koninkrijk nkoer?

Gestart door aithwayagher, 03/01/2006 om 13:31:28

MBTiza

het fijne weet ik hier ook niet van af, maar Izwan Y_Touzani die weten hier meer over, omdat zij het arabisch machtig zijn en vele boeken hierover hebben gelezen.

abrid

Citaat van: aithwayagher op 03/01/2006 om 14:11:43
dat we moslims werden dat is natuurlijk wel waar maar dat ze een arabier als leider aanvaarde dat kan niet ze werden gewoon moslim ,
en trouwens als ze een arabier als leider aanvaarde waarom bnehielden ze volgens mij als enigste hun cultuur en tradities en taal en schrift dasn zouden ze toch ook bijv arabisch gaan spreken.

Hoe verklaar jij dan dat veel Irifiën zich wel willen laten afstammen van de Profeet die toch echt arabier is :)

The Berber hunger for Arab identity!!

MBTiza

Citaat van: abrid op 03/01/2006 om 14:28:21
Citaat van: aithwayagher op 03/01/2006 om 14:11:43
dat we moslims werden dat is natuurlijk wel waar maar dat ze een arabier als leider aanvaarde dat kan niet ze werden gewoon moslim ,
en trouwens als ze een arabier als leider aanvaarde waarom bnehielden ze volgens mij als enigste hun cultuur en tradities en taal en schrift dasn zouden ze toch ook bijv arabisch gaan spreken.

Hoe verklaar jij dan dat veel Irifiën zich wel willen laten afstammen van de Profeet die toch echt arabier is :)

The Berber hunger for Arab identity!!

inderdaad the Berber hunger for Arab ancestry, verklaar ons waarom er zoveel zogenaamde shurfa zijn die claimen van de profeet af te stemmen?

E3ber_Tastite

Die Idris, was toch als eerste aangekomen bij de stammen van Taza, de huidige Bernousiyen, Ait Ourayen, ighyatiyen etc...

ayned_m

azul,
waar hebben het jullie over, als ik het vragen mag ?
Dris1 ????? van zerhun bedoelen jullie of een andere Dris 1 !?
azul

Rbaaz

Idris n Salih van Nekour heeft niks te maken met Idris 1, de oprichter van fes.
Het koninkrijk van Nekour is gesticht door Salih die ook bekend was onder de naam; De vrome dienaar. Wat zijn afkomst was, is niet duidelijk. Er worden verschillende verhalen vermeld. Hij zou een Riifijn zijn die in Kairouan te Tunis heeft gestudeerd en terugkwam naar zijn geboorte plaatst om zijn landgenoten te leiden naar de Islam. er wordt ook beweerd dat hij en Arabier of perzieer is.
En idris is de zoon van Salih. 

aithwayagher

dat is anders bij een profeet is het natuurlijk anders

Izwan

Izwan

latief

dat koninkrijk van toen ligt nu op de bodem van de barrage (toeval denk ik)
Deze stad wordt remdinath genoemd in de volksmond