Hoofdmenu

berber maar arabisch

Gestart door Gekkemocromeid, 24/01/2006 om 18:12:23

rif-boe3iash


rif-boe3iash

Citaat van: Uchan is3oeyoen op 24/01/2006 om 23:21:50
het is mijn dierlijk instinct....so don't blame me!

I meddle you entirely your values ;) zoiets

fattoma

#17
ma twarieth shaketh babas..goed zo meid.je bent de beste ben de beste van de beste

rif-boe3iash

Citaat van: fattoma op 24/01/2006 om 23:38:51
ma twarieth shaketh babas..goed zo meid.je bent de beste ben de beste van de beste

Dat bedoel gekkie inu ;D

fattoma


fattoma

de zin is ook  corectoss!! qua..alles

athsaynou

Citaat van: Gekkemocromeid op 24/01/2006 om 18:12:23
Hey wat vinden jullie vandit ik ben 100% berber maar ik spreek weinig berbers maar ik spreek vaak arabisch zo ben ik op gegroeid met dearabische taal tewrwijl mijn ouders enso wel berbers spreken

Ik vind er niets van, het is wat jij er zelf van vind.

Tip: Behoud je eigen taal van je voorouders en ga ernaar opzoek!


Dora

wees er trots op dat je het darija hebt meegekregen meid...maar probeer ook het tamazight te leren.
zoals ik heb gedaan..alleen ga niet al te enthousiast lopen doen want dan verleer je het darija weer...
darija is wel lachen..al is het geen taal...

ps; en voor de mensen met die aanvallende opmerkingen..krijg de schijt.

Izouran

#23
Je bent nooit te laat om te leren, dus ook niet voor een (tmazight) taal

Dadeltje__

Azul/Salaam Aleikoum

Ik ben van oorsprong berbers, maar mijn moeder zelf is geboren in 1 van de gearabiseerde steden, en leerde op school alleen arabisch. Ik vind het heel spijtig dat ik geen berbers kan, de taal van mijn voorouders, en ook de gewoontes en dergelijke zijn gewoon kwijt geraakt. Ik schaam mij altijd als ik tegen mensen moet zeggen, ik ben berber MAAR kan niet praten,etc. pff :s Ik weet eigenlijk nog niet zo lang dat ik van oorsprong berbers ben tot mn grootmoeder het mij vertelde vanwaar zij vandaan kwam. Daardoor voelde ik mijn eigen ook heel stom dat ik altijd heb gedacht dat we "arabieren" waren. Nu ik de waarheid weet, wil ik zoveel mogelijk te weten komen over de Amazigh en tot welke stam etc ik toebehoor .. :) Misschien kan iemand me daarbij helpen? .. Alvast bedankt! xxx Dadeltje__

Y.assine

Citaat van: fattoma op 24/01/2006 om 23:27:10
ik ben berbers maar toch arabisch..? weet je waar je zo'n topic moet plaatsen chem?? ergens op www.arab.com

daar zullen ze er misschien nog blij mee zijn..

niet negatief bedoeld,maar jou topic moest zo heten arabisch maar toch BERBERSS...

ik ben toch hier opgegroeid en praat haast alleen nederlands...maar toch spreek ik vloeiend berbers,nederlands engels.

nighem..chem tamazight..ben je niet trots.ewa bezoek die die site bye bye yeh le3mar

Wat een respectloos iemand is dit... Van zulke teksten word ik echt boos. Tfou, ya ta3efent a...

Y.assine

Citaat van: Dadeltje__ op 11/03/2006 om 17:17:11
Azul/Salaam Aleikoum

Ik ben van oorsprong berbers, maar mijn moeder zelf is geboren in 1 van de gearabiseerde steden, en leerde op school alleen arabisch. Ik vind het heel spijtig dat ik geen berbers kan, de taal van mijn voorouders, en ook de gewoontes en dergelijke zijn gewoon kwijt geraakt. Ik schaam mij altijd als ik tegen mensen moet zeggen, ik ben berber MAAR kan niet praten,etc. pff :s Ik weet eigenlijk nog niet zo lang dat ik van oorsprong berbers ben tot mn grootmoeder het mij vertelde vanwaar zij vandaan kwam. Daardoor voelde ik mijn eigen ook heel stom dat ik altijd heb gedacht dat we "arabieren" waren. Nu ik de waarheid weet, wil ik zoveel mogelijk te weten komen over de Amazigh en tot welke stam etc ik toebehoor .. :) Misschien kan iemand me daarbij helpen? .. Alvast bedankt! xxx Dadeltje__

Probeer gewoon wat tamazight te leren, het is niet moeilijk, en de grammatica begrijp je waarschijnlijk in een week. Het is niet moeilijk. Gewoon proberen! Er zijn heel veel online cursussen. Google.nl is je vriend!

http://www.amazigh.nl/artikelen/?sid=1
Hier kun je ook heel wat artikelen vinden over de geschiedenis.

zagano

#27
Citaat van: abrid op 24/01/2006 om 19:07:39
Wat vind je er zelf van als ik vragen mag.
selem ik ben ik,,wil je t echt weten?? .ik heb er geen moeite mee,,is wel jammer,heb zelf 2 kinderen met een nederlandse vrouw.[gesceiden ].en ik ben er niet zo blij mee dat ze hun taal niet kunnen leren zoals ik t wil.maar we gaan elk jaar naar rif ik hoop dat ik t zo kan recht trekken.ik hoop jij mischien ook ? maar ik heb er geen problemen mee t is maar net waar voor je kiest !!!!!!!!!!!!!!!!!! GROETEN EN GEEFT NIETS KOMT WEL GOED INSCHALAH.SELEM

Dadeltje__

Citaat van: Kingyassin op 11/03/2006 om 18:08:49
Probeer gewoon wat tamazight te leren, het is niet moeilijk, en de grammatica begrijp je waarschijnlijk in een week. Het is niet moeilijk. Gewoon proberen! Er zijn heel veel online cursussen. Google.nl is je vriend!

http://www.amazigh.nl/artikelen/?sid=1
Hier kun je ook heel wat artikelen vinden over de geschiedenis.

Dank je wel! :)