Islamitische landen boycotten Denemarken

Gestart door ameziane, 29/01/2006 om 17:18:20

MBTiza

Citaat van: Tamza op 03/02/2006 om 11:56:42
Citaat van: MBT op 03/02/2006 om 11:52:09
Bij de Nederlanders is het inderdaad schuldgevoel, er is geen enkel land waar de Joden zo snel en effectief werden opgespoord en uitgeleverd.
Marokko daarentegen heeft haar Joodse inwoners niet uitgeleverd aan Vichy-Frankrijk, de Joden zijn hier de Marokkanen nog steeds dankbaar voor, zo kon men vroeger als Marokkaan zijnde zonder visum naar Israel toe reizen.

Ja, in NL kon je zelfs een knaak verdienen voor elke ondergedoken Jood die je verraden had. NL heeft nooit een heroïsch verleden gehad. En die volgzame zwakheid zetten ze vandaag de dag nog steeds voort (kijk maar naar de kontelikkerij van de NL overheid naar de VS toe). Daar schaam ik me als Nederlandse kapot voor.

Klopt idd je kreeg er geld voor, Nederland het schoothondje van de VS!

Nederland is het schoothondje van de VS
UTRECHT - 06/05/05 - (Novum) - Meer dan zes op de tien Nederlanders zijn bang voor de houding die Amerika aanneemt ten opzichte van andere landen. Wel noemen bijna net zoveel mensen het goed dat de Verenigde Staten voorop gaan in de strijd tegen het terrorisme. Dat blijkt vrijdag uit een peiling van TNS-Nipo in opdracht van RTL Nieuws.

Isefrawen

Citaat van: Tamza op 03/02/2006 om 11:13:28
Citaat van: @lcf op 03/02/2006 om 10:13:37
Zelfs de heiligen uit de tijd van de profeet wisten de gedaante van de profeet niet meer te omschrijven. Met zo'n prent raak je elke moslim (wel of niet praktiserend) in zijn wortel.

Maar dan begrijp ik niet waarom moslims geen ophef maken wanneer profeet Jezus op een grove manier wordt beledigd in oa cartoons. Hij is toch ook onze profeet? Dat is waar ik me dus ook zo aan stoor aan dit hele gedoe: die selectieve verontwaardiging van moslims. Wel de straat opgaan vanwege een waardeloos cartoontje dat ontsproten is uit het brein van een levenloze idioot, maar niet de straat opgaan wanneer er moslims worden afgeslacht door hun eigen zogezegde 'islamitische' overheden.

Jezus is geen islamitische benaming, de religieuze benaming Jezus zegt een moslim niet zoveel, spotprenten over Jezus krijgen een hele andere invulling dan de rol die Sidna Aissa in de Islam gekend heeft; de islam erkent zo'n dergelijke rol niet waarmee de spot wordt gedreven met Jezus; wat natuurlijk niet suggereert dat een moslim daar niet over kan rouwen wanneer een prent een algemene indruk over Jezus laat zien. Ik denk dat de meeste verontwaardiging komt van het 'gezicht' dat de profeet krijgt aangemeten, ook de clichcé beelden die in het westen rondgaan over de profeet (de besnorde oliecheick met een dolk aan zijn riem en de vrouwen om zich heen) beschrijven niet de persoon van de profeet die daadwerkelijk ook zo was/is. Het heeft een veel diepere belediging dan wanneer de spot met Jezus in zijn oorspronkelijk rol wordt weergegeven. En daarnaast kan een spot juist wel degelijk een positieve inbreng hebben, vooral die spot met de man op de wolk die de zelfmoordenaars waarschuwt dat de maagden op zijn. Met andere woorden, stop die onzinnige zelfmoordplegingen in de naam van een politiek schouwspel.
En wat betreft het kritiek hebben op de eigen "islamitische" overheden, het is inderdaad tijd voor een echte Islamitische Revolutie. De moslims moeten eerst maar inzien en begrijpen hoe de profeet de problemen kon oplossen, een sociaal of politiek probleem hoeft niet altijd een islamitische oplossing te krijgen.

Timarzgha

Citaat van: Izwan op 03/02/2006 om 09:52:02
Beste Timazgha,
Ik ben met je eens als het om de overheden van islamitische landen gaat. Deze overheden zullen alles doen om de woede van hun volk te sussen.
Vandaag zullen wij in de meeste islamitische landen groot demonstraties zien. Deze demonstraties zullen door de moskeen georganiseerd worden en heeft het niets met de overheden te maken. De belangrijke islamitische geleerden zijn met elkaar eens dat de protesten inclusief boycot moeten voortgezet worden. Zij zien de huidige propaganda tegen de moslims is net zo erg als de nazi-propaganda t.o.v. joden.

assalaam a tawmat
Natuurlijk is het goed, zeer goed  zelfs omdat de actie vanuit de mensen zelf kwam.
Een spontane actie vanuit de gelovigen zelf is, een veel geloofwaardiger en duidelijker teken voor de non-moslims.
Maar je moet natuurlijk niet vergeten dat de profeet door veel arabieren, als hun symbool word gezien.
Als hun belangrijkste man en dan is blijkbaar het beledigen van de profeet ineens kwalijker dan het beledigen van Allah swt in de prenten op guantanamo bay en irak.
Begrijp me goed, ik vind beiden even kwalijk en zeker beiden hadden protesten moeten oproepen en sterker nog misschien wel politiek optreden.
Echter was dat niet het geval en hoe laag kun je wezen om actie tegen belediging af te wegen tegen het belang van je economie of persoonlijke belangen.
Ik zie de politieke actie in deze zaak, gewoon als een trucje van de overheden, maar ben wel degelijk blij met het teken die de mensen spontaan gaven ongeacht wat hun gedachten zijn en redenen tot actie(boycot).
Ook de vele reacties van zogenaamde geleerden en ullama, vind ik zwaar nep en in scene gezet.
Waar blijven die huichelaars als het neer komt op eigen volk of regimes?
Zie het zo a tawmat, wanneer je wortels verrot(ziek) zijn zal je het nooit maken en nooit vooruit komen.

