Islamitische landen boycotten Denemarken

Gestart door ameziane, 29/01/2006 om 17:18:20

Isefrawen

Citaat van: Timarzgha op 14/02/2006 om 16:33:02
Citaat van: Cheick_El_Rojenbiet op 14/02/2006 om 16:28:52
Citaat van: Timarzgha op 14/02/2006 om 16:20:02
Citaat van: Cheick_El_Rojenbiet op 14/02/2006 om 16:14:24
Citaat van: Timarzgha op 14/02/2006 om 16:11:37
Citaat van: Anastacia op 14/02/2006 om 16:07:07
Citaat van: Timarzgha op 14/02/2006 om 16:06:00
Citaat van: MbTizi op 14/02/2006 om 16:01:46
dus een man krijgt 33 druiven...ipv 33 maagden?
72 mooie zwarte/glinsterende en blinkende druiven.
Het is vrees ik eerder bedoeld om aan te geven hoe de paradijs er uit zal zien .

Ik had ook altijd begrepen dat in het paradijs lust niet bestaat. Wat zou je dan hebben aan 72 maagden?
Alles wat omschreven word in de koran, geeft vaak de landschap of omgeving aan.
Daarom vallen die woorden zoals in surah arrahman (over die zogenaamde maagden) in mijn interpetatie, in een geheel waarin de omgeving word uitgelegd.

de "daad van de lovers', zeg maar de twee personen die kinderen maken, worden in de koran ook als het 'bewerken van akkers' omschreven... die 33 druiven kan in deze context een metafoor zijn voor 33 sappige maagden...
Als je zo redeneert beste scheick, dan is het niet zo gek dat je in je eigen land niet kunt wonen.
Die ayaat die je aanhaalt had betrekking op vragen van vrouwen en mannen mbt de omgang met hun partners.
Dus die ayaat heeft niets te maken met maagden in het hiernamaals, die ayaat over het betreden van de vrouwen zoals hun akkers heeft te maken met de omgang in het leven.
DUS OP AARDE BESTE SCHEICK!
Die over de maagden en naar mijn interpetatie druiven, gaat over het PARADIJS en dus niet het leven op aarde.
Leer uw eigen godsdienst beste scheick!

ach ja, druiven en akkers, allemaal 1 pot nat, zelfde beredenering. het gaat om de metafoor die gebruikt wordt en niet in welke 'wereld' de ayaat over spreekt. ya agi fie dien
hahaha emschoema n jonas hahaha, safie u heeft gesproken beste scheick faqcer ;D
Bananen zijn het zelfde als appels volgens onze scheick, ze komen alletwee uit bomen ;)

nee nee ik heb het over de beredenering, je legt de link verkeerd; als je zegt dat het bewerken van akkers een synoniem is aan de daad van de bevruchting van mensen, dan kan een druif voor een maagd staan. zo moet je dat begrijpen ya agi fie dien. ghair inshallah

Timarzgha

Citaat van: Cheick_El_Rojenbiet op 14/02/2006 om 16:38:45
Citaat van: Timarzgha op 14/02/2006 om 16:33:02
Citaat van: Cheick_El_Rojenbiet op 14/02/2006 om 16:28:52
Citaat van: Timarzgha op 14/02/2006 om 16:20:02
Citaat van: Cheick_El_Rojenbiet op 14/02/2006 om 16:14:24
Citaat van: Timarzgha op 14/02/2006 om 16:11:37
Het is vrees ik eerder bedoeld om aan te geven hoe de paradijs er uit zal zien .

