Islamitische landen boycotten Denemarken

Gestart door ameziane, 29/01/2006 om 17:18:20

Citaat van: Hadou op 18/02/2006 om 14:36:00
Citaat van: ***** op 18/02/2006 om 09:30:18
In die regio zijn nog heel wat hongerige aardbevingsslachtoffers te voeden. Blijkbaar neem hij liever 1 leven met dat geld, dan dat hij er 1000 redt.
Goddeloze imam. Blijkbaar typerend voor een bepaalde stroming binnen islam.
Gewelddadig en sektarisch, heel eng. Hopelijk een kleine stroming.

Waarom vinden mensen het zo gek dat ik de buik vol heb van religie?
(ik hoor de dooddoeners al weer komen, reageer maar niet, want het zijn cliches)

Ik hoop dat God een aardbeving stuurt om hem, zijn moskee, het geld en die uitgeloofde auto te verzwelgen.
Geloof je wel in een God?

Wel in God, niet in de religiepoppenkast die mensen eromheen hebben gemaakt om God voor de kar te spannen en anderen te manipuleren.

Citaat van: ameziane op 18/02/2006 om 16:42:15
Volgens mij is onze Monique echt aan het einde van haar Latijn, ja zelfs in de war. Als gelovige Christen vindt ze het maar goed dat een Profeet wordt belachelijk gemaakt, niet bessefende dat een volgend keer de Christenen aan de beurt kunnen zijn. Ze gaat zelfs zover om te pleiten voor afschaffing van de godsdiensten, want daar ligt alle kwaad volgens haar

Wat een cartoon-rel allemaal teweeg kan brengen bij een mens!

Laat mij de inzending zien waarin ik zeg dat het goed is dat jullie Profeet wordt  belachelijk gemaakt. Die zal je niet vinden. Conclusie: Ameziane leest was hij wil lezen of zelf ernstig in de war. Dat laatste waarschijnlijk.

De christenen hebben hun deel al gehad en het gaat dagelijks door, maar dat zal Ameziane niet opvallen. Geeft ook niet, Mousa, Isa en dergelijke zijn toch een tikkie achterhaald inmiddels.

Maar inderdaad, de primitieve reacties op een miezerig plaatje van bepaalde ambassadeurs van het superieure geloof  heeft me flink aan het denken gezet.
Als dit gedrag hoort bij geloof in God, moet je dan bij dat geloof willen horen, of bij welk geloof dan ook?
Moslims zouden de weg naar God moeten wijzen, maar mij zetten ze juist op een dwaalspoor. Is dat de bedoeling van Islam?
Inderdaad knul, een cartoon-rel kan heel wat teweeg brengen bij mensen die goed om zich heen kijken, mooie woorden vergelijken met daden en dan hun conclusies trekken.
Jouw reactie is ver over de houdbaarheidsdatum.

Dora

Citeer
Maar inderdaad, de primitieve reacties op een miezerig plaatje van bepaalde ambassadeurs van het superieure geloof  heeft me flink aan het denken gezet.
Als dit gedrag hoort bij geloof in God, moet je dan bij dat geloof willen horen, of bij welk geloof dan ook?
Moslims zouden de weg naar God moeten wijzen, maar mij zetten ze juist op een dwaalspoor. Is dat de bedoeling van Islam?

vind dit een hele waardeloze en ondoordachte sarcastische opmerking van je monique. je kan gaan twijfelen aan de religies en de aanhang daarvan..maar misschien moet je eerst zelf gaan uitvogelen hoe je visie is voor de komende tijd (dit zal namelijk heus wel weer veranderen naarmate het weer wat rustiger is)...
sinds wanneer vind een christen de islam superieur? en sinds wanneer behoort het gedrag van een mens tot God? als je echt de bedoeling van de islam wil weten dan hoef je je alleen maar te foscussen op wat Allah swt en de profeet vzmh hebben gezegd....die zullen je heus niet op een dwaalspoor leiden....maar goed, blijkbaar haal jij bewust liever verkeerde info...

erg jammer...en ben hier echt heel verdrietig om geworden...

Izwan

Islamabad van buitenwereld afgesloten

Uitgegeven: 19 februari 2006 10:40
Laatst gewijzigd: 19 februari 2006 11:03

ISLAMABAD - Leger en politie hebben Islamabad van de buitenwereld afgesloten om nieuwe protesten tegen de Deense spotprenten over de profeet Mohammed te voorkomen. De invloedrijke coalitie van fundamentalistische moslimpartijen MMA had voor zondag een grote demonstratie in de Pakistaanse hoofdstad gepland.

