Mouns Sellam en Habiba Alhouceyma

Gestart door Isefrawen, 07/01/2006 om 21:27:57

athsaynou

#15
Citaat van: @lcf op 08/01/2006 om 00:39:48
Mouns_Sellam_Habiba_Alhouceyma___Fattu_yedd7aq.mp3   ---> Om te luisteren...  Mijn lievelingsnummer, de vlinder is verschroeid, verbrand door het fornuis ;D

Download  Link  (ps dit is niet echt de rate om af te spelen thuis, ik zal later de mp3 in veel betere kwaliteit plaatsen)



Fattu yedd7aq Heb je het toch gevonden?

Isefrawen

verschroeid is yedd3aq, dus fattu yedd3ak; yep hij stond op een videoband die ik nog had liggen van een bruiloft. ikw as in de war met sellam riffi, maar het is mouns sellam. ken je ze?

athsaynou

Citaat van: @lcf op 09/01/2006 om 12:35:18
verschroeid is yedd3aq, dus fattu yedd3ak; yep hij stond op een videoband die ik nog had liggen van een bruiloft. ikw as in de war met sellam riffi, maar het is mouns sellam. ken je ze?

>:( Nu pas en ik maar zoeken voor je...Ik wist het wel dat ie niet van Sallam Riffi was die izri kwam me niet bekend voor!..Nee ik ken ze niet je hebt me kennis laten maken met iets nieuws..Heb je meer info over deze zangers?

En over izran die gezongen werden in de Azqaaq/Remraa7 waar je ze doorheen hoort praten, dan zeggen ze wat de volgende izri is om te zingen.daar heb ik een aantal bestanden en een bandje van, je hoort de Ti3zirin izran zingen en de klank van de Adjoun is zo puur!

Isefrawen

Citaat van: m'Izran op 09/01/2006 om 12:40:59
Citaat van: @lcf op 09/01/2006 om 12:35:18
verschroeid is yedd3aq, dus fattu yedd3ak; yep hij stond op een videoband die ik nog had liggen van een bruiloft. ikw as in de war met sellam riffi, maar het is mouns sellam. ken je ze?

>:( Nu pas en ik maar zoeken voor je...Ik wist het wel dat ie niet van Sallam Riffi was die izri kwam me niet bekend voor!..Nee ik ken ze niet je hebt me kennis laten maken met iets nieuws..Heb je meer info over deze zangers?

En over izran die gezongen werden in de Azqaaq/Remraa7 waar je ze doorheen hoort praten, dan zeggen ze wat de volgende izri is om te zingen.daar heb ik een aantal bestanden en een bandje van, je hoort de Ti3zirin izran zingen en de klank van de Adjoun is zo puur!


solly solly ;D ik had gehoopt dat iemand ze in mp3 had liggen...
ik had je toch wel verteld dat ik em op video had? Het kostte wat moeite, maar het is het zeker waard! Toch bedankt voor de moeite die genomen hebt om te zoeken!

Kan je die bandjes omzetten?

athsaynou

Citaat van: @lcf op 09/01/2006 om 12:46:03
Citaat van: m'Izran op 09/01/2006 om 12:40:59
Citaat van: @lcf op 09/01/2006 om 12:35:18
verschroeid is yedd3aq, dus fattu yedd3ak; yep hij stond op een videoband die ik nog had liggen van een bruiloft. ikw as in de war met sellam riffi, maar het is mouns sellam. ken je ze?

>:( Nu pas en ik maar zoeken voor je...Ik wist het wel dat ie niet van Sallam Riffi was die izri kwam me niet bekend voor!..Nee ik ken ze niet je hebt me kennis laten maken met iets nieuws..Heb je meer info over deze zangers?

En over izran die gezongen werden in de Azqaaq/Remraa7 waar je ze doorheen hoort praten, dan zeggen ze wat de volgende izri is om te zingen.daar heb ik een aantal bestanden en een bandje van, je hoort de Ti3zirin izran zingen en de klank van de Adjoun is zo puur!


solly solly ;D ik had gehoopt dat iemand ze in mp3 had liggen...
ik had je toch wel verteld dat ik em op video had? Het kostte wat moeite, maar het is het zeker waard! Toch bedankt voor de moeite die genomen hebt om te zoeken!

Kan je die bandjes omzetten?

Ja dat had je me gezegd..
Dat kan ik niet, heb daar geen verstand van... :(
Ik heb het iemand laten doen en daar moet ik nog wat van te horen krijgen..

Hij heeft wel wat weg van Sallam Riffi de stem in de jaren 80 moet ik je zeggen..zeker weten dat dit Mouns Sellam is?

Isefrawen


Ja het is zeker weten elmounss sellam en habiba alhouceyma, staat op de band en de familie die hem toen geboekt heeft is een goede kennis van hem.

athsaynou

Citaat van: @lcf op 09/01/2006 om 12:56:28

Ja het is zeker weten elmounss sellam en habiba alhouceyma, staat op de band en de familie die hem toen geboekt heeft is een goede kennis van hem.

