Hoofdmenu

Sharon in coma!

Gestart door ameziane, 05/01/2006 om 15:38:31

rif-boe3iash

Citaat van: Milouda-Tawayietch op 06/01/2006 om 09:23:31
Citaat van: moulaymouhand op 05/01/2006 om 21:25:36
Wat een reacties allemaal!
Wat heeft Sharon jullie misdaan?

Bovendien hij is een mens, wees zelf ook een mens en toon wat respect!

Dit is absurd! Weet je uberhaupt wel wie Ariel Sharon is? Als je je een beetje had verdiept in al zijn daden en de hoeveelheid doden die hij op zijn geweten heeft, dan had je wel anders gereageerd.
Zelfs zijn eigen partij, bestaat uit eigen volk, staan niet achter hem.

Dus wie ben jij om te vragen wat hij heeft misdaan?

Oke dan milouda inouuuuuuuuuuuuuuuuuu je wilde toch een antwoord? hier heb je van milouda meer dan genoeg en trouwens ook van rwezna inouuuuuuuuu.. Damens mij Complimenten ;)

moulaymouhand

Een inhoudelijke antwoord heb ik nog steeds niet gekregen. Maar vooruit, er zal toch niks van terecht komen..

rif-boe3iash

Citaat van: moulaymouhand op 06/01/2006 om 21:41:15
Een inhoudelijke antwoord heb ik nog steeds niet gekregen. Maar vooruit, er zal toch niks van terecht komen..

e moulay moulay e tieriw InshaAllah ;) saffie saffie iekfe7 rog emoulaymouhand!

moulaymouhand

Citaat van: rif-boe3iash19 op 06/01/2006 om 21:49:46

e moulay moulay e tieriw InshaAllah ;) saffie saffie iekfe7 rog emoulaymouhand!

Nu in het Nederlands..

rif-boe3iash

Nou nou wil je echt zeggen dat je het niet begrijpt? iewaaaaaaaaaa safiee sjek

moulaymouhand

Citaat van: rif-boe3iash19 op 06/01/2006 om 21:51:52
Nou nou wil je echt zeggen dat je het niet begrijpt? iewaaaaaaaaaa safiee sjek

Waarom zou ik anders om een vertaling vragen ???

rif-boe3iash

moulaymouhand

Inuit

Citaat van: moulaymouhand op 06/01/2006 om 19:59:24
Een illegale staat?
Israel is een legale staat.

Wat Sharon doet is in de ogen van de palestijnen en de pro-palestijnen misschien wel een misdaad..
Maar probeer eens objectief te zijn. Wat is de reden van al die ellende?
Israel is net zo legaal als de Spaanse bezetting van Arif. Aan die man z'n handen kleeft bloed en niet zo'n beetje ook. In de jaren '80 was hij direct schuldig voor de afslachting van Palestijnen in vluchtelingenkampen in Libanon, dus ga nou niet zielig lopen doen. Het kan mij geen reet schelen wat er met die vent gebeurd, zijn Schepper zal hem beoordelen en indien nodig veroordelen.

Isefrawen

Hoe zit het nou met de stelling die door veel westerlingen wordt ingenomen door te zeggen dat Palestijnen een Nomaden volk zou zijn en dat ze voordat Israel opgericht werd, verspreid leefden in verschillende landen zoals Libanon, Syrie en Jordanie. Het gebied werd veroverd van de Ottomanen (Turken) door de Britten in de eerste wereldoorlog. De Britten wilden dat zowel israel als Palestina een eigen staat zouden krijgen. De Arabieren daarentegen waren fel tegen een Israelische staat waardoor de Palestijnen tot twee keer aan toe een staat hebben geweigerd. De historische feiten maken plaats voor het huidige machtsvertoon van Amerika en de staat Israel. Hoezo nomadenvolk? Wie hadden Jerusalem (Alquds) al die tijd in beheer toen de Joden en Arabieren naast elkaar leefden, ik weet dat het een Egyptenaar was, kan even niet op zijn naam komen; maar  wie hadden nou echt de macht in Palestina? Werd het toen al Palestina genoemd? Ook de Palestijnen (of hoe ze in die tijd genoemd moesten worden) zelf hadden vaak bonje met omringende deelstaat/substammen uit Yemen... Hoe of wat, het lijkt wel of de geschiedenis van die regio uit verschillende versies bestaat. Wie kan er op een objectieve manier de feiten weerleggen? Zonder de huidige staat Israel in het geheel op te nemen.

moulaymouhand

Citaat van: Inuit op 06/01/2006 om 22:04:10
Een illegale staat?