"Alle mogelijke maatregelen zijn genomen" om de bijeenkomst te voorkomen, aldus het hoofd van de politie in Islamabad. Volgens ooggetuigen patrouilleren duizenden militairen en agenten in de stad. Belangrijke gebouwen zoals het parlementsgebouw en buitenlandse ambassades worden zwaar bewaakt. Op de toegangswegen naar Islamabad wordt het verkeer tegengehouden en worden alle voertuigen grondig geïnspecteerd.

Huisarrest

In Islamabad en zusterstad Rawalpindi zijn zondagochtend ruim honderd activisten van de MMA opgepakt, aldus een woordvoerder van de beweging. In de oostelijke stad Lahore is de voorzitter van de MMA, Qazi Hussain Ahmed, onder huisarrest geplaatst. De voorman zou naar Islamabad reizen om de demonstratie te leiden.

Doden

De federale regering heeft de demonstratie in Islamabad verboden om ongeregeldheden die zich de afgelopen weken in heel Pakistan afspeelden, te voorkomen. Bij de onlusten vielen vijf doden en tientallen gewonden. Ambassadegebouwen en vestigingen van buitenlandse bedrijven werden met stenen bekogeld en in brand gestoken.

Spotprenten

De demonstranten uitten hun woedde over de in hun ogen blasfemische spotprenten van de profeet Mohammed. De cartoons werden in september voor het eerst in de Deense krant Jyllands Posten geplaatst en later ook in andere Europese kranten en op websites.

bron: nu.nl

Izwan

Veel doden in Nigeria bij rellen tegen spotprenten

Uitgegeven: 18 februari 2006 21:14
Laatst gewijzigd: 18 februari 2006 21:15

KANO - Bij protesten tegen spotprenten over de profeet Mohammed in Europese kranten zijn zaterdag in Nigeria zeker vijftien mensen om het leven gekomen, aldus een zegsman van de politie.

Volgens getuigen reageerden demonstranten in de stad Maiduguri hun woede af op de christelijke minderheid nadat de politie de protesterende menigte uiteen had gedreven. Winkels en kerken werden daarbij in brand gestoken.

bron: nu.nl

Izwan

Citaat van: ***** op 19/02/2006 om 10:55:20
Citaat van: ameziane op 18/02/2006 om 16:42:15
Volgens mij is onze Monique echt aan het einde van haar Latijn, ja zelfs in de war. Als gelovige Christen vindt ze het maar goed dat een Profeet wordt belachelijk gemaakt, niet bessefende dat een volgend keer de Christenen aan de beurt kunnen zijn. Ze gaat zelfs zover om te pleiten voor afschaffing van de godsdiensten, want daar ligt alle kwaad volgens haar

Wat een cartoon-rel allemaal teweeg kan brengen bij een mens!

Laat mij de inzending zien waarin ik zeg dat het goed is dat jullie Profeet wordt  belachelijk gemaakt. Die zal je niet vinden. Conclusie: Ameziane leest was hij wil lezen of zelf ernstig in de war. Dat laatste waarschijnlijk.

De christenen hebben hun deel al gehad en het gaat dagelijks door, maar dat zal Ameziane niet opvallen. Geeft ook niet, Mousa, Isa en dergelijke zijn toch een tikkie achterhaald inmiddels.

Inderdaad knul, een cartoon-rel kan heel wat teweeg brengen bij mensen die goed om zich heen kijken, mooie woorden vergelijken met daden en dan hun conclusies trekken.
Vertel me mevrouw bij welke groep hoor jij om te kijken of die beschaafder zijn dan moslim.

Hadou

Citaat van: ***** op 19/02/2006 om 10:48:38
In die regio zijn nog heel wat hongerige aardbevingsslachtoffers te voeden. Blijkbaar neem hij liever 1 leven met dat geld, dan dat hij er 1000 redt.

(ik hoor de dooddoeners al weer komen, reageer maar niet, want het zijn cliches)

Ik hoop dat God een aardbeving stuurt om hem, zijn moskee, het geld en die uitgeloofde auto te verzwelgen.

