/02/2006 om 22:41:36

admin

Stelling: De verkiezingsoverwinning van Hamas staat een oplossing voor het palastina-israel conflict in de weg.

(Oorspronkelijk onderwerp is verwijderd, hierbij ook een waarschuwing voor mensen die "sarcastisch" denken te reageren met racistische leuzen. Deze mensen worden, indien ik het zie, zonder pardon gebanned EN verwijderd).

mouslati

Enerzijds heb ik zoiets van het zou de oplossing niet in de weg moeten staan, het is toch de keus van het volk geweest. Anderzijds als Palestina zijn steun van andere landen verliest (ik heb begrepen dat ze ook nog aardig wat financieele steun krijgen) doordat Hamas aan de macht is schieten ze in beide gevallen er niets mee op.

miss.F.

Ben het er niet mee eens, het wordt namelijk eens tijd dat er weer een kritisch naar die vredesoplossingen gekeken gaat worden die er in de loop van de jaren gepresenteerd zijn om na te gaan in hoeverre deze realistisch en praktisch zijn voor de palestijnen. Ik ben voor vrede maar niet als het ten koste gaat van de palestijnen en ik zie de partij van Hamas meer voor de palestijnen doen dat die kontelikker van Abbas

MBTiza

Citaat van: miss.F. op 02/02/2006 om 11:17:40
Ben het er niet mee eens, het wordt namelijk eens tijd dat er weer een kritisch naar die vredesoplossingen gekeken gaat worden die er in de loop van de jaren gepresenteerd zijn om na te gaan in hoeverre deze realistisch en praktisch zijn voor de palestijnen. Ik ben voor vrede maar niet als het ten koste gaat van de palestijnen en ik zie de partij van Hamas meer voor de palestijnen doen dat die kontelikker van Abbas

Die Arafat en zijn kliekje waaronder Abbas..hebben zich decennialang verrijkt aan de Palestijnse bevolking, die Arafat maakte bijvoorbeeld maandelijke $100.000 over naar zijn vrouw en dochter in Parijs. Je zou je af kunnen vragen waar iemand zoveel geld vandaan haalt. Balkenende, premier van een welgesteld en rijk land verdient niet eens zoveel op jaarbasis, ik juich daarom de overwinning van de Hamas dan ook toe!

miss.F.

Het wordt tijd dat de palestijnen nu ook met harde vuist gaan onderhandelen en niet onderdoen voor de zwaargewichten!

mouslati

Zolang de rest van de wereld de Palestijnen nog ziet als een stelletje gefrustreerde zelfmoordenaars is het ver te zoeken met de vrede. Ze moeten gezien worden als volwaardige gesprekspartners die open staan voor vredesonderhandelingen. En ik weet niet zo heel zeker of dat gaat gebeuren met Hamas aan de macht.

miss.F.

Citaat van: mouslati op 02/02/2006 om 11:32:56
Zolang de rest van de wereld de Palestijnen nog ziet als een stelletje gefrustreerde zelfmoordenaars is het ver te zoeken met de vrede. Ze moeten gezien worden als volwaardige gesprekspartners die open staan voor vredesonderhandelingen. En ik weet niet zo heel zeker of dat gaat gebeuren met Hamas aan de macht.

Die kans moet hen ook gegeven worden om als volwaardige gesprekspartners te fungeren, alleen is het probleem nu dat dat niet gedaan wordt. men riep al op voorhand, dat ze niet om de tafel wilden met hen.

mouslati

Citaat van: miss.F. op 02/02/2006 om 11:40:08
Citaat van: mouslati op 02/02/2006 om 11:32:56
Zolang de rest van de wereld de Palestijnen nog ziet als een stelletje gefrustreerde zelfmoordenaars is het ver te zoeken met de vrede. Ze moeten gezien worden als volwaardige gesprekspartners die open staan voor vredesonderhandelingen. En ik weet niet zo heel zeker of dat gaat gebeuren met Hamas aan de macht.

