Wie heeft wel eens gehoord van deze verzetstrijder...

Gestart door taghalaitenbatabuz, 18/01/2006 om 03:46:45

Mauri

Citaat van: Cyber_Junk op 18/01/2006 om 10:18:12
Citaat van: Mauri op 18/01/2006 om 09:42:05
Azul

Ik heb zijn naam en foto + wat informatie over hem gelezen in een boek  getiteld: "Historische feiten over het stichten van het bevrijdingsleger in Gzenaya stam, incl achtergrond informatie over deze stam"

plaatsvervanger van de Kadi van Aknoul, Martelaar sidi Alhasan Ben Hammuc Ezakriti.
hij was één van de eerste die erbij waren bij het stichten van het bevrijdingsleger in Gzennaya, hij had een grote rol bij het trainen van strijders voor het start sein van de bevrijdingsoorlog tegen de franse bezetter die begonnen was op 2 oktober 1955.
gezien zijn grote aanzien binnen de gzennaya stam, was hij een belangrijke persoon ter advies en raad binnen zijn stam. Overleed athyarhem arebbi op 27 oktober 1955 tijdens zijn vluchtelingschap samen met zijn familie te Ait waryaghel.

Nummer van zijn verzetskaart: 401281

Ps: deze tekst komt uit die boek en het was in het arabisch, ik zal een foto maken van die tekst inclusief zijn foto

en er zijn nog meer namen van andere voormalige strijders en hun fotos

zou je niet al die foto's kunnen plaatsen a Mauri van die verzetstrijders, tqadac atas.

Azul a thawmat

Binenkort zal ik hier een topic daarover openen en al die fotos daarin plaatsen.

ad wenni netta

abrid

weetikveel

balen dat dat soort boeken niet vertaald zijn...

Dora

Door de schrijver en tevens ook voormalige verzetstrijder: Mohammed Ben Omar ben Ali El Azzouzi El Gznayi

el azzouzi??....die man is dan familie.

zal meteen navraag doen bij paps..

mijn dank!

Mauri

egzeney0297

Die meneer izakriti is familie van mij 

Ik heet zelf zakri van me achternaam

en trouwens

kan je meer informatie voor mij zoeken over

Moussaoui Mohand Ben Bouayad ?

De beste strijder van Gzenaya( mij overgrootopa)

ik hoop dat er iets staat over hem in boeken ?