Hoofdmenu

De Lamabox

Gestart door ameziane, 20/01/2006 om 15:53:18

ameziane

Nederlandse videorecorder voor BitTorrent en eDonkey

Gepubliceerd op maandag 28 november 2005

(P7) Een nieuw Nederlands tv-kastje neemt tv-programma's en speelfilms direct op via BitTorrent, eDonkey en Kazaa. De Lamabox zag het levenslicht tijdens de HCC-dagen afgelopen weekend.
http://www.planet.nl/planet/show/id=118880/contentid=658764

Isefrawen

Koop een xbox, bouw em om tot mediacentre en je hebt een soortgelijke resultaat. In ieder geval een stuk goedkoper dan die 279 euro met een hd van maar 40 gb. Xbox heeft ook een ethernet aansluiting. Aansluiten op het netwerk en dumpen die films... voor plusminus 175 euro (inclusief aankoop xbox) ben je klaar als je het ombouwen door iemand anders laat doen.

MBTiza

Citaat van: @lcf op 21/01/2006 om 01:04:11

Koop een xbox, bouw em om tot mediacentre en je hebt een soortgelijke resultaat. In ieder geval een stuk goedkoper dan die 279 euro met een hd van maar 40 gb. Xbox heeft ook een ethernet aansluiting. Aansluiten op het netwerk en dumpen die films... voor plusminus 175 euro (inclusief aankoop xbox) ben je klaar als je het ombouwen door iemand anders laat doen.

je kan dan dus allerlei programma's mee opnemen?

Isefrawen

Citaat van: Cyber_Junk op 24/01/2006 om 10:42:23
je kan dan dus allerlei programma's mee opnemen?

Nee, dat kan helaas nog niet; wel kan je live video mee streamen vanuit een sateliet kaartje of vanuit je pc (shared stream).
De opname functie gaat er in de toekomst wel komen. XBMC (xbox media centre, software die het een en ander mogelijk maakt op de xbox) wordt voordurend bijgewerkt/ge-update met nieuwe mogelijkheden. Maar wat de lamabox kan, kan de xbox ook. Het voordeel van de lamabox is dat je rechtstreeks naar bittorent kunt connecten om een film te downloaden. Maarja, als je een pc hebt waarmee je downloadt, waarom zou je nog zoveel geld uitgeven om enkel alleen rechtstreeks te kunnen downloaden. En de xbox wordt alleen maar goedkoper sinds de 360 versie uit is. Voor multimedia (muziek, video, foto's, spelletjes van zowel de xbox als andere consoles, radio en software zoals een tv-gids) is de omgebouwde xbox ideaal.

MBTiza

ik heb een xbox die ik nauwelijks aanraak, m'n neefje speelde der af en toe mee als ie op bezoek kwam maar nu die een eigen xbox heeft...met veel meer spelletjes komt ie niet meer zo vaak op bezoek. Dus ik zou die xbox kunnen ombouwen tot media center en als een externe harde schijf kunnen gebruiken?

Isefrawen

Citaat van: Cyber_Junk op 24/01/2006 om 12:09:31
ik heb een xbox die ik nauwelijks aanraak, m'n neefje speelde der af en toe mee als ie op bezoek kwam maar nu die een eigen xbox heeft...met veel meer spelletjes komt ie niet meer zo vaak op bezoek. Dus ik zou die xbox kunnen ombouwen tot media center en als een externe harde schijf kunnen gebruiken?

Yep, je kan er een grotere harde schijf ingooien en het volgooien met bijvoorbeeld mp3, dvd's en foto's. Het is ook leuk om supermario ofzo op je xbox te spelen. je krijgt er emulators bij van playstation, supernintendo, nintendo64, Amiga etc bij... en dat allemaal in de woonkamer... ook als er een zender is die live tv/radio uitzend op het internet kan je dat doorsturen. hij herkent makkelijk de windows shares.

MBTiza

maar bij wie kan ik wezen wie ik m ombouwen etc.?

Isefrawen

Ik kan het wel, maar ik ben meer een hobbyist. Heb dus te weinig ervaring, wil je xbox niet verkra** [sorry] kapot maken ;D

wie wel heel goed is en veel ervaring heeft kan je hier vinden: http://www.xboxservice.nl/component/option,com_contact/catid,12/Itemid,41/    ook kan je daar alle info vinden mbt het ombouwen van de xbox.

MBTiza

Citaat van: @lcf op 24/01/2006 om 12:31:08

Ik kan het wel, maar ik ben meer een hobbyist. Heb dus te weinig ervaring, wil je xbox niet verkra** [sorry] kapot maken ;D

wie wel heel goed is en veel ervaring heeft kan je hier vinden: http://www.xboxservice.nl/component/option,com_contact/catid,12/Itemid,41/  (getrouwd met een mocro chick) ;)  ook kan je daar alle info vinden mbt het ombouwen van de xbox.

beetje solderen enzo, printplaatjes maken...haha die Jonas..

Isefrawen

Citaat van: Cyber_Junk op 24/01/2006 om 12:34:08

wie wel heel goed is en veel ervaring heeft kan je hier vinden: http://www.xboxservice.nl/component/option,com_contact/catid,12/Itemid,41/  (getrouwd met een mocro chick) ;)  ook kan je daar alle info vinden mbt het ombouwen van de xbox.

ach nee, dat was vroeger, nu hoef je de bioschip van de xbox wijs te maken dat er een andere betere chip is waar ie van moet opstarten. de tsop chip methode. er is ook de softwaremanier. dan overschrijf je de bios software, je maakt wel een backup van de originele bios en wanneer je garantie nodig hebt van m$ zet je de originele bios chip weer terug. de tsop methode kan dat weer niet. maarja, die bakken gaan in principe nooit kapot. tenzij een neefje het leuk vindt om pannenkoeken in de cd lade te leggen. Heeft die van mij namelijk al gedaan.

MBTiza

Citaat van: @lcf op 24/01/2006 om 12:39:35
Citaat van: Cyber_Junk op 24/01/2006 om 12:34:08

ach nee, dat was vroeger, nu hoef je de bioschip van de xbox wijs te maken dat er een andere betere chip is waar ie van moet opstarten. de tsop chip methode. er is ook de softwaremanier. dan overschrijf je de bios software, je maakt wel een backup van de originele bios en wanneer je garantie nodig hebt van m$ zet je de originele bios chip weer terug. de tsop methode kan dat weer niet. maarja, die bakken gaan in principe nooit kapot. tenzij een neefje het leuk vindt om pannenkoeken in de cd lade te leggen. Heeft die van mij namelijk al gedaan.

of tegenaan te schoppen als ie het niet doet, of luister deze een theelepeltje met mayo erin gooien!

Zi-hoceima

je kan linux erop draaien op die oude xbox