Rqaan Arba3taash???

Gestart door E3ber_Tastite, 02/01/2006 om 21:42:18

Timarzgha

Citaat van: Malika1980 op 03/01/2006 om 14:03:30
Citaat van: Timarzgha op 03/01/2006 om 00:09:17
In deze eeuw zal een duidelijke scheiding tussen de echte moslims en de zwakkeren ontstaan, in deze eeuw zal vrees ik duidelijk worden wie die ene groep is die zich mag rekenen tot de mensen die het ware pad van Allah swt volgen

Wat is dit voor een zielige taalgebruik.
Er is niemand zwakker in deze wereld dan wij (de moslims). En dat komt dus omdat wij moslims altijd met zulke verhalen worden groot gebracht. Het moet ons ook niet verbazen als we vanuit ons midden Mohammed B. wordt gevormd.

Groet,

beste zuster
Eigenlijk wou ik niet reageren gezien je reactie, maar ik wil je benadrukken dat het mijn opvattingen zijn
Opvattingen gebasseerd op een veel bredere kijk op gebeurtenissen heden en sinds een enkele eeuwen, misschien wel een te brede kijk op deze duidelijk te kunnen weergeven met een paar woorden
Onze profeet saws heeft diverse voorspellingen gedaan en ook zijn metgezellen
Alles vastgelegd in de hadith, en wie of wat ben jij of ik als leek deze af te doen als onzin
Zeker als je ziet wat de reailiteit voor ons moslims in petto heeft, zeker als je weet de wij mede doordat wij de vele waarschuwingen van de profeet en Allah swt hebben genegeerd, wij nu verrast worden met wat ons overkomt
Iemand met een waar islamitisch hart had dit al lang aan zien komen, en zelfs de emotionele explosies zoals bij mohammed b waren te voorspellen
Hij zal zeker niet de laatste wezen maar misschien wel één van de eersten
Verwijt moslims slechts dat zij geen oog hadden voor hun geloof, maar verwijt het westen voor de woedde die mohammed b dreef tot zijn daad
Ik zou graag met je willen spreken pm of forum maar graag op een volwassen manier zonder iemand of iets voor ziellig uit te maken, met respect wa sallaam

Isefrawen

Mo B bewandelde in zijn ogen ook het pad van Allah. Beschrijf eens waarom zijn daad afgekeurd dient te worden...

Timarzgha

Citaat van: @lcf op 03/01/2006 om 19:06:29
Mo B bewandelde in zijn ogen ook het pad van Allah. Beschrijf eens waarom zijn daad afgekeurd dient te worden...
beste jonas
je kunt zijn daad afkeuren op diverse punten
In beginsel, is de islam altijd voorstander geweest van bestrijden met gelijke middelen, in die zin afkeurend
Iets anders is het gewapend aanvallen van een persoon die niet deelnemend is aan een strijd en ook op deze grond afkeurend
Ook nog is het zo dat wanneer je vijand zich overgeeft of zijn nederlaag erkend of smeekt, dien jij als gelovige genadig te wezen, dat leer je uit diverse voorbeelden van onze profeet saws
Dan is er ook nog het voordeel en vergelijk met nadeel voor de islam en moslim, in dit geval ook afkeurend daar het nadeel en wellicht vervolging en haat zwaar wegen
Dus eerder een nadeel !
Dan ook nog naar voorbeeld van onze profeet saws
Hoe lang heeft hij spottende en beledigende opmerkingen gehoord over Allah swt en zijn persoon
Allah swt werd voor zijn ogen afgebeeld en beledigd en zo ook onze profeet, maar hij kreeg pas de toestemming ten strijde te trekken toen zijn achtergebleven mensen (ouderen zwakkkeren vrouwen en kinderen) ook met de dood bedreigd werden
Sterker nog ook werkelijk de dood vonden, uithongering, verbanning, belediging, alles doorstond onze profeet saws met groot geduld
Pas toen zij bestreden werden greep hij naar wapen, en zijn wij zo veel beter om geen voorbeeld aan zijn geduldigheid te nemen?
Waarrom anders ben je moslim, in die zin keur ook ik mb zijn daad af, maar ik leg de schuld vooral bij de dubbele agendas van het westen tav moslims!