Wel in God, niet in de religiepoppenkast die mensen eromheen hebben gemaakt om God voor de kar te spannen en anderen te manipuleren.
Als je in God gelooft ; moet je voor vrede, kennis, wijsheid en zijn barmhartigheid bidden;

Dat je hoopt dat God of CAI de Imaam en zijn moskee en dorp plat maakt; maakt het je geen Godskind, maar een duivelse kind.
Rustig blijven en bid voor vrede en rust.

ameziane

Citaat van: ***** op 19/02/2006 om 10:55:20

Als dit gedrag hoort bij geloof in God, moet je dan bij dat geloof willen horen, of bij welk geloof dan ook?e
Je hebt in verschillende berichten de hele zaak gerelativeerd :' het is een aanval op extremisten' en ' jullie snappen het niet'. En dat uit de mond van en gelovige Christen, waar blijft de solidariteit tussen gelovigen?

Verder weet je heel goed dat een Moslim ook Mozes en Jezus als profeten beschouwt, dus dat 'achterhaald zijn' is onzin. Als de spot wordt gedreven met Aissa (a.s) dan raakt het ook de Moslims.

Ten slotte voel ik mij niet verantwoordelijk voor de daden van mijn Moslimbroeders, ik ben tegen geweld.

P.S. En noem mij geen 'knul' , want dat ben ik niet.

rif-boe3iash

Citaat van: Hadou op 19/02/2006 om 16:30:17
Citaat van: ***** op 19/02/2006 om 10:48:38

Als je in God gelooft ; moet je voor vrede, kennis, wijsheid en zijn barmhartigheid bidden;

Dat je hoopt dat God of CAI de Imaam en zijn moskee en dorp plat maakt; maakt het je geen Godskind, maar een duivelse kind.
Rustig blijven en bid voor vrede en rust.

Mooi gezegd Hadou ;)

mara

WENEN - De omstreden Britse historicus David Irving is door een Oostenrijkse rechtbank veroordeeld tot drie jaar cel wegens het ontkennen van de Holocaust, zeventien jaar geleden.

Irving gaf toe dat in 1989 de vernietiging van de joden door de nazi's te hebben ontkend, maar hij verzekerde er inmiddels andere opvattingen op na te houden. Irving zei nu te beseffen dat zijn uitlating onjuist was waarin hij het bestaan van gaskamers in Auschwitz ontkende.

Bron: telegraaf 21-2-2006

Wat nou vrijheid van meningsuiting ::)

Dobry Den

Ben Knapen in de NRC (22-02-06):