Die kans moet hen ook gegeven worden om als volwaardige gesprekspartners te fungeren, alleen is het probleem nu dat dat niet gedaan wordt. men riep al op voorhand, dat ze niet om de tafel wilden met hen.

Dan zit dus de overwinniing van Hamas de vredesonderhandelingen in de weg............

Inuit

Citaat van: admin op 01/02/2006 om 22:41:36
Stelling: De verkiezingsoverwinning van Hamas staat een oplossing voor het palastina-israel conflict in de weg.
defineer eens wat je onder oplossing verstaat. want ik denk dat zowel Hamas als Israel en het westen verschillende definities hanteren voor het begrip oplossing.

MBTiza

Citaat van: Inuit op 02/02/2006 om 11:46:54
Citaat van: admin op 01/02/2006 om 22:41:36
Stelling: De verkiezingsoverwinning van Hamas staat een oplossing voor het palastina-israel conflict in de weg.
defineer eens wat je onder oplossing verstaat. want ik denk dat zowel Hamas als Israel en het westen verschillende definities hanteren voor het begrip oplossing.

Inderdaad, het westen en Israel hebben hierbij dezelfde oplossing voor ogen.

miss.F.

Citaat van: mouslati op 02/02/2006 om 11:44:31
Citaat van: miss.F. op 02/02/2006 om 11:40:08
Citaat van: mouslati op 02/02/2006 om 11:32:56
Zolang de rest van de wereld de Palestijnen nog ziet als een stelletje gefrustreerde zelfmoordenaars is het ver te zoeken met de vrede. Ze moeten gezien worden als volwaardige gesprekspartners die open staan voor vredesonderhandelingen. En ik weet niet zo heel zeker of dat gaat gebeuren met Hamas aan de macht.

Die kans moet hen ook gegeven worden om als volwaardige gesprekspartners te fungeren, alleen is het probleem nu dat dat niet gedaan wordt. men riep al op voorhand, dat ze niet om de tafel wilden met hen.

Dan zit dus de overwinniing van Hamas de vredesonderhandelingen in de weg............

volgens de westerse/joodse voorwaarden wel ja en daar zit m het punt, het moet op hun manier en wie zegt dat die manier de juiste is

MBTiza

#11
Alles moet altijd op hun manier, weet iemand bijvoorbeeld hoe het zit met het kernprogramma van Iran? Want Iran schijnt vooraf een verdrag te hebben getekend en zich dus niet eraan te houden, Israel zou dat verdrag nooit hebben getekend.

ameziane

Het Westen zegt democratie hoog in het vaandel te hebben maar blijkbaar gaat het om een 'voorwaardelijke democratie', in die zin dat bepaalde partijen niet horen te winnen. De monsterzege van Hamas doet mij denken aan de overwinning van het FIS in Algerije, diens verkiezingszege was ook ongewenst voor het Westen. En uiteindelijk heeft het leger daarbij ingegrepen.

Wat betreft Hamas denk ik dat ze er niet onderuit komen om aan de onderhandelingstafel te zitten met Israel, waarmee ze impliciet de Joodse staat zullen erkennen, hoewel ze niet snel bereid zullen zijn om hun handvest te willen wijzigen.

miss.F.

Citaat van: MBT op 02/02/2006 om 11:59:56
Alles moet altijd op hun manier, weet iemand bijvoorbeeld hoe het zit met het kernprogramma van Iran? Want Iran schijnt vooraf een vedrag te hebben getekend en zich dus niet eraan te houden, Israel zou dat vedrag nooit hebben getekend.

bij mijn weten heeft de VS dat verdrag ook nooit getekend en laatst dreigde Chiraq ook met zijn kernwapens

Inuit

Citaat van: MBT op 02/02/2006 om 11:59:56
Alles moet altijd op hun manier, weet iemand bijvoorbeeld hoe het zit met het kernprogramma van Iran? Want Iran schijnt vooraf een verdrag te hebben getekend en zich dus niet eraan te houden, Israel zou dat verdrag nooit hebben getekend.
tsjah...sommigen zijn gewoonweg meer gelijk dan anderen.