Islamitische landen boycotten Denemarken

Gestart door ameziane, 29/01/2006 om 17:18:20

Tamza

Citaat van: MBT op 03/02/2006 om 11:21:24
d siwer ghawed a Tamza....ma cem ma

Inderdaad jezus/mozes etc. worden zo vaak belachelijk gemaakt maar ik denk dat de reden hiervoor is dat Mohamed alleen moslims toebehoort en de overige profeten ook voorkomen in de andere geloven.

Maar als moslims zo oppervlakkig redeneren, dan vraag ik mij af hoe sterk hun imaan werkelijk is.

CiteerWat betreft die opstanden tegen de zgn. Islamitische overheden dat heb ik zo vaak aangekaart, zo heb ik nog nooit een demonstratie/opstand gezien in een Islamitische land als de daders van Islamitische/Arabische komaf zijn..de massaslachting van de koerden en de slachtingen vandaag de dag in Soedan zijn hier enkele voorbeelden van.

Precies. Daarmee kom ik dus eigenlijk ook op mijn punt: ja, het is logisch dat je verontwaardigd bent, maar je mag ook eens bij jezelf te rade gaan wanneer je zo overtrokken reageert op een nietszeggend krantje. En ondertussen zwijgen dezelfde personen wanneer er misstanden plaats vinden (zoals moord, hetgeen ook nog eens het ergste is wat je in de islam kunt doen na afgoderij) die in mijn ogen veel erger zijn dan wat die randdebielen van dat Deense krantje hebben geflikt. Dat je je terecht beledigd voelt betekent niet dat je daarmee gevrijwaard mag zijn van kritiek. Ook al waren "hunnie begonnen."

mara

Citaat van: Tamza op 03/02/2006 om 11:13:28
Citaat van: @lcf op 03/02/2006 om 10:13:37
Zelfs de heiligen uit de tijd van de profeet wisten de gedaante van de profeet niet meer te omschrijven. Met zo'n prent raak je elke moslim (wel of niet praktiserend) in zijn wortel.

Maar dan begrijp ik niet waarom moslims geen ophef maken wanneer profeet Jezus op een grove manier wordt beledigd in oa cartoons. Hij is toch ook onze profeet? Dat is waar ik me dus ook zo aan stoor aan dit hele gedoe: die selectieve verontwaardiging van moslims. Wel de straat opgaan vanwege een waardeloos cartoontje dat ontsproten is uit het brein van een levenloze idioot, maar niet de straat opgaan wanneer er moslims worden afgeslacht door hun eigen zogezegde 'islamitische' overheden.
Kijk maar eens hoe er gereageerd wordt door het westen als men grapjes maakt over de holocaust. In de ogen van de israeliers ben je natuurlijk gelijk antisemiet...

Tamza

Citaat van: mara op 03/02/2006 om 11:35:15
Kijk maar eens hoe er gereageerd wordt door het westen als men grapjes maakt over de holocaust. In de ogen van de israeliers ben je natuurlijk gelijk antisemiet...

Even verwerpelijk, dat moge duidelijk zijn. Dat heb ik hier op dit forum ook meerdere keren aangegeven.

Izwan

Citaat van: MBT op 03/02/2006 om 11:21:24
d siwer ghawed a Tamza....ma cem ma

Inderdaad jezus/mozes etc. worden zo vaak belachelijk gemaakt maar ik denk dat de reden hiervoor is dat Mohamed alleen moslims toebehoort en de overige profeten ook voorkomen in de andere geloven.

Wat betreft die opstanden tegen de zgn. Islamitische overheden dat heb ik zo vaak aangekaart, zo heb ik nog nooit een demonstratie/opstand gezien in een Islamitische land als de daders van Islamitische/Arabische komaf zijn..de massaslachting van de koerden en de slachtingen vandaag de dag in Soedan zijn hier enkele voorbeelden van.
Je kijkt waarschijnlijk selectief. Moslims organiseren genoeg demonstraties tegen hun overheden, maar die krijgen weinig aandacht in de media. Denk aan die demonstraties in Pakistaan, in Egypte…enz.

mara

Citaat van: Tamza op 03/02/2006 om 11:36:16

Even verwerpelijk, dat moge duidelijk zijn. Dat heb ik hier op dit forum ook meerdere keren aangegeven.
Ik vind ook wel dat moslims af en toe zich te snel aangevallen voelen, alleen ben ik het niet eens met dat twee-maten gedoe. Als je grapjes maakt over de moslims, dan wordt het goedgepraat door vrijheid van meningsuiting aan te voeren etc etc. Is het omgekeerd, dan hebben moslims ineens een laag incasseringsvermogen ;D

Tamza

Citaat van: mara op 03/02/2006 om 11:38:57
Ik vind ook wel dat moslims af en toe zich te snel aangevallen voelen, alleen ben ik het niet eens met dat twee-maten gedoee. Als je grapjes maakt over de moslims, dan wordt het goedgepraat door vrijheid van meningsuiting aan te voeren etc etc. Is het omgekeerd, dan hebben moslims ineens een laag incasseringsvermogen ;D

Helemaal mee eens.