Ik had ook altijd begrepen dat in het paradijs lust niet bestaat. Wat zou je dan hebben aan 72 maagden?
Alles wat omschreven word in de koran, geeft vaak de landschap of omgeving aan.
Daarom vallen die woorden zoals in surah arrahman (over die zogenaamde maagden) in mijn interpetatie, in een geheel waarin de omgeving word uitgelegd.

de "daad van de lovers', zeg maar de twee personen die kinderen maken, worden in de koran ook als het 'bewerken van akkers' omschreven... die 33 druiven kan in deze context een metafoor zijn voor 33 sappige maagden...
Als je zo redeneert beste scheick, dan is het niet zo gek dat je in je eigen land niet kunt wonen.
Die ayaat die je aanhaalt had betrekking op vragen van vrouwen en mannen mbt de omgang met hun partners.
Dus die ayaat heeft niets te maken met maagden in het hiernamaals, die ayaat over het betreden van de vrouwen zoals hun akkers heeft te maken met de omgang in het leven.
DUS OP AARDE BESTE SCHEICK!
Die over de maagden en naar mijn interpetatie druiven, gaat over het PARADIJS en dus niet het leven op aarde.
Leer uw eigen godsdienst beste scheick!

ach ja, druiven en akkers, allemaal 1 pot nat, zelfde beredenering. het gaat om de metafoor die gebruikt wordt en niet in welke 'wereld' de ayaat over spreekt. ya agi fie dien
hahaha emschoema n jonas hahaha, safie u heeft gesproken beste scheick faqcer ;D
Bananen zijn het zelfde als appels volgens onze scheick, ze komen alletwee uit bomen ;)

nee nee ik heb het over de beredenering, je legt de link verkeerd; als je zegt dat het bewerken van akkers een synoniem is aan de daad van de bevruchting van mensen, dan kan een druif voor een maagd staan. zo moet je dat begrijpen ya agi fie dien. ghair inshallah
haha sure a scheick ennegh sure.
Het gaat hier niet om een synoniem maar om een letterlijke vertaling van een woord.
Daarom valt jou bewering, want nogmaals je haalt hier dingen door de war.
Het betreden van akkers, heeft betrekking op het benaderen van je vrouw en heeft dus niets te maken met de invulling van het paradijs.
''Zoals een akker'' is niet als ''een akker'', er zit hier dus een duidelijk verschil.
Die zogenaamde maagden worden geen ledematen noch geest toegekend, derhalve is het onwaarschijnlijk dat het gaat om werkelijke maagden.
Eerder word hun schoonheid omschreven, een schoonheid die je moeilijk kunt linken tot iets wat een geest bezit of iets dat een menselijk uiterlijk zou hebben.
Ik heb nog nooit een ''zwart zoals parels glinsterende'' maagd gezien.
Maar jij vast wel jonas, daarom deel ik je mening ook niet ;D

Tamza

Mohammed taboe in carnavalsoptochten

OLDENZAAL/MAASTRICHT - De spot drijven met de profeet Mohammed is verboden tijdens carnavalsoptochten in verschillende steden. Het bestuur van de carnavalsvereniging in Oldenzaal, waar de grootste optocht boven de rivieren wordt georganiseerd, zal afbeeldingen en leuzen over de profeet niet tolereren. Ook in Limburg is het verboden met de profeet te spotten. In Den Bosch geldt geen verbod, maar niemand verwacht problemen.

"We willen graag carnaval vieren met alle bevolkingsgroeperingen inOldenzaal", zei voorzitter P. Kip van de Grote Twentsche Carnavalsoptocht dinsdag. Het optochtbestuur in Oldenzaal zal bij de voorinschrijvingen streng controleren. "De gebeurtenissen van afgelopen weken in Denemarken hebben een rol gespeeld bij ons besluit. Echter, we proberen al jarenlang een optocht te houden die niet aanstootgevend is, maar wel erg leuk is", aldus Kip.

Elk jaar doen tussen de 4000 en 5000 wagens en loopgroepen mee in Oldenzaal. De optocht wordt dit jaar op 26 februari gehouden.

Cartooncrisis

Mohammeds en boerkadragers zullen ook niet meelopen in de Limburgse optochten. De Heerlense carnavalsvereniging De Winkbülle zal dat niet toestaan. Het optochtreglement verbiedt aanstootgevende en beledigende teksten of uitbeeldingen. Een woordvoerder van de Rogstaekers uit Weert ziet een andere reden waarom de cartoons geen aandacht krijgen: "Bij het sluiten van de inschrijving voor de optocht moest de cartooncrisis nog uitbreken".