Wat Sharon doet is in de ogen van de palestijnen en de pro-palestijnen misschien wel een misdaad..
Maar probeer eens objectief te zijn. Wat is de reden van al die ellende?
Israel is net zo legaal als de Spaanse bezetting van Arif. Aan die man z'n handen kleeft bloed en niet zo'n beetje ook. In de jaren '80 was hij direct schuldig voor de afslachting van Palestijnen in vluchtelingenkampen in Libanon, dus ga nou niet zielig lopen doen. Het kan mij geen reet schelen wat er met die vent gebeurd, zijn Schepper zal hem beoordelen en indien nodig veroordelen.
De aarde is van de schepper! De sterker heerts..
Joden zijn sterker, ze zijn aan de beurt om te heersen.. Als de palestijnen het niet kunnen begrijpen/accepteren dan moeten ze de consequenties maar accepteren!

Je had het over de spaanse bezetting van arif, Men kan ook spreken van de arabische bezetting van wat ooit Tamazgha was..
De Imazighen hebben die bezetting zo goed als geaccepteerd.. Men strijdt nu enkel en alleen voor gelijke rechten. We zijn vele malen zwakker.
Als wij ook de oorlog kozen dan zou het hetzelfde senario zijn.

Als je in de oorlog bent, dan moet je je vijand vermoorden, anders gebeurt het omgekeerde.
Palestijnen zien Sharon als een oorlogmisdadiger, israeliers zien hem als een held!
Spaanjaarden zagen Abdelkarim als een "oorlogmisdadiger", Imazighen zien hem als held.
Het is maar hoe je het bekijkt. Niemand is absoluut slecht of goed.

PS: Ik loop hier niet zielig te doen, en het kan me ook niets schelen wat je mening is. Ik uit mijn mening.. Dus hou het netjes!

Rwezna

Een illegale staat?
Citeer

Absoluut illegaal, alleen al vanwege de manier waarop de erkenning tot stand is gekomen, Er is land gekocht, er worden Joden uit heel de wereld naartoe geroepen (omdat t land aan hun beloofd zou zijn) Vervolgens wordt, na t bereiken van genoeg Joden in het land, beroep gedaan op de VN voor erkenning, Israle lijkt geen meerderheid van stemmen te krijgen voor erkenning, maar met list en bedrog kregen ze t toch voor elkaar.

Het land is illegaal gesticht en dus een illegale staat, met haar illegale acties die nota bene al tig maal door t internationaal gerechtshof als onrechtmatig bestempeld zijn. Maar goed, israel voelt zich verheven boven wet en recht. En Sharon was er Premier, moeten mensen hier nu in huilen uitbarsten omdat ie n coma ligt. Ik word er in ieder geval niet vrolijker of droeviger van.

"Wat Sharon doet is in de ogen van de palestijnen en de pro-palestijnen misschien wel een misdaad.. "

Je advies aan mij om objectief te denken was al overbodig, aangezien ik niet anders doe. Maar na deze bovenstaande subjectieve reactie van jou gelezen te hebben, bedacht ik me dat je wel erg in de war of hypocriet moet zijn om een ander nog erop te wijzen objectief te blijven.

Rwezna

En waarom zou hier niets van terecht komen?

moulaymouhand

Citeer

Absoluut illegaal, alleen al vanwege de manier waarop de erkenning tot stand is gekomen, Er is land gekocht, er worden Joden uit heel de wereld naartoe geroepen (omdat t land aan hun beloofd zou zijn) Vervolgens wordt, na t bereiken van genoeg Joden in het land, beroep gedaan op de VN voor erkenning, Israle lijkt geen meerderheid van stemmen te krijgen voor erkenning, maar met list en bedrog kregen ze t toch voor elkaar.

Het land is illegaal gesticht en dus een illegale staat, met haar illegale acties die nota bene al tig maal door t internationaal gerechtshof als onrechtmatig bestempeld zijn. Maar goed, israel voelt zich verheven boven wet en recht. En Sharon was er Premier, moeten mensen hier nu in huilen uitbarsten omdat ie n coma ligt. Ik word er in ieder geval niet vrolijker of droeviger van.

"Wat Sharon doet is in de ogen van de palestijnen en de pro-palestijnen misschien wel een misdaad.. "

Je advies aan mij om objectief te denken was al overbodig, aangezien ik niet anders doe. Maar na deze bovenstaande subjectieve reactie van jou gelezen te hebben, bedacht ik me dat je wel erg in de war of hypocriet moet zijn om een ander nog erop te wijzen objectief te blijven.

Israel wordt erkend, hoe het precies is gegaan weet jij niet.
Je mag vinden dat het een illegale staat is, maar het is wel legaal.

Ik weet niet wat het subjectieve aan me vorige reactie is, je mag het eventueel lichten..

moulaymouhand

Citaat van: Rwezna op 06/01/2006 om 23:40:43

En waarom zou hier niets van terecht komen?

Het was de derde keer dat ik het vraag.