Hoofdmenu

Sharon in coma!

Gestart door ameziane, 05/01/2006 om 15:38:31

ameziane

Citaat van: L_L op 09/01/2006 om 15:13:42
als een jood aan de macht komt is het niet erg..zoalng er maar geen zionist aan de macht komt...net als sharon
Volgens mij zijn alle Israelische leiders zionisten, van David Ben-Goerion tot en met Sharon.

Milou

Citaat van: L_L op 09/01/2006 om 15:13:42
als een jood aan de macht komt is het niet erg..zoalng er maar geen zionist aan de macht komt...net als sharon

Misschien een domme opmerking:

Maar wat is het verschil tussen een Jood en een Zionist?

Zionisme is een politieke stroming.
Als jood wordt je geboren, via de vrouwelijke afstamming.

Moraina

Echt? Ik dacht altijd dat het via de vader ging. En wat als je vader Joods is en je moeder niet. Wordt je dan als jood gezien of niet?

Inuit

Citaat van: Moraina op 09/01/2006 om 17:24:16
Echt? Ik dacht altijd dat het via de vader ging. En wat als je vader Joods is en je moeder niet. Wordt je dan als jood gezien of niet?

dan wordt je niet gezien als Jood.

Inuit

Citaat van: izem1986 op 09/01/2006 om 18:07:45
libanese arabieren zijn verantwoordelijk voor de bloedbad in sabra!! het verbaast me dat mensen sharon hiervoor aansprankelijk stellen!!
nog steeds niet uitgezogen? ;D

Sharon zat in het ene kamp te moorden terwijl Christenen (Arabieren) in het kamp er naast zaten te moorden, dus ook Sharon is schuldig.

Dora

Citaat van: izem1986 op 09/01/2006 om 18:07:45
libanese arabieren zijn verantwoordelijk voor de bloedbad in sabra!! het verbaast me dat mensen sharon hiervoor aansprankelijk stellen!!

of je bent dom of je doet alsof..want sharon is een misdadiger al sinds hij zijn intrede heeft gedaan bij het israletische leger op 14 jarige leeftijd.. sabra (vluchtelingenkamp) werd toevallig wel door het israelitische leger omsingeld..en er zijn duizenden mensen daar omgekomen..jouw goede vriend sharon heeft er niets aan gedaan om dat te voorkomen..dus hij heeft wel degelijk bloed aan zijn handen..

ga hier niet stom doen alsof hij het slachtoffertje is...gatsie he

allasian

Wat zijn we weer leuk zeg,waarom is er überhaupt zo`n topic gestart ? En waarom hebben jullie zoveel zin om over deze k u t dingen te discussiëren ?

moulaymouhand

Citaat van: L_L op 08/01/2006 om 15:51:09

nee vriend zo werkt dat niet...als een leider impact heeft op de hele wereld dan is het geen palestijnse/israelitische conflict meer...sharon was de linkerhand van bush en die staat ook niet echt bekend om zijn liefdadigheid.
toen de verkiezingen in amerika aan de gang waren was de hele wereld ermee bezig..je had dan ook kunnen zeggen dat wij geen amerikanen zijn en wij ons met andere dingen bezig moeten houden..maar dit is politiek..en politiek gaat iedereen aan.

nu is iemand de dood wensen wel een beetje te veel van het goede...maar ja zo ieder zijn mening en gedachte erover...

Sharon is de linkerhand van bush, imazighen die van arafat ;)

ADIOS

MBTiza

Mensen,

Dat de Palestijnen (Arabieren) zich in deze positie vandaag de dag bevinden hebben ze grotendeels aan zichzelf te danken, waren zij het niet die de Ottomanen die destijds heersten over het MO een mes in de rug staken door aan de zijde van de Britten en Fransen te vechten? Dit is overigens nog steeds een van de redenen waarom de Turken vandaag de dag nog zo een hekel hebben aan de Arabieren. De Britten en de Fransen hadden het vooraf goed bekeken degene die hen zou helpen zou een land voor zichzelf krijgen en dat land heet vandaag de dag Jordanie, een grote zandbak zonder belangerijke grondstoffen.
De Palestijnen vandaag de dag worden zwaar onderdrukt, net zoals dat geval met de Koerden, de onderdrukking valt niet goed te praten en Palestijnen hebben dan ook alle recht om voor zich zelf op te komen...De frustraties van de Palestijnen kan ik maar al te goed begrijpen, zij worden dag in dag uit vernederd.

