Islamitische landen boycotten Denemarken

Gestart door ameziane, 29/01/2006 om 17:18:20

Timarzgha

De britse krant The guardian heeft bericht dat in April 2003 nog cartoons over christus geweigerd werden.
Cartoonist christoffer Zieler, kreeg te horen dat zij de christenen niet wensen te beledigen, al bevatte de cartoons volgens christoffer geen echte beledigingen zoals het geval bij de profeet mohammed saws.
Duidelijk is ook voor hem dat de krant geeft om gevoelens van de christenen maar niets om die van de moslims.
Op grond daarvan is de verontwaardiging gerechtvaardigd en heeft de krant volledige schuld aan de escalatie.

athsaynou

Citaat van: Timarzgha op 07/02/2006 om 13:38:42
De britse krant The guardian heeft bericht dat in April 2003 nog cartoons over christus geweigerd werden.
Cartoonist christoffer Zieler, kreeg te horen dat zij de christenen niet wensen te beledigen, al bevatte de cartoons volgens christoffer geen echte beledigingen zoals het geval bij de profeet mohammed saws.
Duidelijk is ook voor hem dat de krant geeft om gevoelens van de christenen maar niets om die van de moslims.
Op grond daarvan is de verontwaardiging gerechtvaardigd en heeft de krant volledige schuld aan de escalatie.

Een mooi voorbeeld waaruit blijkt dat er weer eens gemeten wordt met 2 maten!
Zo zie je maar weer...

Zoals bekend publiceren de Britse media ook de gewraakte Mohamed-cartoons niet. Dus geen dubbele moraal of meten met twee maten.

Of toch?  Zoals een hoge persman in Groot Brittanie het gisteren verwoordde: "Het is niet goed om een gemeenschap van tig miljoen mensen te beledigen". (ik vraag me dan direct af of een kleinere club van wie geen problemen te verwachten zijn wel mag worden beledigd)

Debouz

Citaat van: Izwan op 07/02/2006 om 00:14:16
Citaat van: Debouz op 06/02/2006 om 10:42:41
Citaat van: ***** op 05/02/2006 om 21:28:13
Ben benieuwd of de Joden nu het kantoor van de AEL gaan affikken.
Moet kunnen toch?

de joden gaan zeker en vast niet de arabieren na-apen, zij zullen een andere weg kiezen om hun slag binnen te halen: de juridische weg.
Als AEL kantoren in Israël had, waren ze waarschijnlijk door raketten in de lucht gevlogen.

Als Imazighen een kantoor hadden in S.A en ze voeren daar campagne om de arabieren uit marokko te verbannen, waren ze zeker onthoofd door verkrachters van de islam.

met "Als" is alles mogelijk ayuma.

Lâle

Citaat van: ***** op 07/02/2006 om 14:33:56

Zoals bekend publiceren de Britse media ook de gewraakte Mohamed-cartoons niet. Dus geen dubbele moraal of meten met twee maten.

Of toch?  Zoals een hoge persman in Groot Brittanie het gisteren verwoordde: "Het is niet goed om een gemeenschap van tig miljoen mensen te beledigen". (ik vraag me dan direct af of een kleinere club van wie geen problemen te verwachten zijn wel mag worden beledigd)

Jawel, want het was die Deense krant die de cartoons had geweigert.

Timarzgha

Citaat van: ***** op 07/02/2006 om 14:33:56

Voor de duidelijkheid Cartoonist christoffer Zieler diende deze in bij jylland posten, de krant die de prenten van onze profeet dus wel publiceerde.
Kleine groeperingen worden iedere dag beledigd denk aan al dat gerel omtrent marokanen, asielzoekers, vrouwen, en ga zo maar door.
De westerse samenleving koos om mondiaal te gaan, en dan moet je ook rekening houden met anders denken en anderen die de westerse normen en waarden niet kennen of erkennen.
Je kunt niet bij iemand de voordeur intrappen en vervolgens zaken doen, zo gaat het niet.

Lâle

Citaat van: ***** op 07/02/2006 om 15:02:08
Interessant artikel over de andere kant van het verhaal.

http://www.geocities.com/mediacontrole/interviewurbainvermeulen21022004.html

Wat nou andere kant van het verhaal? Wij hebben hier een grondwet. Daarin staat dat je vrijheid hebt van meningsuiting tenzij je anderen daarmee beledigt of kwetst. Er gebeuren wel meer dingen in het Midden Oosten of in de Islamitische gemeenschap hier in het westen. Betekend dit dat wij het ook maar weer moeten gaan doen? Lekker kinderachtig hoor.
Als ik in de sloot spring........

