Islamitische landen boycotten Denemarken

Gestart door ameziane, 29/01/2006 om 17:18:20

ameziane

Saied had het hier al eerder over een 'clash of civilizations', daar ziet het inderdaad naar uit en een confrontatie lijkt onvermijdelijk.

Timarzgha

Assalaam o aleikoem

Dit jaar schijnt dan inderdaad een oo zo belangrijk jaar te worden voor moslims en de rest van de wereld.
Voor het eerst in eeuwen zijn de moslims eensgezind in hun daad en gedachten en worden opstandig tegen de voortgaande belediging en demoniseren en onderdrukking.
De clash of civilisations was al een tijdje aan de gang, maar er moest een symbool aangeraakt worden dat iedereen en alle moslims zou treffen.
En bravo voor de denen het is hun gelukt, kwalijk kun je hen niet eens nemen vroeg of laat zou het toch gebeuren.
De wereld kan nooit goed lopen als er één volk zich telkens weer superieur steld aan de anderen, en de moslims zijn het zo blijkt zat geworden onderworpen te worden aan het westen.
Moge Allah swt de moslims bijstaan in hun opstand tegen onrechtvaardigheid waar dan ook op welke gronden dan ook.
wa Allah o akbar!

Timarzgha

Citaat van: ameziane op 05/02/2006 om 17:18:57
Citaat van: a z r o u op 05/02/2006 om 14:31:16

Ik vind dit ook geen gepaste reactie van die AEL .Zo los je zulke kwesties niet op.
Ik bedoel wat heeft die deense journalist nou te maken met de holocaust.
Ik heb gister wel gekeken naar de uitzending van nova en daar vertelde abu jajah de logica achter deze reactie van hun.Hij vond namelijk dat dit een zwakke plek is van Europa en daarom gebruiken ze die om hen een beetje terug te pakken.Toch vind ik dit nog steeds geen gepaste oplossing ,Wie de bal kaatst kan em terug verwachten,maar in dit geval zijn het niet de joden die de bal gekaatst hebben.

azrou
Men moet kwaad niet met kwaad vergelden.
Behalve als er geen andere opties meer zijn, en die waren er niet.
Een deense rechter wees de moslims de deur, en de overheid had maling aan wat de moslims vonden en stond aan de zijde van de krant.
Soms kan een dove alleen voelen en dan moet het maar, AEL doet waar zij recht op hebben volgens het westen.
Recht om anderen te beledigen.

Badis

zondag 05 februari 2006 uur.   
Aangifte tegen AEL om antisemitische cartoons 
ANP

AMSTERDAM -  Het Centrum Informatie en Documentatie Israël (CIDI) heeft zondag bij het Openbaar Ministerie in Amsterdam aangifte gedaan tegen de Arabisch Europese Liga (AEL) wegens antisemitisme. Aanleiding daarvoor zijn twee cartoons die de AEL zaterdag op z'n internetsite plaatste als reactie op de Deense spotprenten over de profeet Mohammed. 

Op de ene cartoon op de AEL-site deelt Hitler het bed met Anne Frank en op de andere twijfelt iemand aan de holocaust, de Jodenvernietiging in de Tweede Wereldoorlog. Het CIDI vindt ze beledigend voor het Joodse volk. De organisatie heeft aangifte gedaan omdat ze wil weten wat de strafrechter van de tekeningen vindt.

Volgens het CIDI is uit eerdere zaken gebleken dat het in twijfel trekken van de holocaust strafbaar is.

De spotprent over Anne Frank was zondag niet meer te zien. Maar de cartoon heeft op de site gestaan, zo heeft het CIDI geconstateerd. De tekening is volgens directeur R. Naftaniel een ‘nachtmerrie’ voor de duizenden Joodse slachtoffers van de holocaust die nog in leven zijn. Met de aangifte wil hij AEL-leider Abou Jahjah ook een ‘lesje democratie’ leren, zei Naftaniel in een toelichting.

Daarin tellen de wet en de rechtspraak. 'Afgezien van de vraag waarom de AEL zijn woede over de cartoons over de profeet Mohammed zo nodig moet afreageren op de Joodse gemeenschap, is hier aan de orde dat alleen de wet in Nederland bepaalt wat is toegestaan en wat niet. Het tegen elkaar opzetten van bevolkingsgroepen en het beledigen van kwetsbare oorlogsslachtoffers zijn niet toelaatbare middelen om frustraties te uiten’, stelt het CIDI in de aangifte.

volkskrant

Citaat van: a z r o u op 05/02/2006 om 17:10:10

Daar heb je inderdaad gelijk in ameziane,boevendien wie zegt dat godslastering alleen het geval is als een god wordt beledigd.Neem de benaming niet te letterlijk op ;) .

Een fundamentalist neem ik graag letterlijk. Christen en moslim, als woorden zoveel betekenen moeten ze er zelf ook erg zorgvuldig mee omgaan.

Ben benieuwd of de Joden nu het kantoor van de AEL gaan affikken.
Moet kunnen toch?

Debouz

Citaat van: ***** op 05/02/2006 om 21:28:13
Moet kunnen toch?

de joden gaan zeker en vast niet de arabieren na-apen, zij zullen een andere weg kiezen om hun slag binnen te halen: de juridische weg.

mara

Ben benieuwd of Wilders die prenten op de AEL-site nu onder het mom van 'vrijheid van meningsuiting' op zijn site gaat plaatsten ::)

mouslati

Citaat van: Debouz op 06/02/2006 om 10:42:41
Citaat van: ***** op 05/02/2006 om 21:28:13
Moet kunnen toch?

de joden gaan zeker en vast niet de arabieren na-apen, zij zullen een andere weg kiezen om hun slag binnen te halen: de juridische weg.
en geef ze eens ongelijk

Isefrawen

onder het mom van: 'be my valentine'.

Dora

ze gaan echt te ver joh...

dat een tuthola tekeningen maakt vind ik niet erg..maar door te provocieren door de profeet op een string af te beelden vind ik echt niet kunnen..

maar goed..inna Allah m3a sabirien..rasoul sws is ook vernederd in zijn tijd..en het enige wat hij deed is negeren..laten we zijn vb volgen..

athsaynou

Citaat van: dora op 06/02/2006 om 13:24:25

dat een tuthola tekeningen maakt vind ik niet erg..maar door te provocieren door de profeet op een string af te beelden vind ik echt niet kunnen..

Ik vind dat je jezelf hier tegenspreekt, het mag wel getekend worden maar owhhwee op een string kan niet.

Dora

Citaat van: m'Izran op 06/02/2006 om 13:25:50

Ik vind dat je jezelf hier tegenspreekt, het mag wel getekend worden maar owhhwee op een string kan niet.

een string die aan je reet zit is inderdaad iets "te ver"..

mara

Laten we niet vergeten wat hij allemaal naar zijn hoofd geslingert kreeg, desondanks was hij genadevol. Tja dat kan alleen de profeet (der profeten) zijn!

athsaynou

Citaat van: dora op 06/02/2006 om 13:26:22
Citaat van: m'Izran op 06/02/2006 om 13:25:50

een string die aan je reet zit is inderdaad iets "te ver"..

maar de profeet tekenen, ondanks je niet weet hoe die eruit ziet mag wel. Over seksuele dingen mag gepraat worden ook binnen de Islam.