Izwan

Ik vind ook wel dat moslims af en toe zich te snel aangevallen voelen, alleen ben ik het niet eens met dat twee-maten gedoee. Als je grapjes maakt over de moslims, dan wordt het goedgepraat door vrijheid van meningsuiting aan te voeren etc etc. Is het omgekeerd, dan hebben moslims ineens een laag incasseringsvermogen ;D
Feit is dat wel aangevallen worden.

Izwan

Vindt jij ook dat joden zich aanstellen als ze tegen antisemitisme propaganda zich verweren?

mara

Citaat van: Izwan op 03/02/2006 om 11:41:17

dat laatste is niet helemaal duidelijk...

Izwan

Citaat van: mara op 03/02/2006 om 11:43:11
Citaat van: Izwan op 03/02/2006 om 11:41:17

dat laatste is niet helemaal duidelijk...
Veel moslims vinden het duidelijk genoeg. Zij ervaring het ook zo.

mara

Citaat van: Izwan op 03/02/2006 om 11:43:05

Vindt jij ook dat joden zich aanstellen als ze tegen antisemitisme propaganda zich verweren?

Maar dan moeten ze nu bijvoorbeeld niet de vrijheid van meningsuiting gaan aanvoeren om moslims 'rechtvaardig' belachelijk te maken. Dat doen ze nu wel...

Tamza

Lees goed wat Mara schreef. Het gaat over de reactie van het Westen op grapjes over de holocaust en niet de reactie van Joden zelf.

'Het Westen' (ik noem specifiek Nederland)  is niet tegen grapjes over de holocaust omdat ze zo begaan zijn met Joden, maar omdat ze een schuldgevoel hebben. Maar ze vinden wel dat grappen over onze heilige profeet en heilig boek onder het mom van 'het vrije woord is een groot goed' moet kunnen. Dat is geen aanstellerij meer, dat is hypocriet.

MBTiza

Citaat van: Tamza op 03/02/2006 om 11:48:12

Lees goed wat Mara schreef. Het gaat over de reactie van het Westen op grapjes over de holocaust en niet de reactie van Joden zelf.

'Het Westen' (ik noem specifiek Nederland)  is niet tegen grapjes over de holocaust omdat ze zo begaan zijn met Joden, maar omdat ze een schuldgevoel hebben. Maar ze vinden wel dat grappen over onze heilige profeet en heilig boek onder het mom van 'het vrije woord is een groot goed' moet kunnen. Dat is geen aanstellerij meer, dat is hypocriet.

Bij de Nederlanders is het inderdaad schuldgevoel, er is geen enkel land waar de Joden zo snel en effectief werden opgespoord en uitgeleverd.
Marokko daarentegen heeft haar Joodse inwoners niet uitgeleverd aan Vichy-Frankrijk, de Joden zijn hier de Marokkanen nog steeds dankbaar voor, zo kon men vroeger als Marokkaan zijnde zonder visum naar Israel toe reizen.

Tamza

Citaat van: MBT op 03/02/2006 om 11:52:09
Bij de Nederlanders is het inderdaad schuldgevoel, er is geen enkel land waar de Joden zo snel en effectief werden opgespoord en uitgeleverd.
Marokko daarentegen heeft haar Joodse inwoners niet uitgeleverd aan Vichy-Frankrijk, de Joden zijn hier de Marokkanen nog steeds dankbaar voor, zo kon men vroeger als Marokkaan zijnde zonder visum naar Israel toe reizen.

Ja, in NL kon je zelfs een knaak verdienen voor elke ondergedoken Jood die je verraden had. NL heeft nooit een heroïsch verleden gehad. En die volgzame zwakheid zetten ze vandaag de dag nog steeds voort (kijk maar naar de kontelikkerij van de NL overheid naar de VS toe). Daar schaam ik me als Nederlandse kapot voor.

Izwan

Citaat van: Tamza op 03/02/2006 om 11:48:12

Je hebt gelijk.