Islamitische landen boycotten Denemarken

Gestart door ameziane, 29/01/2006 om 17:18:20

Samariaan

Het is gewoonweg triest hoe iedereen (van beide kanten) aan het reageren is op deze kwestie. Schaam me gewoon voor moslims en hun Dag van Woede waarin werd opgeroepen diplomaten af te slachten, en werd opgeroepen voor terroristische aanslagen. Laat weer zien dat matiging door de plee is gespoeld.

Samariaan

Citaat van: ameziane op 04/02/2006 om 12:50:47
Ik vind de reactie van de VS in deze kwestie opmerkelijk. Een woorvoerder van Buitenlandse Zaken veroordeelde de spotprenten.
Maar wie ontheiligde het Boek van de Moslims ookal weer door het met menstruatiebloed te besmeuren en zelfs door het toilet door te spoelen? Juist ja, diezelfde hypocriete Amerikanen.

Was het niet zo dat t tijdschrift (Newsweek?) na publicatie het verhaal weer terugtrok omdat er verzonnen elementen inzaten? Dit verhaal koste jammergenoeg wel aan ongeveer 15 mensen het leven in Afghanistan nadat rellen uitbraken daar vanwege dit.

NB hebben jullie gezien hoe die mensen uitelkaar waren geslagenin Egypte omdat ze meer info eisten over de overlevenden in die ferry ramp?

De AEL heeft voor Joden kwetsende karikaturen geplaatst.

Arabo-islamlogica: wordt je gekwetst door een Deen, schop dan tegen de Joden.

Ik zal wel te dom zijn om dat te snappen.

Dora

heb trouwens de plaatjes nog steeds niet gezien..heeft er iemand een link??

Sabadilla

Dora

dank je sabbie inu maar bedoelde die over de profeet..

en deze van de AEL zijn verschrikkelijk..stelletje ezels tfu xassen

Sabadilla

Citaat van: dora op 05/02/2006 om 14:20:06
dank je sabbie inu maar bedoelde die over de profeet..

en deze van de AEL zijn verschrikkelijk..stelletje ezels tfu xassen

Ze staan op de site van Geert Wilders

http://www.geertwilders.nl/index.php?option=com_content&task=view&id=381&Itemid=74

Gelukkig heeft Wilders meer haar dan zetels in de peilingen. Suikerspin.

Dora

misschien ben ik wel een hele slechte moslima maar heb om 1 echt moeten lachen...

tfu xafi...

a z r o u

Ik vind dit ook geen gepaste reactie van die AEL .Zo los je zulke kwesties niet op.
Ik bedoel wat heeft die deense journalist nou te maken met de holocaust.
Ik heb gister wel gekeken naar de uitzending van nova en daar vertelde abu jajah de logica achter deze reactie van hun.Hij vond namelijk dat dit een zwakke plek is van Europa en daarom gebruiken ze die om hen een beetje terug te pakken.Toch vind ik dit nog steeds geen gepaste oplossing ,Wie de bal kaatst kan em terug verwachten,maar in dit geval zijn het niet de joden die de bal gekaatst hebben.

azrou

Masja

dit spelletje ( want ik zie het niet anders) kan nog eens flink uit de hand gaan lopen, vrees ik , bad karma voor beide partijen

ameziane

Citaat van: ***** op 03/02/2006 om 17:12:00
Er zou sprake zijn van godslastering. Is Mohamed dan God?
Ik weet niet waar je heen wil met je vraag, maar het feit dat het om een Profeet gaat maakt de zaak niet minder erg, ongeacht welke benaming je aan de kwestie geeft.

Tot het geloofsdogma van de Moslim behoren behalve Allah, ook de Engelen, de Boeken, de Profeten(ongeacht welke, dus ook Mozes en Jezus)) en de Laatse Dag. Deze symbolen/figuren mogen niet onderwerp zijn van bespotting.

ameziane

Citaat van: Bloo op 05/02/2006 om 03:43:26
Was het niet zo dat t tijdschrift (Newsweek?) na publicatie het verhaal weer terugtrok omdat er verzonnen elementen inzaten? Dit verhaal koste jammergenoeg wel aan ongeveer 15 mensen het leven in Afghanistan nadat rellen uitbraken daar vanwege dit.
Volgens mij door de commotie die daarover ontstond, niet meer en niet minder. We hebben in de loop van de tijd meer van zulke schandalen gehoord, van Guantanamo Bay tot en met Abu Graib. Dus waarom zou het niet waar zijn?

a z r o u

Daar heb je inderdaad gelijk in ameziane,boevendien wie zegt dat godslastering alleen het geval is als een god wordt beledigd.Neem de benaming niet te letterlijk op ;) .

ameziane

Citaat van: a z r o u op 05/02/2006 om 14:31:16

Ik vind dit ook geen gepaste reactie van die AEL .Zo los je zulke kwesties niet op.
Ik bedoel wat heeft die deense journalist nou te maken met de holocaust.
Ik heb gister wel gekeken naar de uitzending van nova en daar vertelde abu jajah de logica achter deze reactie van hun.Hij vond namelijk dat dit een zwakke plek is van Europa en daarom gebruiken ze die om hen een beetje terug te pakken.Toch vind ik dit nog steeds geen gepaste oplossing ,Wie de bal kaatst kan em terug verwachten,maar in dit geval zijn het niet de joden die de bal gekaatst hebben.

azrou
Men moet kwaad niet met kwaad vergelden.