Er overkomt mij iets vervelends.
Ik ben al heel lang diep gelovig.
Maar ik begin te merken dat ik
de godsdienst begin te haten.
Ik wil in God geloven maar als
de schreeuwende extremisten een
kloppend godsbeeld hebben en
hun daden rechtvaardig zijn,
dan hoeft het voor mij niet meer.

Citaat van: Anastacia op 07/02/2006 om 15:04:49
Citaat van: ***** op 07/02/2006 om 15:02:08
Interessant artikel over de andere kant van het verhaal.

http://www.geocities.com/mediacontrole/interviewurbainvermeulen21022004.html

Wat nou andere kant van het verhaal? Wij hebben hier een grondwet. Daarin staat dat je vrijheid hebt van meningsuiting tenzij je anderen daarmee beledigt of kwetst. Er gebeuren wel meer dingen in het Midden Oosten of in de Islamitische gemeenschap hier in het westen. Betekend dit dat wij het ook maar weer moeten gaan doen? Lekker kinderachtig hoor.
Als ik in de sloot spring........

Je kan dit stuk nog niet gelezen hebben. Je reactie stelt me
teleur. De felste reacties vinden plaats in het Midden Oosten,
en de hypocricie druipt er daar vanaf.

Timarzgha

Het wessten is niet het jodendom en het westen vertegenwoordigd niet het jodendom, net zo min als dat het middenoosten de islam vertegenwoordigd.
Gewoon ophouden met dat slap gelul om telkens de joden weer uit de kasten te halen als er een groep opstandig word tegen beledigingen.
Als je word beschuldigd van anti semitisme zullen vele rechters (allen) in het westen je veroordelen, mbt de prenten over de profeet kregen de mensen de voordeur aangewezen.
Het westen meet met twee maten en de meeste moslims hebben het door en dan is opstandigheid ongeacht wat de opstandelingen zelf aanrichten, terecht!
Rechtvaardigheid kent geen gemeet met twee maten, dan behoor je tot de onrechtvaardigen en daar behoren naast het oosten ook het westen.

Wie hebben de Joden uit de kast gehaald toen
een domme Deen alle moslims op aarde boos maakte?

Heel eenvoudige vraag. Eenvoudig antwoord graag.

Debouz

We hebben allemaal de beelden gezien, hoe  een stelletje barbaren in Irak vrouwen en ouderen de keel overgesneden in de naam van Allah (swt) en in de naam van de profeet Mohammaden en in de naam van alle moslims.

hebben de moslims hier tegen gerevolteerd?

Lâle

M, heel veel mensen geven in deze topic al aan dat het Midden Oosten hypocriet is. Ik zal de eerste zijn om te zeggen dat ze eerst maar eens hun eigen zaken aan moeten pakken, omdat ze in mijn ogen daar de grootste vijanden van de Islam zijn. Die boycot van Iran is gewoon een smerig politiek spelletje en iedereen die een beetje nadenkt weet dat.
Maar ik word ook ziek van dat achterlijke hypocriete geneuzel hier in Europa. Er wordt gewoon met 2 maten gemeten en zelfs als je op een vreedzame, democratische wijze (flyeren) je ongenoegen uit word je op het nieuws als radicaal bestempeld. Alleen als het ons goed uitkomt wijzen we op onze grondwet, maar te vaak proberen we het te vergeten en niemand die er iets van zegt.

Over die gek van de AEL, om Tamza's prachtige uitdrukking maar eens te gebruiken: volgens mij hield hij een paraplu vast toen God het hersens liet regenen.

Dora

Citaat van: ***** op 07/02/2006 om 15:05:39
Er overkomt mij iets vervelends.
Ik ben al heel lang diep gelovig.
Maar ik begin te merken dat ik
de godsdienst begin te haten.
Ik wil in God geloven maar als
de schreeuwende extremisten een
kloppend godsbeeld hebben en
hun daden rechtvaardig zijn,
dan hoeft het voor mij niet meer.

wie zegt dat ze rechtvaardig zijn??
de mensen die zulke acties rechtvaardig vinden behoren niet tot jouw manier van denken..jij en ik kunnen anders denken dan hij en zij....dus vertrouw op je eigen gevoel en denkwijze en laat je niets wijs maken...

wanneer het slecht gaat wijst men het vingertje altijd naar boven (naar God)...dat is al eeuwen zo..