Hoofdmenu

Beste amazigh zangers ooit

Gestart door mimo7, 05/01/2006 om 22:17:04

morobiacho

beste zangers/ essen dat zijn zonder twijfel;
1. ayawen ( bouarfa en hakim)
2. walid mimoun
3. khalid izri ( samen met saida titrit)
4. allal
5. ithran
6. sullit
7. Qosmit
8. abdeslam achahbar...moet je horen!
9. twassen ( adaghar en ahidar)
10. rafroua ( alleen die ouwe dan)
en dan heb je nog vele andere toppers zoals kamel zhimi, tifridjas, magha wantiri (nieuwe band), amehdar, tawiza,  twatoun, ithri etc , etc en ook een toppertje saida fikri, met jbal rif...

islamazigh78

Citaat van: morobiacho op 14/01/2006 om 01:45:24
beste zangers/ essen dat zijn zonder twijfel;
1. ayawen ( bouarfa en hakim)
2. walid mimoun
3. khalid izri ( samen met saida titrit)
4. allal
5. ithran
6. sullit
7. Qosmit
8. abdeslam achahbar...moet je horen!
9. twassen ( adaghar en ahidar)
10. rafroua ( alleen die ouwe dan)
en dan heb je nog vele andere toppers zoals kamel zhimi, tifridjas, magha wantiri (nieuwe band), amehdar, tawiza,  twatoun, ithri etc , etc en ook een toppertje saida fikri, met jbal rif...

Soullit, Qosmit, Lahid, Tanjawi en Toufali van vroeger.

Imetlaa, Ijdi, Thaziri, H. Thidrin, Izri, Zhimi, Imetawen,  Ithran, Allal en nog zo veel meer.


mimo7

Citaat van: islamazigh78 op 14/01/2006 om 01:49:42
Citaat van: morobiacho op 14/01/2006 om 01:45:24
beste zangers/ essen dat zijn zonder twijfel;
1. ayawen ( bouarfa en hakim)
2. walid mimoun
3. khalid izri ( samen met saida titrit)
4. allal
5. ithran
6. sullit
7. Qosmit
8. abdeslam achahbar...moet je horen!
9. twassen ( adaghar en ahidar)
10. rafroua ( alleen die ouwe dan)
en dan heb je nog vele andere toppers zoals kamel zhimi, tifridjas, magha wantiri (nieuwe band), amehdar, tawiza,  twatoun, ithri etc , etc en ook een toppertje saida fikri, met jbal rif...

Soullit, Qosmit, Lahid, Tanjawi en Toufali van vroeger.

Imetlaa, Ijdi, Thaziri, H. Thidrin, Izri, Zhimi, Imetawen,  Ithran, Allal en nog zo veel meer.



weet je wie een topper is : sellam riffie en mn vriendin
tssss

*-RiFFijn0s-*

Waar ik ook van overtuigd ben, is dat we bewuste muziek niet kunnen vergelijken met Commerciele muziek.  Omdat bewuste muziek gewoon iets heeft wat commerciele muziek niet heeft, net dat tikje speciaals.
Het heeft met stemming te maken, dus het ene moment luister je naar Ithran n'Arif enz. en het andere moment naar Sellam Arifi enz.

Mijn favoriete bewuste artiesten:
*Ithran n’Arif
*Walid Mimoun
*Khalid Izri
*Hafid Thifridjaas
*Ayyawan
*En nog vele anderen. :)

Mijn favoriete commerciële artiesten:
*Sellam Arifi
*Mimoun Rafrouä
*Jebbah Ben Tayeb
*Milouda n Al Hoceima
*Mimoun Ousaïd



Dora

Citaat van: AKANARI op 14/01/2006 om 13:15:38
Dat zijn uiteraard:

Izenzarn (Souss) NUMERO UNO!!
Ousmane (Souss)
Ithran (Rif)
Ammouri Mbarek (Souss)
Idir (Kabyle)
Fatima Tabaamrant (Souss)
Yuba (Souss)
AIT (Souss)
Mejja (Souss)
Aza (Souss)
Walid Mimoun (Rif)
Khalid Izri (Rif)






zet wat sous muziek op de site vind super mooi...hassania is toch ook soussia??..die vind ik echt heel goed

abrid

Citaat van: *Riffijnos* op 14/01/2006 om 13:01:41
Waar ik ook van overtuigd ben, is dat we bewuste muziek niet kunnen vergelijken met Commerciele muziek.  Omdat bewuste muziek gewoon iets heeft wat commerciele muziek niet heeft, net dat tikje speciaals.
Het heeft met stemming te maken, dus het ene moment luister je naar Ithran n'Arif enz. en het andere moment naar Sellam Arifi enz.

Mijn favoriete bewuste artiesten:
*Ithran n’Arif
*Walid Mimoun
*Khalid Izri
*Hafid Thifridjaas
*Ayyawan
*En nog vele anderen. :)

Mijn favoriete commerciële artiesten:
*Sellam Arifi
*Mimoun Rafrouä
*Jebbah Ben Tayeb
*Milouda n Al Hoceima
*Mimoun Ousaïd




Daar heb je gelijk in.

Bewust van deze tijd: Said Zerwali.

Onbewust: S. Riffi Rmarhoum

Voor de rest is iedereen wel genoemd.

mimo7

maar welk muziek vinden jullie beter; die van Walid mimoun of van Sellam riffie?

Azjdhiedh

Citaat van: mimo7 op 21/01/2006 om 15:06:52
maar welk muziek vinden jullie beter; die van Walid mimoun of van Sellam riffie?

ik vind dat je die vergelijking niet mag maken...het word te moeilijk om te kiezen dan ;).

ik vind dat ze ieder een andere soort muziek maken, wel is dat ze ieder de beste waren/zijn in hun categorie.
ze hebben ook beide een grote bijdrage geleverd aan het behoud van onze Tmazight.

Isefrawen

Citaat van: mimo7 op 21/01/2006 om 15:06:52
maar welk muziek vinden jullie beter; die van Walid mimoun of van Sellam riffie?

Die vergelijking gaat niet op. Er bestaat niet zoiets als "beter dan".

Het zijn totaal verschillende zangers, vooral de karikatuur van Alwalied Mimoun.

Mimoun is een filosoof, een protestzanger tegen het politieke klimaat van Marokko, zijn muziek is progressief bedoelt.

Sellam Riffi zingt levensliederen, over allerdaagse dingen zoals de liefde. Hij gebruikt geen synoniemen, hij zingt over het leven dat veel mensen kennen. De muziek van Sellam is weer traditioneel.

Als je Sellam Riffi met een zanger zoals Rachid Nadorri zou vergelijken oke, dan is Sellam beter.

abrid

Citaat van: mimo7 op 21/01/2006 om 15:06:52
maar welk muziek vinden jullie beter; die van Walid mimoun of van Sellam riffie?

Het zijn 2 verschillende type zangers naar mijn idee. W. Mimoun meer bewuste amazigh liederen terwijl S. Riffie zich volledig met volksmuziek bezig hield. M.a.w. muziek van W. Mimoun heeft een politiek tintje.

abrid