Zijn er ook mensen zoals ik!!!!

Gestart door Imane, 12/10/2001 om 12:01:05

Faisal

#15
lieve Iman,
zo hoort het meid,eerst arabisch leren en dan berbers.
en berbers is niet moeilijk.kijk maar naar mij.ik ben puur arabisch en ik spreek goed berbers.dat heb ik natuurlijk nodig om te weten wat berbers in koffiehuizen over de staat zeggen.

lieve meid,zooooo belangrijk is berbers cultuur niet.het is alleen een bijzaak.berbers doen allemaal moeilijk,wij niet.
zo Welkom to the real world.

Touzani

#16
Faisal,

Kun jij bewijzen dat je een Saoedier bent?. Want de Saoediers zijn de echte arabieren.

Abdarsia

#17
Beste imane..
Ik heb ook een vriendin die puur berbers is en ze gedraagt zich als n berber Maar ze spreekt arabisch omdat dr ouders in een arabisch stad zijn geboren en opgetogen maar dr voorouders (en dr opa en oma zijn berbers en kunnen het arabisch niet goed ..)Ze heeft later berbers geleerd ik heb haar er mee geholpen en ze spreekt het nu vloeiend en kan nu discussieren met haar opa en oma en de rest van de Amazigh familie :D:D Ze is er erg trots op..

-xxx-
Metalsia

student1980

#18

Citeerlieve Iman,
zo hoort het meid,eerst arabisch leren en dan berbers.
en berbers is niet moeilijk.kijk maar naar mij.ik ben puur arabisch en ik spreek goed berbers.dat heb ik natuurlijk nodig om te weten wat berbers in koffiehuizen over de staat zeggen.

lieve meid,zooooo belangrijk is berbers cultuur niet.het is alleen een bijzaak.berbers doen allemaal moeilijk,wij niet.
zo Welkom to the real world.


Hahaha, wat ben jij een simplistische ziel!
Je hebt over een berberse cultuur die bijzaak zou zijn. Een cultuur kan nooit bijzaak zijn zelfs een subcultuur niet. Ik weet niet waar je die onzin vandaan hebt gehaald maar het klopt voor geen kant. Men bevindt zich altijd in een groep en de bewegingen die de groep maakt zijn een van de allerbelangrijste dingen en dit is een cultuur. Hoe kun je zeggen dat dit bijzaak zou zijn. Wanneer het bijzaak zou zijn kan men zeggen dat jou cultuurtje net zo goed bijzaak zou zijn.

Berbers = Moeilijk doen. Van deze uitleg klopt al helemaal niets. Het predikaat moeilijk doen kan nooit alleen in verband gebracht worden met Berbers. Dat zou betekenen dat andere volkeren nooit moeilijk zouden kunnen doen. Dit is natuurlijk onmogelijk. Misschien ben jij wel iemand die nooit moeilijk doet, maar dan moet ik vast stellen dan jij niet van deze planeet bent en een ALIEN bent. Kortom van jou oordeel klopt geen bal jongentje.

Waarschijnlijk snap je hier helemaal niets van en moet ik maar niet op je reageren, maar wanneer men populistische uitspraken gaan doen kan ik niet anders