Islamitische landen boycotten Denemarken

Gestart door ameziane, 29/01/2006 om 17:18:20

abrid

Op dit moment word ook een EU gebouw in Gaza stad omsingeld ivm met die prenten.

Izouran

Mis n Rahaam, Aandachtloze trut.

Het Tweede Kamerlid Wilders (Groep Wilders) heeft woensdag de omstreden Deense cartoons van de islamitische profeet Mohammed op zijn website geplaatst. Hij wil op die manier de makers ervan een hart onder de riem steken. De spotprenten leidden in de afgelopen dagen internationaal tot veel ophef en hevige protesten onder moslims, vooral in het Midden-Oosten.
Wilders vindt dat „zeer verontrustend”. Het is volgens hem ook zorgwekkend dat de Deense krant Jyllands Posten die de cartoons eind september afdrukte, zich na vele bedreigingen heeft verontschuldigd tegenover de moslimgemeenschap. „Dit is een kwalijke zaak, wat is de prijs van vrijheid?”, stelt Wilders. Afbeeldingen van Mohammed zijn volgens de islam godslasterlijk. Arabische landen eisten al straffen voor de tekenaars. De raad van de Iraakse stad Fallujah roept op om vrijdag op de wekelijkse gebedsdag uit protest Deense producten te verbranden. Een religieuze moslimleider vaardigde een fatwa uit tegen 530 Deense soldaten in Irak. Denemarken gaf bovendien een negatief reisadvies voor Saudi-Arabië. Bron: IngridSaida's weblog

http://www.groepwilders.nl/

Is het de cartoonist die de Profeet belachelijk maakt?
Of zijn het de mensen die in Zijn Naam dingen doen die niets met de Boodschap te maken hebben?

Tamza

Ik vind zowel die cartoons als die overtrokken reacties uit de moslimwereld echt zo'n kansloze bezigheid. Waarlijk.

Als die cartoontekenaars het leuk vinden om te provoceren, dan gaan ze maar weer terug naar de kleuterschool en juffie pesten. Ik heb die cartoons overigens gezien. Echt onwaarschijnlijk trieste humor en een verpletterend gebrek aan tekentalent.

En als die geflipte moslims het zo erg vinden wanneer hun profeet door een stel zwakzinnigen beledigd wordt, dan moeten ze niet alleen Deense vlaggen verbranden en Deense producten boycotten, maar ook vlaggen van hun eigen landen verbranden en producten van hun eigen landen boycotten omdat deze overheden allerminst de islam respecteren.

Samariaan

Citaat van: abrid op 02/02/2006 om 14:35:56
Op dit moment word ook een EU gebouw in Gaza stad omsingeld ivm met die prenten.

Ze denken die EU subsidies kunnen we toch wel op ons buik schrijven na Hammas, we hebben toch niks meer te verliezen!