Memma

Citaat van: Tamza op 03/02/2006 om 11:56:42
Citaat van: MBT op 03/02/2006 om 11:52:09
Bij de Nederlanders is het inderdaad schuldgevoel, er is geen enkel land waar de Joden zo snel en effectief werden opgespoord en uitgeleverd.
Marokko daarentegen heeft haar Joodse inwoners niet uitgeleverd aan Vichy-Frankrijk, de Joden zijn hier de Marokkanen nog steeds dankbaar voor, zo kon men vroeger als Marokkaan zijnde zonder visum naar Israel toe reizen.

Ja, in NL kon je zelfs een knaak verdienen voor elke ondergedoken Jood die je verraden had. NL heeft nooit een heroïsch verleden gehad. En die volgzame zwakheid zetten ze vandaag de dag nog steeds voort (kijk maar naar de kontelikkerij van de NL overheid naar de VS toe). Daar schaam ik me als Nederlandse kapot voor.

Helaas kwam dit onder invloed het arabische nationalisme ook voor in Marokko. De Istiqlal-parij had de ''jacht'' geopend op joden: ''Voor elke dode Jood een dirham''. Helaas, heeft dit gezorgd voor de massale migratie naar Israel, Frankrijk en de VS en bleef er vrijwel niks meer over van de joodse gemeenschap in Marokko. Maar goed, dat even terzijde. Nu terug naar het onderwerp :D

Samariaan

UK veroordeelde vandaag alle EU-kranten die de prenten herafdrukte, Straw noemde het ongevoelig, onrespectvol and gewoonweg verkeerd. Inderdaad Elsevier/Wilderds/etc schaam jullie stelletje pubers!

Isefrawen

Elsevier en de Groep Wilde mannen van Geertje zijn een stelletje losgeslagen rechtse debielen die denken dat ze de moslims op deze manier het land uit krijgen... Janmaat van de CD had zelfs meer hersencellen dan deze rechtse heldjes...

miss.F.

De VN voorzitter heeft ook gezegd dat men respect moet hebben voor religie en daarmee geeft ie dus aan dat dat niet kan

Er zou sprake zijn van godslastering. Is Mohamed dan God?

Isefrawen

Citaat van: ***** op 03/02/2006 om 17:12:00

Mohammed was de spreekbuis van God voor de moslims, dus ja het is godslastering. Of denk je dat dit met "vrijheden" te maken heeft?

ameziane

Ik vind de reactie van de VS in deze kwestie opmerkelijk. Een woorvoerder van Buitenlandse Zaken veroordeelde de spotprenten.
Maar wie ontheiligde het Boek van de Moslims ookal weer door het met menstruatiebloed te besmeuren en zelfs door het toilet door te spoelen? Juist ja, diezelfde hypocriete Amerikanen.

SmartSexyCool

Die imam met zijn geitensik en haatzaaiende woorden kon ik wel......

Citaat van: @lcf op 03/02/2006 om 17:30:22
Citaat van: ***** op 03/02/2006 om 17:12:00

Mohammed was de spreekbuis van God voor de moslims, dus ja het is godslastering. Of denk je dat dit met "vrijheden" te maken heeft?

Vrijheden? Nee dat staat er buiten.

Maar als een geleerde het bespotten van een profeet op een lijn stelt met het bespotten van God, is hij niets beter dan christenen die Jezus als God zien en bespotting van Jezus dus als godslastering zien.

athsaynou

Citaat van: ameziane op 04/02/2006 om 12:50:47
Ik vind de reactie van de VS in deze kwestie opmerkelijk. Een woorvoerder van Buitenlandse Zaken veroordeelde de spotprenten.
Maar wie ontheiligde het Boek van de Moslims ookal weer door het met menstruatiebloed te besmeuren en zelfs door het toilet door te spoelen? Juist ja, diezelfde hypocriete Amerikanen.

Daar was ik zeer van verontwaardigd.

Ook de Amerikaanse president Bill Clinton waarschuwt het Westen echter de moslims niet te "beledigen". Hij stelt zich de vraag of anti-joodse vooroordelen niet vervangen worden door anti-islamitische. ?!

Memma

Citaat van: ameziane op 04/02/2006 om 12:50:47

“Het afdrukken van omstreden karikaturen van de profeet Mohammed Mohammed is een onacceptabele aanzetting tot religieuze of etnische haat.'' Wat heeft etnische haat er hier eigenlijk mee te maken.
Hoe dan ook, die hypocrieten zijn sowieso niet serieus te nemen zolang de wereldolievoorraad bij hen in het M-O zit en ze dan even te vriend moet houden.

Sabadilla

AEL will launch Cartoon campaign

03 feburary, 2006 ; Posted 11 : 4 PM

After the lectures that Arabs and Muslims received from Europeans on Freedom of Speech and on Tolerance. And after that many   European newspapers republished the Danish cartoons on the Prophet Mohammed. AEL decided to enter the cartoon business and to use our right to artistic expression.

Just like the newspapers in Europe claim that they only want to defend the freedom of speech and do not desire to stigmatise Muslims,we also do stress that our cartoons are not meant as an offence to anybody and ought not to be taken as a statement against any group, community or historical fact.

If it is the time to break Taboos and cross all the red lines, we certainly do not want to stay behind.

http://www.arabeuropean.org/newsdetail.php?ID=94