Bij de Maastrichtse carnavalsvereniging De Tempeleers gaan ze er blind van uit dat niemand de cartoons als onderwerp zal kiezen. "Het is niet gebruikelijk dat carnavalvierders mensen of groeperingen kwetsen tijdens de optocht. Bin Laden is ook nooit onderwerp geweest in een optocht toen daar ophef over was", aldus woordvoerder F. Jongen van De Tempeleers.

"Hooguit worden burgemeester of wethouders op de hak genomen." Mocht er toch iemand een scheve schaats rijden, dan geldt het optochtreglement en kan de persoon of groep daarop aangesproken worden, aldus Jongen.

Fatsoen

In Den Bosch zal geen verbod worden opgelegd zoals in Oldenzaal. "De mensen hebben zelf het fatsoen en weten wat wel en niet kan", aldus R. van de Laar, minister-president van de Oeteldonksche Club van 1882. Hij wijst erop dat het carnaval in Oeteldonk, de naam voor Den Bosch tijdens carnaval, een 'boertig' carnaval is.

"De stad wordt drie dagen omgetoverd tot dorp. Er wordt vooral de spot gedreven met lokale kwesties zoals gemeentebestuur en het vertrek van Karel Noordzij als prins Amadeiro XXIV. Noordzij is tevens voorzitter van het pensioenfonds PGGM. Voor mondiale zaken is nauwelijks ruimte tijdens het carnavalsfeest in Den Bosch.

Bron: www.nu.nl

Isefrawen

Citaat van: Timarzgha op 14/02/2006 om 17:01:31

haha sure a scheick ennegh sure.
Het gaat hier niet om een synoniem maar om een letterlijke vertaling van een woord.
Daarom valt jou bewering, want nogmaals je haalt hier dingen door de war.
Het betreden van akkers, heeft betrekking op het benaderen van je vrouw en heeft dus niets te maken met de invulling van het paradijs.
''Zoals een akker'' is niet als ''een akker'', er zit hier dus een duidelijk verschil.
Die zogenaamde maagden worden geen ledematen noch geest toegekend, derhalve is het onwaarschijnlijk dat het gaat om werkelijke maagden.
Eerder word hun schoonheid omschreven, een schoonheid die je moeilijk kunt linken tot iets wat een geest bezit of iets dat een menselijk uiterlijk zou hebben.
Ik heb nog nooit een ''zwart zoals parels glinsterende'' maagd gezien.
Maar jij vast wel jonas, daarom deel ik je mening ook niet ;D

Laten we hier eens in stile over nadenken, wat zeg jij nou eigenlijk: het betreden en bevruchten van akkers is een letterlijke vertaling. Dus geen synoniem, geen metafoor voor een daad waar het heilige boek het liever niet in details over wil hebben. Dus de man en vrouw die de liefde willen bedrijven. De akker is de vrouw en degene die de akker betreedt zal dan de man zijn. Is dit een letterlijke vertaling van het woord akker? Waarom wordt de man dan niet als een ploeg neergezet? Je hebt een ploeg nodig anders kan je de akker niet bewerken, toch? Een akker is dus geen akker, daar zit volgens jou een verschil in. In welke hoedanigheid moet ik dat dan begrijpen? De koran gebruikt het woord 'akker' voor de vrouw en als je het als man zijnde wil bevruchten moet je het betreden. Waarom noem jij het dan een letterlijke vertaling en geen synoniem of metafoor?

Wat betreft de schoonheid van het paradijs, dat valt inderdaad met geen enkele woord te omschrijven aangezien er nooit iemand van teruggekomen is.
Ook de 'akker' worden noch ledematen noch geest toegekend, en toch ga jij er vanuit dat de akker de vrouw is. Per slot van rekening zeg jij dat een maagd noch ledematen noch een geest krijgt toegekend. Maar je noemt wel een schoonheid dat niet in woorden omschreven kan worden. Waar blijft de druif? Ik mis de druif, waar zijn die 33 druiven? Bedoel je daarme de zwart glinsterende parels? Dat zijn de druifen? Vervolgens heb je het over een maagd die je nooit gezien hebt; ik weet niet of je het weet maar er bestaat ook zoiets als donkere maagden die glinsteren als zwarte parels. Ik snap het niet meer ya gie fie dien, leg eens uit.

