Islamitische landen boycotten Denemarken

Gestart door ameziane, 29/01/2006 om 17:18:20

Hadou

De koude oorlog is voorbij...
De warme oorlog tussen het midden-oosten en het Westen is begonnen.

Sa3ieD

Had Huntington dan toch gelijk met zijn Clash of civilizations? ;-)

Dobry Den

Citaat van: Inuit op 30/01/2006 om 15:56:09
Citaat van: m'Izran op 30/01/2006 om 15:50:34
Hoe bedoel, je als je vragen hebt ga ernaar opzoek.
Je kiest zelf voor het geloof.
amen!

ik raak soms geiriteerd van mensen die doen alsof de islaam je ervan weerhoudt om na te denken over je religie. profeet Mohammed (vzmh) heeft er nog op gehamerd om na te denken en niet blind het geloof van je ouders over te nemen.
en overigens als een geleerde een mening ergens over heeft, dan impliceert het niet dat hij het ook per definitie bij het rechte eind heeft. alleen God is alwetend.

Ik raak ook geirriteerd en bijna gefrusteerd hierom. Al om deze reden is de lust om over zaken gerelateerd aan de Islam te discussieren, bij mij bijna volledig verdwenen.  Het begin van een discussie wordt voornamelijk meteen doodgebloed door uitspraken als tis eenmaal zo, even vragen bij de plaatselijke moskee-geleerder of ik moet opzoeken wat een islamitsche geleerde hierover heeft gezegd. Voor voorbeelden hoef je niet ver te zoeken. Dit forum biedt een schat aan mooie exemplaren.

Citaat van: Zouzinha op 30/01/2006 om 16:46:05
Zijn jullie zelf ook van plan Deense producten te boycotten als protest tegen de spotprenten?

Nee, daar zijn Deense films veel te goed voor. Bovendien vind ik het persoonlijk een grens te ver gaan om vanwege een cartoon in een krant alle produkten van het land te verbieden. Het 'hoogste' wat ik zou doen, is de krant boycotten en een rechtzaak aanspannen.

Izwan

De krant die de beelden over profeet heeft verspreid heeft haar excuses aangeboden. Deze actie werkt dus. Als wij aan de schijtlaars blijven luisteren, komen wij geen stap verder. Zij weten altijd smoesjes te vinden om geen acties te ondernemen. Feit is dat moslims meer macht hebben dan men denkt. De kunst is dat ze hun macht doelmatig dienen te gebruiken.

miss.F.

Ik las pas vanochtend over deze situatie, het is me daarvoor geheel ontgaan. Maar wat bezielde die gare krant om de profeet (vzmh) als terrorist uit te beelden, welke boodschap wilden ze daar mee overbrengen. Ik vind het tercht dat men zijn ongenoegen hierover heeft geuit. Grappen en spots zijn leuk, maar er zijn grenzen en een profeet afgebeeld als terrorist, gaat mij te ver

Izouran

Ik vind het al te ver gaan, dat ze überhaupt de profeet Mohammed (swt) getekend hebben, en niet te spreken over dat hij wordt afgeschilderd als terrorist.
Soms gaat het gewoon te ver. Ik heb vernomen dat de krant zijn excuses heeft aangeboden.

miss.F.

Citaat van: Izouran op 31/01/2006 om 09:49:14
Ik vind het al te ver gaan, dat ze überhaupt de profeet Mohammed (swt) getekend hebben, en niet te spreken over dat hij wordt afgeschilderd als terrorist.
Soms gaat het gewoon te ver. Ik heb vernomen dat de krant zijn excuses heeft aangeboden.

ja maar je kan je afvragen of die excuses welgemeend zijn, denk meer dat het is om een diplomatieke rel te voorkomen

Izouran

Dat uiteraad. Gemeend uit het hart?, nee dacht het niet.

Dobry Den

Citaat van: Izouran op 31/01/2006 om 09:49:14
Ik vind het al te ver gaan, dat ze überhaupt de profeet Mohammed (swt) getekend hebben,

De regel dat de profeet niet afgebeeld mag worden, riekt naar mijn mening  naar afgoding/aanbidding. Iets wat in mijn ogen indruist tegen de Islam.

Dat de profeet een terorrist en een schizofreen is wordt al jaren, zo niet eeuwen beweerd. Wel een late en overdreven reactie, maar vind wel dat er opgetreden zou moeten. Juist in deze tijd, waarin de Islam zelfs door politici gelijkgesteld wordt aan terrorisme. Het vreemde is dat er tegen het laatste niet opgetreden wordt, terwijl deze namelijk velen malen gevaarlijker is dan een flauwe spotprent in een krant.

Memma

Citaat van: mara op 30/01/2006 om 16:54:50
Zijn jullie zelf ook van plan Deense producten te boycotten als protest tegen de spotprenten?
welk product consumeren wij nou dagelijks dat uit denemarken komt?

Die Kinder-chocolaatjes blijken Deens te zijn. Zijn wel lekker als dagelijks tussendoortje. Ik at ze als kind best vaak.

mara

Citaat van: Zouzinha op 31/01/2006 om 15:23:50

Die Kinder-chocolaatjes blijken Deens te zijn. Zijn wel lekker als dagelijks tussendoortje. Ik at ze als kind best vaak.
die eet ik toch niet...nog meer producten?

Memma

Citaat van: mara op 31/01/2006 om 15:25:34

Nou weet ik ook echt niet wat jij verder allemaal in je koelkast hebt. Maar voorzover ik weet is knäckebröt Deens / Zweeds van het merk Wasa, Deense kaas van verschilllende merken en NIDO melk maar dat is allemaal niet te koop, denk ik, in Nederland maar in het M-O

mara

Citaat van: Zouzinha op 31/01/2006 om 15:40:22
Citaat van: mara op 31/01/2006 om 15:25:34

Nou weet ik ook echt niet wat jij verder allemaal in je koelkast hebt. Maar voorzover ik weet is knäckebröt Deens / Zweeds van het merk Wasa, Deense kaas van verschilllende merken en NIDO melk maar dat is allemaal niet te koop, denk ik, in Nederland maar in het M-O
allemaal te koop in het mO? dat meen je niet, ik bedoel waarom denk je dat juist die gasten dat land boycotten. Ik weet in ieder geval dat datgene wat ik eet niet van deens makelij is :)

miss.F.

Ik vind het overigens wel weer kinderachtig dat die EU voorzitter SA te kennen heeft gegeven dat een boycot van deense producten tevens een boycot van de EU impliceert, alsof ze allen aan het heup verwant zijn!

ps. waarom is Doby niet meer actief?