Timarzgha

Citaat van: Izwan op 02/02/2006 om 09:25:29
Citaat van: Timarzgha op 01/02/2006 om 17:49:32
assalaam a tawmat Zouzinha
Je hebt gelijk, en alweer is de kortzichtigheid van ons islamitische broeders en zuster om te janken.
Heb geen volk gezien die niet verder wenst te denken dan hun neus lang is als die van de moslims, al begrijp ik dat vooruit denken hen onmogelijk word gemaakt door de tirannen die hen landen besturen.
De enige manier om voor de islam op te komen is opstandig wezen tegen de leiders van hun landen en dan pas strijden voor de islam in het buitenland.
Mensen vergeten dat de grootste belediging van de islam mubarak-fahd-assad-mohammed 6- boeteflikka zijn, zij die heilige grond waar onze profeet op gelopen heeft hebben verkocht aan heidenen.
Zij die meer moslimbloed aan hun handen hebben dan welke andere caricateur ooit, dat zijn de ware vijanden van de islam!! wa sallaam o aleikoem
Ik zie het niet als  kortzichtigheid van moslims. Moslims zijn gewoon mensen en hebben recht om hun  ongenoegen bekend te maken en hun heiligen te verdedigen . Als iemand kortzichtig is dan zijn mensen die hun kop in de zand steken en denken dat het goed zal komen.  Joden hebben dat ook in de jaren dertige gedaan, hetresultaat is al bekend.
P.S. Moslims in Andalus hebben hetzelfde meegemaakt. In de periode dat ze in opstand kwamen zijn er sterke islamitische dynastyen ontstaan.
Generaties moslims die zulke beledigingen hebben genegeerd heeft het ertoe geleid tot vervolging en verbanning van moslims uit Andalyus.
salaam
ik zei in een eerdere post dat de boycot vanuit de mensen zelf kwam en dus gerechtvaardigd om zo hun ongenoegen te uitten.
Heb er slechts lof voor, maar der is een maar
De zogenaamde overheden maken misbruik van de situatie, want ik zag ze niet in actie komen toen de amerikanen de koran als toilet papier hebben gebruikt.
Er was alweer protest vanuit de islamitische samenleving maar vanuit de overheden kwam slechts de knuppel om de demonstranten uiteen te slaan.
De denen stellen qua macht en economisch weinig voor in de arabische wereld, en dan pas hebben de arabische leiders het over godslastering en tonen zij de moed om een amassadeur terug te roepen.
Wat was het afbeelden van onze profeet als varken, of de koran als toilet papier gebruiken etc etc?
Misschien ook godslastering of niet?
In mijn optiek maken de zogenoemde islamitische leiders misbruik van de situatie en zoals ik eerder zei, is de grootste belediging en bedreiging van de islam de leiders van de landen die zich islamitisch noemen, en dan vooral de arabische landen.
Huichelarij hoeft bij mij niet op symphatie te rekenen, nog los van het feit dat ik vind dat de moslim ook eens vaker zelf in de spiegel moeten kijken.
Ergens ligt er een oorzaak van de achterstand en ergens hebben wij allen gefaald en zijn wij de richtlijnen van de islam onwaardig.
islamitische jihad die uit naam van politiek alle grenzen van de islam overschreid, en zo zijn er tal van satanisten die zich moslim noemen en uit naam van Allah swt misdaden begaan die geen moslim eigen mag maken!
Wij zijn naar mijn mening ook duidelijk toe aan debat met elkaar en tevens misschien ook een soort zuivering doorvoeren om misbruikers van de islam duidelijk naar voren te brengen.
Echter hebben wij tot heden gezwegen en dat is een van de grootste oorzaken van de afkeer van velen van de islam.
En dat weer is terug te voeren op de leiders die alles wat met vrij denken te maken heeft verbieden!
Nogmaals vervloek ik dagelijks de leiders en zal zo blijven, ze zijn de oorzaak van veel grotere schade aan de islam dan een paar domme prenten en moge dat duidelijk wezen.
Moslims moeten wat meer kijken naar de oorzaken en niet naar de resultaten alleen, wa sallaam

Timarzgha

Citaat van: Tamza op 02/02/2006 om 20:56:35
maar ook vlaggen van hun eigen landen verbranden en producten van hun eigen landen boycotten omdat deze overheden allerminst de islam respecteren.

nieshen a weshma nieshen (Y)

mara

Dan moet je deze  betoging eens effe checken.
Die gasten in Indonesie zijn altijd zo actief als het om de islam gaat.

Debouz

Citaat van: Samariaan op 02/02/2006 om 21:05:31
Citaat van: abrid op 02/02/2006 om 14:35:56

Ze denken die EU subsidies kunnen we toch wel op ons buik schrijven na Hammas, we hebben toch niks meer te verliezen!