Hadou

De minister president van Denemarken Rasmussen heeft in verband met de valentijndag zijn pak , haar en gezicht besmeurt met rode verf; 

Inuit

De koran bevat ook de nodige symboliek en in die context moet je deze 72 maagden zien. Dus dan moet je de Arabier van 14 eeuwen in ogeschouw nemen, want voor deze was een overvloed van wijn (rivieren van wijn) en vrouwen (72 maagden) een grote fantasie. Zoals een koele oase voor een nomaad waarschijnlijk een fantasie is, geldt dit niet voor mijn soort (inuit ;)). Maar goed wat in mijn ogen de belangrijkste omschrijving van de hemel is, is de vers uit de Qur'aan waarin Allah (swt) zegt: Hoe je je de hemel ook voorstelt, het is beter dan dat. Oftewel het voorstellingsvermogen van de mens is te beperkt om zich dat voor te stellen, dus heeft het in mijn ogen ook geen zin om daar over te gaan lopen gissen.

MBTiza

Citaat van: Inuit op 15/02/2006 om 00:16:26

De koran bevat ook de nodige symboliek en in die context moet je deze 72 maagden zien. Dus dan moet je de Arabier van 14 eeuwen in ogeschouw nemen, want voor deze was een overvloed van wijn (rivieren van wijn) en vrouwen (72 maagden) een grote fantasie. Zoals een koele oase voor een nomaad waarschijnlijk een fantasie is, geldt dit niet voor mijn soort (inuit ;)). Maar goed wat in mijn ogen de belangrijkste omschrijving van de hemel is, is de vers uit de Qur'aan waarin Allah (swt) zegt: Hoe je je de hemel ook voorstelt, het is beter dan dat. Oftewel het voorstellingsvermogen van de mens is te beperkt om zich dat voor te stellen, dus heeft het in mijn ogen ook geen zin om daar over te gaan lopen gissen.

72 maagden de arabier van vandaag de dag nog hoor! ;)

Milou

Citaat van: Tamza op 14/02/2006 om 22:21:51
Mohammed taboe in carnavalsoptochten

In Den Bosch zal geen verbod worden opgelegd zoals in Oldenzaal. "De mensen hebben zelf het fatsoen en weten wat wel en niet kan", aldus R. van de Laar, minister-president van de Oeteldonksche Club van 1882. Hij wijst erop dat het carnaval in Oeteldonk, de naam voor Den Bosch tijdens carnaval, een 'boertig' carnaval is.

"De stad wordt drie dagen omgetoverd tot dorp. Er wordt vooral de spot gedreven met lokale kwesties zoals gemeentebestuur en het vertrek van Karel Noordzij als prins Amadeiro XXIV. Noordzij is tevens voorzitter van het pensioenfonds PGGM. Voor mondiale zaken is nauwelijks ruimte tijdens het carnavalsfeest in Den Bosch.

Bron: www.nu.nl

Ohhh ja vertel mij wat! Tis bijna zover dat gedoe met carnaval, maar in Den Bosch wonen beleefde NL.ers die zie ik niet gauw spotten met dingen...