Oke dan, kan jij me meer over ze vertellen? ben er echt benieuwd naar, bijv. waar ze vandaan komen etc..

En over het instrument ongeveer bij 08.30 Fattu yed3ak, dit is het eerste keer dat je zo een luid geluid hoort bij Izran, wel apart

Isefrawen

Citaat van: m'Izran op 09/01/2006 om 13:01:47
Citaat van: @lcf op 09/01/2006 om 12:56:28

Ja het is zeker weten elmounss sellam en habiba alhouceyma, staat op de band en de familie die hem toen geboekt heeft is een goede kennis van hem.

Oke dan, kan jij me meer over ze vertellen? ben er echt benieuwd naar, bijv. waar ze vandaan komen etc..

En over het instrument ongeveer bij 08.30 Fattu yed3ak, dit is het eerste keer dat je zo een luid geluid hoort bij Izran, wel apart

ja legendarisch stukje he, zeer muzikaal, dat is de violist die aan zijn hoogste vioolsnaren tokkelt en mouns sellam die de hele hoge toonladders op zijn r3ud even neemt. jazz scene gewoon. erg indrukwekkend, dat doe je niet zomaar even... mouns sellam is wat er van begrepen heb een gewone ariffi, het typische verhaal van een herdersjongen die tussen zijn schapen en geiten een instrument maakt van vissnaren van een vishengel en de uitgeholde body van een blik zonnebloemolie. Waar hij vandaan komt uit arif weet ik niet. Das even een gapende gat. Ik weet ook niet of hij nog in de muziek zit. Misschien dat ze in Arif zijn muziek nog wel hebben. Kans is ook aanwezig dat hij zijn naam veranderd heeft in Sellam Rifi, misschien dat de kenners op het forum hem kunnen plaatsen of meer info hebben...

athsaynou

Citaat van: @lcf op 09/01/2006 om 13:13:22
Citaat van: m'Izran op 09/01/2006 om 13:01:47
Citaat van: @lcf op 09/01/2006 om 12:56:28

Ja het is zeker weten elmounss sellam en habiba alhouceyma, staat op de band en de familie die hem toen geboekt heeft is een goede kennis van hem.

Oke dan, kan jij me meer over ze vertellen? ben er echt benieuwd naar, bijv. waar ze vandaan komen etc..

En over het instrument ongeveer bij 08.30 Fattu yed3ak, dit is het eerste keer dat je zo een luid geluid hoort bij Izran, wel apart

ja legendarisch stukje he, zeer muzikaal, dat is de violist die aan zijn hoogste vioolsnaren tokkelt en mouns sellam die de hele hoge toonladders op zijn r3ud even neemt. jazz scene gewoon. erg indrukwekkend, dat doe je niet zomaar even... mouns sellam is wat er van begrepen heb een gewone ariffi, het typische verhaal van een herdersjongen die tussen zijn schapen en geiten een instrument maakt van vissnaren van een vishengel en de uitgeholde body van een blik zonnebloemolie. Waar hij vandaan komt uit arif weet ik niet. Das even een gapende gat. Ik weet ook niet of hij nog in de muziek zit. Misschien dat ze in Arif zijn muziek nog wel hebben. Kans is ook aanwezig dat hij zijn naam veranderd heeft in Sellam Rifi, misschien dat de kenners op het forum hem kunnen plaatsen of meer info hebben...

3afek, ik ga hier achteraan...ik zal meer te weten komen!

Dus als jullie wat weten van hem ofzeau Plaats!

athsaynou

#24
Citaat van: @lcf op 07/01/2006 om 23:18:56
Mouns_Sellam___Habiba_Alhouceyma_Ddenghitayie.mp3 ;D

Jonas deze vind ik toch wel wat beter dan de Fattu Yed3ak, dit lied ken ik gedeeltelijk, en is een beetje anders gezongen dan deze...Maar die Dzwarou (7de minuut) is echt prachtig!

mimo7

dit is zeker weten sellam riffie, heb dit liedje op een bandje waar sellam el mounis op staat. (echte achternaam van sellam riffie is: El Mounis)

Tourya

zou je link alsnog willen plaatsen ik kan hem niet downloaden.

athsaynou

Deze kunnen niet gedownload worden een slim trucje van Jonas.. ;D

Trouwens Jonas het is geen Habiba Alhoceimia maar Farida Alhoceimia..

Isefrawen

Wel te downloaden hoor, HIER klikken

De link wordt gewijzigd elke keer...

Isefrawen

#29
hier klikken om eerste mp3 te downloaden

En dit is geen farida, maar habiba alhouceyma... de stem van Farida alhouceyma ken ik. En nogmaals, het staat op de band, jullie denken dat ik misschien niet zo slim ben, maar ik kan gelukkig nog wel lezen.