Turken

Gestart door mocro_side, 18/05/2004 om 16:26:30

MBTiza

de turken vandaag de dag zijn net als de arabieren, de koerden worden genegeerd en onderdrukt!

Dora

Citaat van: MBTiziAzza op 07/07/2004 om 17:23:46
de turken vandaag de dag zijn net als de arabieren, de koerden worden genegeerd en onderdrukt!
volgens mij kwamen de turken niet ergens anders vandaan...dus je kan het niet vergelijken..

tosyali

Citaat van: MBTiziAzza op 07/07/2004 om 17:23:46
de turken vandaag de dag zijn net als de arabieren, de koerden worden genegeerd en onderdrukt!

grote deel van de turkse parlement is nu koerdisch.

imzourenlady

Citaat van: MBTiziAzza op 07/07/2004 om 17:23:46
de turken vandaag de dag zijn net als de arabieren, de koerden worden genegeerd en onderdrukt!

en de koeren zijn het zelfde als imazighen

Masja

basken o.a. ook

Sa3ieD

Citaat van: tosyali op 07/07/2004 om 17:26:06
Citaat van: MBTiziAzza op 07/07/2004 om 17:23:46
de turken vandaag de dag zijn net als de arabieren, de koerden worden genegeerd en onderdrukt!

grote deel van de turkse parlement is nu koerdisch.
En dan...groot deel van het Marokkaanse parlement bestaat ook uit Imazighen (isousieyen). Maar Turkije is een ander geval, het leger heeft daar de macht, dat is zo geregeld toentertijd door Attaturk om zo zijn gedachtengoed te beschermen tegen de islam.

tosyali

#66
het leger raakt langzamerhand zijn macht kwijt. en om in EU te komen doet Erdogan alles. Ik zal niet schrikken als hij de koerden een eigen staat geeft.

Dora

schrikken??...ik zal juist heel blij voor ze zijn...dat recht hebben zij...hoop dat europa daar voor gaat zorgen...ieder zijn staat/recht/taal/cultuur en noem maar op....hoop dat europa die druk ooit ook in N afrika zal uitoefenen..

tosyali

haha, koerdistan zal nooit bestaan. de koerden(eigenlijk niet alle alleen pkk symphatisanten) zijn jarenlang gebruikt door amerika griekenland en israel. en dan wanneer ze genoeg hadden hebben ze ocalan opgepakt.

abrid

als ik het goed heb komen de turken uit midden azie. nazaten van de mongolen. Djenkis khan en kubilai en attila de hun. Corigeer me als ik het verkeerd heb.

De Osmanen hebben wel het Byzantijnse rijk veroverd en Byzantium als hoofdstad uitgeroepen. Nu heet het Istanboel.

Salah Adin Ayubi was een koerd.

Idir

Onderwijs, uitzendingen op de radio en TV in het koerdisch worden in Turkije mogelijk.........

Lees meer:http://www.uitpers.be/artikel_view.php?id=425

tosyali

Citaat van: abrid op 08/07/2004 om 11:36:18
als ik het goed heb komen de turken uit midden azie. nazaten van de mongolen. Djenkis khan en kubilai en attila de hun. Corigeer me als ik het verkeerd heb.

De Osmanen hebben wel het Byzantijnse rijk veroverd en Byzantium als hoofdstad uitgeroepen. Nu heet het Istanboel.

Salah Adin Ayubi was een koerd.
jah, je hebt gelijk

MBTiza

Citaat van: lopende_lach op 07/07/2004 om 17:25:55
Citaat van: MBTiziAzza op 07/07/2004 om 17:23:46
de turken vandaag de dag zijn net als de arabieren, de koerden worden genegeerd en onderdrukt!
volgens mij kwamen de turken niet ergens anders vandaan...dus je kan het niet vergelijken..

de turken stammen van de mongolen af wijfie, dus ze kwamen wel degelijk ergens anders vandaan, de oorspronkelijke turken zagen er aziatisch uit, dus een beetje spleetogen etc

tosyali

als we over de geschiedenis van de turken beginnen zal dat veel duren. als jullie oorspronkelijke turken willen zien moeten jullie naar west china gaan. 30miljoen (moslim-)turken die door chinezen worden onderdrukt.

abrid

Dat iis in west china toch. De Oeigoeren. Een islamitische minderheid in China. Word door de communistische stalinistische regering onderdrukt.

De marxistische leer wijst godsdienten af. Zij zeggen "Godsdient is het opium van de mens"

Een beetje turks: Nasser san kardac? :)