Waarom geen thmazigt-onderwijs in Mellila?

Gestart door Beni Bougafar, 01/10/2002 om 15:05:10

Beni Bougafar

Azul,

Melilla is zoals bekent ook een stukje arif maar nog steeds in spaanse handen. In Melilla spreken ze Thmazigt en spaans, waarom wordt het onderwijs daar alleen in Spaans gegeven. Van Marokko weten we het wel maar Spanje heeft in het verleden de arif geaccepteerd en de erkenning van imazighen erkend. Dus nogmaals waarom geen thmazigt in melilla wat betreft onderwijs.


Fous thek Fous!

abrid (Gast)

#1
Azul felawen
Bougafar, ik was in juni 99 in melilia.

En heb van de imazighen die daar wonen gehoord, dat de niewe burgemeester van melilia een amazigh is maar wel een agwanji, die heel erg wordt gesteunt door de burgemeester van madrid, dat hij de tamazight onderwijs zal invoeren.

ithri

#2
Azul Abrid,

De ex-burgemester is geen aghwanjie,Aberkane is zijn naam, hij is een dokter,hij heeft in die twee jaar veel in Mililla veranderd vooral de imsermen buurten heeft hij daar veel aandacht besteed, om de kwestie van het thamazight is in Melilla is een landelijke probleem,en niet van een stad, of thamazight in melilla moet komen moet vanuit Madrid komen en van Aberkane in zijn tijd als burgemester,Het beleid van onderwijs, is een landelijke beleid, dus hij had hier geen invloed op. Ten tweede hij is door de spaanse politiek ontslagen vorrdat hij zijn tijd niet heeft af gemaakt, en dir is alleen omdat hij een ''morro'' is, dus hoe kan een morro de baas zijn over de spaanjarden.

Thennemiert Ithri,

abrid (Gast)

#3
Azul Felawen
Ithri, wat jij zegt klopt, hij heet inderdaad abarchan, en hij is dokter, maar hij had een baard, dus het kan zijn dat hij een agwanji is.

Agoj diha

#4
Azul
Zal ik je dat vertellen?
Ja de marokaanse regering heeft toch invloed op melilia.

Dat heb ik jullie al heel lang verteld, maar jullie willen het niet accepteren.

yura

#5
Agoj, nee marokko heeft niks te zeggen in mellilia, die wordt vanuit madrid bestuurt, kijk alleen maar naar de munt, de euro zo te verstaan.

allasian

De irifyen van Mellilia;Either the're in or out.
Ik ben die verraders meer dan zat.
Ze geven niets om Tamazight,ze denken dat ze Spanjaarden zijn.
Lopen te showen met dat gesliss,denken dat ze iets zijn.
Domme dwazen.
Proud to be irifyen,why they act that they don't love themsleves,look arround what's up check yo self,knowin' what it means to be amazigh wheter your a man or girl,still struggling in the Spaniardsworld
Deze tekst bevat stukken van de gracieuze Tupac Amaru Shakur