Hoofdmenu

dagboek Samir A.

Gestart door MBTiza, 26/01/2006 om 14:03:31

allasian

Niet meteen afkraken,dat is niet meer leuk. Hij is nog best wel jong,19jaar was vwo student. In dit verhaal zitten zo weinig en meestal heel opppervlakige gegevens die autobiografisch van aard zijn dat het geen autobiografie te noemen is. Je heel de tijd voordoen als doorsnee is niet autobiografisch. Hij lijkt geen persoonlijk leven te hebben,in dat verhaal.

Samariaan

nee dat klopt, ik zei ook zoiets hierboven , het is inderdaad heel opvervlakkig geschreven. Het lijkt alsof hij zich als teksboek voorbeeld beschrijfd over hoe jonge moslims voor geweld keizen. Slimme jongen> kijkt TV> ziet hoe moslims worden vermoord> herondekt islam> wordt boos> ontmoet verkeerde personen> pleegt aanslag. Ik denk persoonlijk niet dat het zo bij hem is gelopen. Hij maakt zich er te gemakkelijk ervan af zo.

Tamza

Hij komt in de eerste blz (heb maar tot blz 10 gelezen) over als een verward naïef beschermd jochie dat opeens in contact komt met de grote boze wereld en besluit om daar maar even verandering in te brengen.

Ik weet verder niet wat het is met die jongen en hoe het zo ver is gekomen. Het is in elk geval tragisch. Zonde.