Ja, dat is het hem juist: mensen die niets te verliezen hebben zullen altijd gevaarlijk zijn

Wat in ieder geval zeker is: de huidige reactie van moslims op twee onbekende miezerige plaatjes van maanden geleden in een zielige krant in een stoffig uithoekje van de wereld, heeft ervoor gezorgd dat nu de hele wereld die miezerige plaatjes kent. Dankzij deze hersenloze reacties op een hersenloze cartoonist zullen nog vele, veel ernstiger cartoons volgens. En dat is waarschijnlijk precies wat bepaalde mensen, extremisten van islamitisch en rechtse snit, graag zien. Lekker polariseren.
Wat een kutwereld zeg.

Izwan

Beste Timazgha,
Ik ben met je eens als het om de overheden van islamitische landen gaat. Deze overheden zullen alles doen om de woede van hun volk te sussen.
Vandaag zullen wij in de meeste islamitische landen groot demonstraties zien. Deze demonstraties zullen door de moskeen georganiseerd worden en heeft het niets met de overheden te maken. De belangrijke islamitische geleerden zijn met elkaar eens dat de protesten inclusief boycot moeten voortgezet worden. Zij zien de huidige propaganda tegen de moslims is net zo erg als de nazi-propaganda t.o.v. joden.

Izwan

Citaat van: ***** op 03/02/2006 om 09:52:01
Wat in ieder geval zeker is: de huidige reactie van moslims op twee onbekende miezerige plaatjes van maanden geleden in een zielige krant in een stoffig uithoekje van de wereld, heeft ervoor gezorgd dat nu de hele wereld die miezerige plaatjes kent. Dankzij deze hersenloze reacties op een hersenloze cartoonist zullen nog vele, veel ernstiger cartoons volgens. En dat is waarschijnlijk precies wat bepaalde mensen, extremisten van islamitisch en rechtse snit, graag zien. Lekker polariseren.
Wat een kutwereld zeg.
Zo blind zijn moslims ook niet. Het gaat hier niet alleen om miezerige plaatjes, maar om een uitgebreid propaganda tegen de moslims die alle jaren aan de gang is.

Isefrawen

en naast het feit dat er een hoop rechtse flutjournalisten zijn die de moslim identiteit misbruiken om hun alter egootje te strelen, zijn niet de spotprenten het probleem, waar het hier om gaat is dat de profeet een gezicht krijgt, iets wat al vanuit de beginselen van de islam nooit is voorgekomen. Zelfs de heiligen uit de tijd van de profeet wisten de gedaante van de profeet niet meer te omschrijven. Met zo'n prent raak je elke moslim (wel of niet praktiserend) in zijn wortel.

Tamza

Citaat van: @lcf op 03/02/2006 om 10:13:37
Zelfs de heiligen uit de tijd van de profeet wisten de gedaante van de profeet niet meer te omschrijven. Met zo'n prent raak je elke moslim (wel of niet praktiserend) in zijn wortel.

Maar dan begrijp ik niet waarom moslims geen ophef maken wanneer profeet Jezus op een grove manier wordt beledigd in oa cartoons. Hij is toch ook onze profeet? Dat is waar ik me dus ook zo aan stoor aan dit hele gedoe: die selectieve verontwaardiging van moslims. Wel de straat opgaan vanwege een waardeloos cartoontje dat ontsproten is uit het brein van een levenloze idioot, maar niet de straat opgaan wanneer er moslims worden afgeslacht door hun eigen zogezegde 'islamitische' overheden.

MBTiza

d siwer ghawed a Tamza....ma cem ma

Inderdaad jezus/mozes etc. worden zo vaak belachelijk gemaakt maar ik denk dat de reden hiervoor is dat Mohamed alleen moslims toebehoort en de overige profeten ook voorkomen in de andere geloven.

Wat betreft die opstanden tegen de zgn. Islamitische overheden dat heb ik zo vaak aangekaart, zo heb ik nog nooit een demonstratie/opstand gezien in een Islamitische land als de daders van Islamitische/Arabische komaf zijn..de massaslachting van de koerden en de slachtingen vandaag de dag in Soedan zijn hier enkele voorbeelden van.