Hoofdmenu

Doden in Mekka

Gestart door Milou, 05/01/2006 om 14:57:17

Izouran

Dat weet ik niet, ik heb altijd gedacht dat juist dat ene plekje speciaal was...maar goed.

ameziane

Citaat van: L_L op 14/01/2006 om 17:45:44
Citaat van: ameziane op 14/01/2006 om 17:29:36
Misschien moeten de Saoedische autoriteiten erkennen dat ze zo'n groot aantal niet aankunnen en dat ze een limiet gaan stellen aan het aantal mensen dat de Hadj kan doen. Tot nu toe geldt dat per miljoen inwoners van een Islamitisch land er 1000 de bedevaart kunnen doen.

goed plan...of zij moeten uitbreiden en meer palen neerzetten die de duivel symboliseren of minder mensen toelaten...
Dat uitbreiden hebben ze al gedaan: van een ronde vorm veranderd in een rechthoek.
Nog meer palen bouwen zou niet kunnen, zoals Izouran ook zegt. Dat zou de authenciteit aantasten.

Ik denk toch dat ze gewoon minder mensen moeten toelaten. Gezien het feit dat de Islamitische bevolking sterk groeiende is, zullen de Saoedie's als maar meer mensen krijgen.

Ik hoorde overigens dat inwoners van Mekka zich gewoon bij de bedevaartgangers voegen, dus zonder aanmelden bij de autoriteiten. En zo zie je maar dat zelfs onder de pelgrims illegalen zitten.

Dora

er zijn 3 muren..dus waarom zou de authenciteit aangetast worden?
waarom 3? wat symboliseerd 3 muren dan??...als je hier ant op hebt kunnen we verder gaan...

en inderdaad de saoedische bevolking mengt zich met de pelgrims en vele zijn niet eens de hadj aan het verrichten maar de pelgrims wat lichter maken door ze te beroven..blijkbaar is dat ook een goede daad ofso...

Dobry Den

Minder mensen toelaten zou een oplossing kunnen zijn om de ongelukken te verminderen.   Een maximum nemen, de pelgrims registeren en mensen die nooit eerder geweest zijn voorrang verlenen.

tamazight is back

Citaat van: ! op 15/01/2006 om 04:43:39
Minder mensen toelaten zou een oplossing kunnen zijn om de ongelukken te verminderen.   Een maximum nemen, de pelgrims registeren en mensen die nooit eerder geweest zijn voorrang verlenen.

ben ik het helemaal mee eens.

miss.F.

Citaat van: Idir op 14/01/2006 om 02:52:18
Citaat van: miss.F. op 13/01/2006 om 12:34:11
maakt het het land/ afkomst iets uit, het gaat er toch om dat ze allen gestorven zijn als moslim

Ameziane geeft ons extra informatie, dat is alles. Dus laat die voorbarige conclusies in het vervolg maar achterwege ajb!

meneertje ook weer in de bocht. Begrijpend lezen is tegenwoordig ook een kunst zo te lezen

Samariaan

Citaat van: ameziane op 14/01/2006 om 18:33:45
Citaat van: L_L op 14/01/2006 om 17:45:44
Citaat van: ameziane op 14/01/2006 om 17:29:36
Misschien moeten de Saoedische autoriteiten erkennen dat ze zo'n groot aantal niet aankunnen en dat ze een limiet gaan stellen aan het aantal mensen dat de Hadj kan doen. Tot nu toe geldt dat per miljoen inwoners van een Islamitisch land er 1000 de bedevaart kunnen doen.

goed plan...of zij moeten uitbreiden en meer palen neerzetten die de duivel symboliseren of minder mensen toelaten...

Ik denk toch dat ze gewoon minder mensen moeten toelaten. Gezien het feit dat de Islamitische bevolking sterk groeiende is, zullen de Saoedie's als maar meer mensen krijgen.

Het huidige quota staat nu voor elk land op 1000 pelgrims voor elke miljoen inwoners. 

Idir

Citaat van: L_L op 14/01/2006 om 17:53:33
ja dus??..kan er toch wel aantal muren bij gebouwd worden??....

Het is al veranderd!!

Vroeger was het rond met in het midden een pilaar, nu is het een lange muur!

Dora

nou we hadden het vandaag op m'n werk erover en iemand zei dat ze verdiepingen kunnen bouwen eromheen..heel slim eigenlijk..want dat zou inderdaad een oplossing kunnen zijn....muur in het midden met een "opvangbak eromheen" voor de steentjes en dan verdiepingen dus...