verjaardagslied in het tmazight!!!

Gestart door Dora, 13/12/2003 om 23:44:24

Dora

dit is misschien een hele gekke vraag hoor maar als een kind in de klas jarig is zingen wij zoals gewoonlijk verjaardagsliedjes om dat te vieren. we zingen in het nederlands, arabisch, turks (door turkse kindjes) en zelfs indonesisch (door indonesisch kindje). maa tmazight niet.

ik ken het niet en kan het zo de kinderen dus ook niet aanleren. ik weet trouwens ook niet of het uberhaupt wel bestaat.

Kamal25

#1
Ik ben benieuwd.

Dora

#2
so am I

allasian

#3
Verzin er dan 1,alle liedjes zijn toch verzonnen.
En aangezien je aanleg voor dichtkunst hebt mag dat nog geen probleem zijn.

Go for it,

Dora

#4
hahaha gekke gast!!

nou ik had eigelijk gehoopt dat er een erkend verjaardagsliedje was. maar volgens mij is dat dus HELAAS niet zo. goed ik moest er 1 verzinnen..maar dat kost tijd...o wa8 luisterd en huiver..zing mee (melodietje van sana hilwa ya kemiel)

nechien mara netmena
nechien mara netmena
niechien mara netmena
tudart thie reman 't rehna!!

hihihi..ff terplekke verzonne :)

goed the real one will come inchallah...geduld.

Tamza

#5
:)

Kun je het vertalen?

Dora

#6
haha....kinderen kan je alles wijsmaken...dus tja wat zal ik nu eens verzinnen...:)....

Tamza

#7
Kun je het vertalen? :)

Wasilla tarifest

Nou said maraouri heeft toch een verjaardagslied in het tmazight gezongen. Waarom zing je die niet me die kinderen?
Die je toen op myn verjaardag had gedraaid lopende_lach :)

Dora

CiteerKun je het vertalen? :)
de echte vertaling??...oke ;

wij allen wensen
wij allen wensen
wij allen wensen
een leven in voorspoed en rust/geluk

wasilla hahaha..a temchount takreth???

Wasilla tarifest

#10

Citeerde echte vertaling??...oke ;

wij allen wensen
wij allen wensen
wij allen wensen
een leven in voorspoed en rust/geluk

wasilla hahaha..a temchount takreth???

Tuurlyk zulke momenten blyven me altyd by! en ik vond het echt leuk dat je dat liedje voor my had gezocht

Tamza

#11
Thnx Lopende_Lach!

Klinkt schattig.

Dora

#12
your welcome!! ja eigenlijk wel he...ik denk dat ik maar meteen ga aanleren....ben benieuwd wat de directeur en de ouders zullen zeggen..hahahaha... ik hoor het wel.of voel :)

wassilla...het was een kleine moeite, jij mag ook zo af en toe in de spotlight gezet worden :)

Wasilla tarifest

#13

Citeeryour welcome!! ja eigenlijk wel he...ik denk dat ik maar meteen ga aanleren....ben benieuwd wat de directeur en de ouders zullen zeggen..hahahaha... ik hoor het wel.of voel :)

wassilla...het was een kleine moeite, jij mag ook zo af en toe in de spotlight gezet worden :)


Soukran a watchma

Masja

kennen jullie "de kleine prins" (le petit prince)van Saint-Exupéry?
eigenlijk een boek voor kinderen, maar ook geschikt voor volwassenen, is vertaald naar het Berbers in het Tifinagh schrift, heb ik ergens gelezen
dit boek schijnt heel bekend en populair te zijn ,in praktisch alle talen uitgegeven ( dus ook chinees, japans, thais etc)
de originele schrijver is dus Saint-Exupéry,in het frans, de vertaler naar het Tifinagh is de algerijn Abdelkader El-Hadj
(dit heeft niets te maken met verjaardagsliedjes.I know!)