Absoluut zeker weten

De cartoon-opwinding lijkt in het Westen op haar retour. Opwinding heeftnu eenmaal een beperkte CNN-houdbaarheid en alle argumenten zijn wel zo'nbeetje gewisseld. Over naar een volgende verrassing.
Maar even afgezien van al die tv-genieke vlagverbrandingen, hier inIndonesië begint het pas. Vrijzinnige intellectuelen en overigeverstandige moslims zijn hier in ontreddering achtergelaten. En dan gaathet niet zozeer om die cartoons zelf. Nee, het zijn veel meer dieuitroeptekens die verscheidene West-Europese media pas daarna hebben gezetdoor die cartoons nog eens met een provocerende nadruk te etaleren. Dezezogenaamde strijdbaarheid en heroïek omwille van het beginsel van devrijheid van meningsuiting - dat is pas echt een raadsel.
Vergeet even de radicale clubjes en de tv-beelden. Voor hen was het eenfeest, met een soort wijgevoel van een 'Islamitische Internationale' vanBeiroet tot Bandung, met overal dezelfde leuzen, dezelfde rituelen van deverontwaardiging en het aangename gevoel het Westen nu eindelijk eens inal zijn doortraptheid te hebben betrapt. Dat luchtte op.
Natuurlijk zijn die Deense cartoons gekaapt door radicale moslims inautoritaire samenlevingen om de islamitische massa's in de wereld temobiliseren, want - met alle respect voor Denemarken - anders had ditkleine Scandinavische land niet in zo'n korte tijd zo'n status kunnenverwerven dat het konterfeitsel van Rasmussen naast dat van Bush op debrandstapel wordt gegooid. Maar diverse liberale moslims die ik sprak,voelen zich ingeklemd tussen wal en schip. En dat kwam niet zozeer doordie Deense cartoons, waar een vrijzinnige geest ook in dit vrome landhooguit wat geprikkeld maar verder schouderophalend aan voorbij zou kunnengaan. Nee, de schrik kwam pas echt toen bleek dat in diverse West-Europeselanden de cartoons in korte tijd werden gepromoveerd van een kwestie vansmaak tot een kwestie van principe. Juist dat herdrukken van de cartoonsin Europa, niet bij wijze van informatievoorziening maar uit een drang omte getuigen, heeft het al die pleitbezorgers hier van harmonie en dialoogzo lastig gemaakt. Over smaak valt nog te twisten, over principes niet endus konden ook liberalen hier weinig anders meer doen dan zich conformerenaan de mainstream verontwaardiging. Ik ben hier geen enkele moslimtegengekomen die daar anders over dacht. Nu zou het kunnen dat ze allemaallaf , conformistisch of achterlijk zijn, maar dat is een nogal arrogantestelling. Bovendien hebben we het over honderden miljoenen mensen, dus ookniet zomaar te veronachtzamen, dus behalve arrogant is het ook niet echtpraktisch.
Ik sprak er onder anderen over met Gus Dur Wahid, de bijna blinde mandie enkele jaren president van Indonesië is geweest. Dat waren niet zijngelukkigste jaren, want hij was het type politicus dat in volle vaart opeen T-kruising afrijdt zonder richting aan te geven. Maar hij is jarenlangleider geweest van de grootste moslimorganisatie in Indonesië (en terwereld). Bovendien is hij een intellectueel met gezag in geloofszaken. Hijvertelde over zijn vier dochters en de prachtige internationale opleidingendie ze hebben genoten. 'Zij leren eigenlijk pas goed hoe weinig wij - wijhier en het Westen - elkaar kennen. Ik geloof graag dat de meeste mensenbij jullie geen idee hebben van de gevoeligheid.' Ze zouden zich wat hembetreft in de islamwereld ook niet zo moeten opwinden, maar het komt ookvoort uit onwetendheid. Geholpen door Arabische fundamentalisten, zien zein de hele islamitische wereld in die cartoons ineens een veel grotereprovocatie dan waarschijnlijk was bedoeld.
Volgens Wahid hebben moslims in Europa en moslims aan de andere kant vande Arabische wereld hetzelfde belang, namelijk om zich wat losser te makenvan diezelfde Arabische geloofswereld. 'Afstand tot de Arabische islam,daar werken wij hier aan', zegt hij, 'dat is een kwestie van onderwijs envan tijd.' Want het is de Arabische wereld die een volgens hem onnodigetegenstelling tussen islam en democratie voorturend voedt, ja moet voedenom geloofwaardig en aan de macht te kunnen blijven.
Daarom voelen mensen als Wahid zich een beetje in de steek gelaten. Dezittende president Yudhoyono schreef het in een brief aan een westersekrant: 'Het telkens weer afdrukken van de cartoons om het punt te maken vande vrije meningsuiting, is een daad van gevoelloze heldhaftigheid en hetdient de democratie niet. De gemiddelde moslim die vijf keer per dag bidt,moet ervan worden overtuigd dat de democratie die hij omarmt, ook zijnheilige islamitische symbolen respecteert. Anders heeft democratie hem nietveel te bieden.'
Het is een vraag die bij verlichte moslims hier telkens opduikt. Waaromdie acties bij jullie, dat herdrukken om de vrijheid van meningsuiting teverdedigen? Is jullie democratie soms in gevaar? Telt onze verlegenheidniet?
Tja, wat moet je zeggen? Menig westers kampioen van het vrije woordheeft de laatste weken laten weten dat het 'een principiële kwestie' is.Dat maakt het hier zo lastig, want zodra deze kwestie principieel wordt,moet een moslim kiezen tussen geloof en democratie.
Hoe principieel is het eigenlijk? Is het ook niet een kwestie vanmaatgevoel?
Het principe is alles. Alles? - ach, we leven in het tijdvak van deGrote Woorden: absoluut zeker weten.

NRC, Handelsblad, 22-02-06

Izwan

De immigratiepolitiek van Denemarken
Deze zomer bestaat de actualiteitenrubriek Netwerk 10 jaar. De NCRV staat stil bij dit jubileum door een terugblik op grote nieuwsaangelegenheden. Vanavond een reportage over de manier waarop Denemarken met immigranten omgaat. Zes jaar geleden bleek in Netwerk dat de Denen wel een heel streng 'deurbeleid' hebben.

Cartooncrisis
Afgelopen jaar ontstond een wereldwijde crisis toen er spotprenten van de profeet Mohammed in een Deense krant verschenen. Is het toeval dat die rel juist in Denemarken begint of is er meer aan de hand?

Xenofoob
Denemarken heeft al jaren de strengste immigratiewetgeving van Europa, onder meer omdat de regering afhankelijk is van de xenofobe Deense Volkspartij. Gevolg is een keihard debat waarbij bijvoorbeeld hoofddoekjes worden vergeleken met hakenkruizen.