Wisten jullie trouwens dat een heel groot deel van de Joden in Israel afkomstig is uit de bergen van de Atlas en de Rif. Een bekende Marokkaanse jood wiens vader nog in de jaren 70 in de stad Sefrou in de Atlas woonde is Moschedain (ik weet of je het zo schrijft).

Ach, zonder Hitler, de holocaust, en zonder het eeuwenlange antisemitisme in west- en nog steeds in oosteuropa zou de staat Israel waarschijnlijk niet zijn gesticht. Hadden mensen verder gekund met hun leven waar ze woonden en geen drang gehad naar een vreemd land te trekken en daar een staat te stichten.
Een staat gesticht door diep getraumatiseerde overlevers en hun kinderen (helaas worden trauma's overgebracht op volgende generaties) met nog een hele lading (post)koloniaal gerotzooi eromheen, dat is een recept voor grote ellende. Het kwaad is geneigd zich voort te planten. Volgens de Taura ongeveer drie a vier generaties, helaas.
(maar het goede voor 1000 generaties, dus uiteindelijk moet het goedkomen)

Masja

Citaat van: ***** op 10/01/2006 om 12:37:12
Ach, zonder Hitler, de holocaust, en zonder het eeuwenlange antisemitisme in west- en nog steeds in oosteuropa zou de staat Israel waarschijnlijk niet zijn gesticht. Hadden mensen verder gekund met hun leven waar ze woonden en geen drang gehad naar een vreemd land te trekken en daar een staat te stichten.
(maar het goede voor 1000 generaties, dus uiteindelijk moet het goedkomen)

zo is dat

Masja

[
Wisten jullie trouwens dat een heel groot deel van de Joden in Israel afkomstig is uit de bergen van de Atlas en de Rif. Een bekende Marokkaanse jood wiens vader nog in de jaren 70 in de stad Sefrou in de Atlas woonde is Moschedain (ik weet of je het zo schrijft).
Citeer

ja dat wist ik, trouwens veel van die joden hebben heimwee naar maroc en hebben spijt als haren op hun hoofd dat ze weggetrokken zijn naar palestina/israel

athsaynou

Sharon is niet meer in direct levensgevaar

Uitgegeven: 10 januari 2006 16:53
Laatst gewijzigd: 10 januari 2006 19:55

JERUZALEM - De toestand van de Israëlische premier Ariel Sharon is dinsdag verder verbeterd. Zijn artsen lieten weten dat er geen direct levensgevaar meer dreigt voor de 77-jarige politicus. De artsen halen Sharon geleidelijk uit het kunstmatige coma waarin hij na zijn operaties van eind vorige week wordt gehouden.

Voor het eerst sinds zijn ernstige hersenbloedingen van vorige week bewoog Sharon dinsdag zijn linkerarm, nadat hem pijnprikkels waren toegediend. De premier had maandag al zijn rechterarm en -been bewogen. Directeur Shlomo Mor-Yosef van het Hadassah-ziekenhuis in Jeruzalem, dat Sharon behandelt, zei dat de premier ook dinsdag weer bewoog aan de rechterkant van zijn lichaam. "Die bewegingen waren intensiever dan een dag eerder", aldus Mor-Yosef dinsdagavond op een persconferentie.

Voor meer info:

http://www.nu.nl/news/654056/23/Sharon_is_niet_meer_in_direct_levensgevaar.html

De laatste tijd toonde Sharon een koerswijziging, en ik vraag me af of dat te maken heeft gehad met eerdere, kleine herseninfarcten die verder onopgemerkt bleven.
Die kunnen namelijk wel gedragsveranderingen teweeg brengen.

Misschien komt hij uit deze grote bloedingen als opvolger van Gandhi? Eindelijk vrede dankzij een neurologische aandoening, van mij mag het!