Arabieren voelen zich achtergesteld...

Gestart door Ihahane, 24/01/2006 om 23:16:11

Ihahane

Doden bij aanslagen in Iran
TEHERAN - Bij een reeks bomaanslagen in de Zuid-Iraanse stad Ahvaz zijn volgens de plaatselijke tv zes doden gevallen. Ook zijn ongeveer dertig mensen gewondgeraakt. Het zou om drie explosies gaan, waarvan een bij een bank en een in een overheidsgebouw.

President Ahmadinejad zou de stad dinsdag bezoeken, maar dat is op het laatste moment uitgesteld door het slechte weer, aldus een van zijn woordvoerders. Ahvaz ligt vijfhonderd kilometer ten zuidwesten van de hoofdstad Teheran.

http://www.telegraaf.nl/buitenland/3...n_in_Iran.html



In Iran woont een arabische minderheid, en deze minderheid vindt dat ze worden achter gesteld door de overheid (dat vooral bestaat uit Perzen).

Idir

Wat heeft de "achtergestelling" van de Arabieren met die aanslagen te maken?? Ik zie geen echte logica in dit bericht! ::)

ameziane

Citaat van: Idir op 25/01/2006 om 00:20:23
Wat heeft de "achtergestelling" van de Arabieren met die aanslagen te maken?? Ik zie geen echte logica in dit bericht! ::)
In dat bericht staat daar niks over, maar het klopt wel dat Arabieren zich regelmatig laten horen via bomaanslagen, zoals dus gisteren.

Izwan

Iran beschuldigt Engeland. Ze zeggen dat ze genoeg aanwezingen hebben waarin blijkt dat Engeland achter deze aanslag staat. Engeland ontkent het.

bakish

wat ik niet begrijp is wat heeft dit met amazigh punt en el te maken??

Ihahane

Citaat van: bakish op 26/01/2006 om 10:30:01
wat ik niet begrijp is wat heeft dit met amazigh punt en el te maken??


Dit lijkt anders verdacht veel als hoe de Imazighen denken over de overheid in marokko. Deze voelen zich ook achtergesteld door de 'arabische' overheid. Dus vandaar mijn bericht.

Ihahane

Citaat van: Izwan op 26/01/2006 om 09:13:33
Iran beschuldigt Engeland. Ze zeggen dat ze genoeg aanwezingen hebben waarin blijkt dat Engeland achter deze aanslag staat. Engeland ontkent het.


De geschiedenis herhaalt zich... De engelsen gebruikten tijdens WO1 de arabieren ook tegen de Turken, omdat de europeanen bang waren voor het osmaanse rijk. Vreemd dat arabieren hun eigen moslim broeders wel mogen afslachten, maar als er wordt gesproken over de amazigh identeit. Dan is er meteen sprake van anti-islam.