Timarzgha

Laten we hier eens in stile over nadenken, wat zeg jij nou eigenlijk: het betreden en bevruchten van akkers is een letterlijke vertaling. Dus geen synoniem, geen metafoor voor een daad waar het heilige boek het liever niet in details over wil hebben. Dus de man en vrouw die de liefde willen bedrijven. De akker is de vrouw en degene die de akker betreedt zal dan de man zijn. Is dit een letterlijke vertaling van het woord akker? Waarom wordt de man dan niet als een ploeg neergezet? Je hebt een ploeg nodig anders kan je de akker niet bewerken, toch? Een akker is dus geen akker, daar zit volgens jou een verschil in. In welke hoedanigheid moet ik dat dan begrijpen? De koran gebruikt het woord 'akker' voor de vrouw en als je het als man zijnde wil bevruchten moet je het betreden. Waarom noem jij het dan een letterlijke vertaling en geen synoniem of metafoor?
Samhay voor de verwarring a agie scheick faqcer ;D
Ik doelde op het woord dat word geinterpeteerd als ''maagden-vrouwelijk gezelschap'' o.a het woord ''Wakawa3iba'' surah 78.
Er zijn toch veel verschillen van interpetatie en vertalingen met betrekking tot dit woord.
Het gaat dan niet om een synoniem maar om de letterlijke vertaling zoals ik al zei.
Toch thnx for je mooie pleidooi die je hield voor je akkers :)

Wat betreft de schoonheid van het paradijs, dat valt inderdaad met geen enkele woord te omschrijven aangezien er nooit iemand van teruggekomen is. Allah swt heeft ons wel een goed beeld gegeven van hoe het er uit kan zien ;)
Ook de 'akker' worden noch ledematen noch geest toegekend, en toch ga jij er vanuit dat de akker de vrouw is. Per slot van rekening zeg jij dat een maagd noch ledematen noch een geest krijgt toegekend. Maar je noemt wel een schoonheid dat niet in woorden omschreven kan worden.Waar blijft de druif? Ik mis de druif, waar zijn die 33 druiven? Bedoel je daarme de zwart glinsterende parels? Dat zijn de druifen? Vervolgens heb je het over een maagd die je nooit gezien hebt; ik weet niet of je het weet maar er bestaat ook zoiets als donkere maagden die glinsteren als zwarte parels. Ik snap het niet meer ya gie fie dien, leg eens uit.
Beste scheick, kijk ik las ayaats uit surah arrahman en anaba en baqarah etc, om ondersteuning te vinden voor een hadith (tirmidhie).
Slechts in deze hadith word gesproken over een beloning die gelijk zou zijn aan 72 vrouwen, echter zie ik geen basis in de koran die het kan ondersteunen.
De koran gaat niet verder als ''gezelschap''( dus hoezo maagden?)''gelijken'' (in leeftijd of rang of geslacht?), dus met andere woorden acht ik de hadith zwak daar er geen basis voor die bewering van ''vrouwelijk maagdelijk gezelschap'' in de koran is terug te vinden.
Dus ook de beweringen van de oversekste man, of zijn fantasie verwijs ik naar het land der fabelen, er is geen goede onderbouwing in de koran om te beweren dat één ieder die in de hemel komt zou beschikken over 72 maagden.
Als je anders denkt graag uitleg met bewijzen a scheick enne3 ;D )

Dora

Citaat van: HADOU op 15/02/2006 om 00:07:27

De minister president van Denemarken Rasmussen heeft in verband met de valentijndag zijn pak , haar en gezicht besmeurt met rode verf; 
snap de link tussen valentijn en rode verf niet ::)

*-RiFFijn0s-*

72 maagden ???   hahaha

Ik neem al genoegen met 2 maagden. Maak van de overige 70 maagden, maar 70 sportwagens van :P

72 maagden, dus ieder man heeft er 72 tot beschikking in de hemel? :) 

Timarzgha, kun je mij de citaat even geven uit de koran, waar het in staat?
Bijvoorbaat dank.

Adio

SmartSexyCool

Citaat van: *Riffijnos* op 17/02/2006 om 15:01:31
72 maagden ???   hahaha

Ik neem al genoegen met 2 maagden. Maak van de overige 70 maagden, maar 70 sportwagens van :P

Bijvoorbaat dank.

Adio

Dat meen je niet; geloof jij dit echt? :P

SmartSexyCool

Citaat van: SmartSexyCool op 17/02/2006 om 15:05:20
Citaat van: *Riffijnos* op 17/02/2006 om 15:01:31
72 maagden ???   hahaha

Bijvoorbaat dank.

Adio