Hoofdmenu

Marokkaanse jongens vaker misbruikt

Gestart door ameziane, 22/01/2006 om 18:34:16

allasian

Je moet niet te veel waarde hechten aan dat soort onderzoeken.

miss.F.

Citaat van: m'Izran op 25/01/2006 om 11:45:55
Citaat van: miss.F. op 25/01/2006 om 11:44:01

maar wat die jongetjes betreft, ik weet niet wat hun beweegredenen zijn, eigenlijk zou het hen gevraagd moeten worden ipv hier mogelijke oorzaken te gaan zitten bedenken.

Het blijkt uit onderzoeken, zie eerste pagina.

maar als dat al bekend is waarom hebben wij het er dan nog over?

athsaynou

Citaat van: miss.F. op 25/01/2006 om 11:48:56
Citaat van: m'Izran op 25/01/2006 om 11:45:55
Citaat van: miss.F. op 25/01/2006 om 11:44:01

maar wat die jongetjes betreft, ik weet niet wat hun beweegredenen zijn, eigenlijk zou het hen gevraagd moeten worden ipv hier mogelijke oorzaken te gaan zitten bedenken.

Het blijkt uit onderzoeken, zie eerste pagina.

maar als dat al bekend is waarom hebben wij het er dan nog over?

Hoe bedoel je?
Als nog kan je erover discusseren,...

Izouran

Citaat van: m'Izran op 25/01/2006 om 09:38:07

Mij lijkt het duidelijk, ik werk ook met kinderen van Marokkaanse afkomst. Thuis krijgen ze geen aandacht althans weinig positieve aandacht (dit is verschillend natuurlijk). Kijkend naar dit onderzoek is het logisch dat ze hiervoor vallen vanwege aandacht, ze zijn er naar opzoek

Maar je geeft hier de schuld aan ouders, ik vind dit niet kunnen.

Ik ken genoeg Marokkaanse jongeren waar het krijgen van zelfs liefde van ouders (met een nadruk op de vader) afwezig is. Die zie ik ook niet met pedo's in aanraking komen. Het ligt volgens mij gewoon puur aan de jongens zelf.

Dobry Den

Citaat van: ***** op 25/01/2006 om 09:35:15
Citaat van: allasian op 23/01/2006 om 18:20:17
als ze zelf instemmen om met de pedo`s meetegaan is het geen misbruik toch ?

Ligt een beetje aan de leeftijd denk ik, en aan hoe "volwassen" zo'n knul is, emotioneel gezien.

pedo's staan bekend dat ze een voorkeur hebben voor kinderen, dus 'ze' zullen ook wel kinderen zijn; de seks tussen een volwassen pedo en 1 van 'ze' kan dus onder de noemer "Misbruik" geplaatst worden.

Hoe seksueel misbruik heeft plaats kunnen vinden heeft met vele factoren te maken. 1 daarvan ligt bij de ouders die het kind niet tegen de pedo hebben kunnen beschermen. Je hoeft maar te kijken hoe jongens worden opgevoed in de Marokkaanse gemeenschap, om te concluderen dat ze wel wat meer bescherming en strakker gehouden mogen worden. Uitzonderingen daargelaten natuurlijk. Marokkaanse jongens zijn hierdoor natuurlijk een makkelijk prooi voor pedo's.

athsaynou

Citaat van: Izouran op 26/01/2006 om 17:34:25
Citaat van: m'Izran op 25/01/2006 om 09:38:07

Mij lijkt het duidelijk, ik werk ook met kinderen van Marokkaanse afkomst. Thuis krijgen ze geen aandacht althans weinig positieve aandacht (dit is verschillend natuurlijk). Kijkend naar dit onderzoek is het logisch dat ze hiervoor vallen vanwege aandacht, ze zijn er naar opzoek

Maar je geeft hier de schuld aan ouders, ik vind dit niet kunnen.

Ik ken genoeg Marokkaanse jongeren waar het krijgen van zelfs liefde van ouders (met een nadruk op de vader) afwezig is. Die zie ik ook niet met pedo's in aanraking komen. Het ligt volgens mij gewoon puur aan de jongens zelf.

Ik geef hier niet de schuld aan de ouders, immers zij hebben hun kinderen niet altijd om hun heen. Opvoeding gebeurt niet alleen door de ouders, maar ze hebben wel een grote invloed in het proces. Met de nadruk op wat goed of fout is, is belangrijk

Izouran

Ik denk dat deze jongens heel goed weten wat goed en fout is.

Laten we terug gaan naar de vraag waarom deze jongens het doen?
Voor geld en een dak boven de hoofd? dat kan ik een heel klein beetje begrijpen
maar welke ik niet begrijp, is het krijgen van aandacht.
Ik bedoel je laten beminden door een veel oudere MAN?!?! is dat aandacht?
genieten deze jongens van de daad? ik weet het niet.

Ouders hebben hier niets mee te maken.

Ik denk dat het tussen de oren zit, maar ik blijf het verdomd veel vinden, moet je na gaan 1 op de 10 jongens.

Dobry Den

Citaat van: Izouran op 28/01/2006 om 12:23:41
Ik denk dat deze jongens heel goed weten wat goed en fout is.

Wat voor de 1 slecht is, kan voor de ander 'een klein beetje slecht' zijn. Als Farid, Moes, Mo en Abdel zich prostitueren, tja waarom zou Tarik het ook niet gaan doen? Zijn vrienden doen het toch ook? Pa en ma spreken alleen over vrouwen als hoeren. Nooit over Hisham, de hoer, bijv. Mannen kunnen dan toch geen hoeren zijn???? Dus een man die voor geld zijn ding in het gat van een ander steekt voor geld, is geen hoer..Punt. (aldus Tarik)

Ik heb sterk mijn twijfels of deze jongens inderdaad wel weten wat voor 'ons' moraal verwerpelijk is of niet. Tis niet zo zwart-wit.

Samariaan

Mee eens "!", het kan wel degelijk een resultaat zijn van die overbekende discriminiatie tussen wat moreel acceptabel is voor meisjes en jongens, maw het gedoogbeleid wat de jongens hebben mogen genieten (zelf uitgaan en zorgen dat die losbandige zus dat niet doet).

Ben zelf geen expert op het gebied van pedofielie enz, maar wat ik begrepen heb is dat vaak kinderen zich laten misbruiken aangezien zij naar bepaalde affectie op zoek zijn die zij thuis niet kunnen krijgen (van de ouders). Wanneer je kijkt naar de soms autoritaire opvoedings methodes die sommige Marokkaanse ouders er op na houden, zou hier misschien een direct verband mee kunnen zijn.