Onaangepast
Tّger Seidenfaden is hoofdredacteur van Politiken, een toonaangevende Deense krant. Begin deze maand publiceert hij een boek over de cartoon-crisis. Het feit dat de Deense regering altijd heeft geweigerd om met de moslims te overleggen over de tekeningen, is volgens Seidenfaden de reden dat de zaak escaleerde. Of zoals Kofi Annan zei: “De Denen hebben zich niet aangepast aan het feit dat ze een moslimminderheid hebben”.

Gegroeide intolerantie
Zes jaar geleden spraken we met Mona Sheikh, een Deense van Pakistaanse afkomst. Zij had toen al veel kritiek op de manier waarop Denemarken met minderheden omgaat. Volgens Mona zijn de spanningen tussen de Denen en allochtonen de afgelopen jaren alleen maar toegenomen: was het eerst nog raar dat de Deense Volkspartij islamieten achterlijk noemde, nu kijkt niemand daar meer van op.

Breed vertegenwoordigd
Vergeleken met 6 jaar geleden is de positie van de Deense Volkspartij van Pia Kjaersgaard een stuk sterker geworden. Toen zat deze rechts-radicale partij in de oppositie, nu is de huidige centrum-rechtse minderheidsregering afhankelijk van hun stemmen in het parlement. Xenofobische partijen bestaan in de meeste Europese landen. Uniek aan Denemarken is echter dat zo’n partij daar een alliantie met de regering heeft gevormd.

Dikke huid
Dankzij de steun van de Deense Volkspartij heeft de regering de afgelopen jaren een reeks nieuwe wetten doorgevoerd op het gebied van het vreemdelingenbeleid. Dat heeft veel internationale kritiek opgeleverd. De raad van europa, de EU en anderen hebben Denemarken beschuldigd van discriminatie van de minderheden. Die kritiek wordt altijd verworpen. Het wordt door politici en media bijna gezien als een internationaal complot.

Gelijkgestemden
Denemarken lijkt door alle kritiek internationaal geïsoleerd te staan. Rikke Hvilshّj, de Deense minister van Immigratiezaken, vindt echter dat dat heel erg meevalt. Twee maanden geleden bezocht zij haar Nederlande collega Rita Verdonk. Ze bleken het op veel punten eens te zijn.

Voorbeeld
Nederland blijkt de afgelopen jaren de strenge Deense wetgeving overgenomen te hebben. Zo kopieerden we de zwaardere eisen voor mensen die hun partner uit hun thuisland willen halen. Nu lijken de rollen omgedraaid en is Nederland zelfs nog strenger voor immigranten dan Denemarken. De Denen zijn daarom naar Nederland gaan kijken als voorbeeld voor immigratiebeleid.

http://www.netwerk.tv/index.jsp?p=i...etwerk&a=234251

Arab-Amazighi

Citaat van: Samariaan op 29/01/2006 om 17:26:05
Saudische amabasseur terug geroepen uit Kopenhagen? Waarom was de SA ambassadeur nooit teruggeroepen uit de VS toen het Irak aanviel. Ze weten wel hoe ze hun gevechten moet uitkiezen.

Waarom was trouwens de NLse ambassadeurs uit de Golf nooit terug geroepen uit Nederland na dat hele Submission gedoe?

Waarom steunde de schoonvader van Jugurtha hem niet toen de Romeinen eraan kwamen? En verkocht hij zijn volk aan de Romeinen? Dat was nog een eerlijker gevecht, man tot man en niet ééntje waarbij de vijand onbereikbaar vanuit de lucht bombardeerd. Of mogen Arabieren niet vrezen voor hun lot?

ameziane

Die Denen blijven bezig...

De Deense televisiezender TV2 heeft vrijdag stukjes uitgezonden van een video die beledigend kan zijn voor moslims. Op de video van een Deense rechts-extremistische groepering wordt de profeet Mohammed onder meer voorgesteld als een bierdrinkende kameel en een dronken terrorist.

Op de opnames die door TV2 zijn uitgezonden ziet de kijker een aantal jonge mannen die tijdens een feestje zich verkleden als een moslim en een wedstrijdje houden wie de islamitische profeet het meest belachelijk kan tekenen. In de fragmenten is 'Mohammed' alleen kort op de rug te zien en zijn ook de beelden van de tekeningen alleen vluchtig in beeld.
http://www.ikonrtv.nl/kerknieuws/nieuws.asp?lStrAction=archief&oId=9749