Timarzgha

Citaat van: Samariaan op 03/01/2006 om 03:09:18
Citaat van: Timarzgha op 03/01/2006 om 03:02:14
Citaat van: Samariaan op 03/01/2006 om 02:57:18
Citaat van: Timarzgha op 02/01/2006 om 22:25:07
Citaat van: Tamza op 02/01/2006 om 22:13:35
Heb er nooit over gelezen in islam-bronnen. Kan iemand mij hier een bron van geven?
Het zijn vooral waarnemingen van mensen beste dame, je zal niets vinden in de koran of hadith die met getal en al zal wijzen op deze eeuw
Wel kun je de aanwijzingen vinden en volgen en dan kun je niet anders dan toegeven dat dit die ene eeuw wel moet wezen
Maar Allah swt weet als enige welke de laatste zal zijn en aan niemand heeft Allah swt dit geopenbaard
Het is een samenhang van vele aanwijzing in de hadith en koran, die duidelijk genoeg zijn ;)

Kun je echt niet referencies geven naar geleerden of boeken etcetera ? Zou je me echt een dienst mee bewijzen.
Ik heb een boek die specifiek daarover spreekt
Nu ik eigenlijk als een speer naar bed moet omdat ik over een paar uur alweer weg moet, kan ik deze niet even scannen
Morgen inshallah zal ik deze voor je scannen en door links plaatsen (imageschack)
Het is niet zo een grote boek en heet ''de tekenen van het laatste uur''
Aan geleerden heb ik niets aan omdat alles haarfijn in de hadith staat ;)

ah hayyakallah, dat boekje heb ik wel een aantal jaar terug gelezen, kan me eigenijk niet herinneren dat dat wat specifieks over de 14e eeuw instond. Er moet wel ergens een fatsoenlijke tekst over zijn geschreven, zo'n schrijver van zo'n boekje zo dat denk ik niet zomaar suggereren - okee je kunt samenhangend geheel maken van de talloze hadith over dit onderwerp, maar daardoor een specifieke tijd aanwijzen voor Het Uur lijkt me moeilijk.

En fin, ik wacht af op je scan, en zal wel hier en daar ook zelf gaan neuzen.
Bismillahi Ar-Rahman ar-rahiem,
as-salaam aliakoem warahmatoe Allahie wa barakatoeh

surah alqamar: ''het uur is nabij gekomen en de maan is gespleten''

Ik heb een tijdje terug gelezen in zo een scientific dagblad dat astronomen tot de ontdekking zijn gekomen dat er er grote scheur zit in de maan oppervlak

surah annahl; ''de gebeurtennis bevolen door Allah zullen voorbijgaan, probeer het dus niet te versnellen
Surah asjjoerah; ''de gene die daar niet in geloven zullen het trachten te bespoedigen, terwijl de gene die geloven het zullen vrezen, en weten dat het de hele waarheid is

Nu moet je bv kijken naar wat dhr Bush vertelde en wat die belangrijke amerikaanse krant schreef
Bush zou gezegd hebben een roeping te hebben om jaruzalem veilig te maken en oa de palestijnen een eigen staat te geven
Er moest volgens hem spoedig vrede in israel heersen, opdat de terugkomst van de messias sneller zou verlopen
Zij(christenen) geloven dat zodra er vrede zal heersen in israel de messias zal terug komen

Dan naast de vele ayaats die te veel zijn om op te schrijven de Hadiths
de profeet saws zei terwijl hij met zijn wijsvinger en middelvinger wees, de tijd van mijn komst en het uur zijn zoals deze vingers
In een andere overlevering zei hij, ''de tijd kwam bijna voor mij

Al met al wijst het op het feit hoe dicht wij dan wel zitten op het laatste uur, zo veel later na de profeet saws

Anas ibn Malik zei: ik zal jullie een hadith vertellen die ik van de boodschapper van Allah swt heb gehoord, en die niemand jullie na mij kan vertellen.
Ik hoorde hem zeggen:''onder de tekenen van het uur, zal het verdwijnen van kennis en de opkomst van onwetendheid zijn
Overspel en wijn zal gewoon zijn.
Het aantal mannen zal afnemen en het aantal vrouwen zal toenemen in zo een mate één man voor 50 vrouwen moet zorgen''

Moge geen uitleg nodig hebben ik neem aan dat de meesten wel weten dat het klopt, zelfs de wetenschap komt met die zelfde resultaat mbt de man vs vrouw!

hoedayfah ibn al yaman zei : de profeet saws zei: de islam zal versleten raken zoals kleren versleten raken, tot niemand meer weet wat vasten, salat, liefdadigheid, en rituelen zijn.
Op één nacht zal de koran verdwijnen en geen enkele ayah zal er op aarde achter blijven, een paar groepen oude mensen zullen overblijven die zeggen ''wij hoorden onze vaders 'la ilaha illa lah ' zeggen en hebben wij zodoende herhaald !

Laat duidelijk zijn dat ook dit tegenwoordig het geval is
Wij bidden zonder te weten waarom of wat we zeggen, maar slechts omdat wij anderen het ook zagen doen
We hebben het zo geleerd maar inhoudelijks snappen wij er de ballen van, en dat is een teken die duidelijk moge zijn!

Er zijn vele meerdere tekenen en slechts zij die ze niet willen zien zullen ze niet zien, zij zijn niet voor niets de gesluierden
Mensen die steeds meer bewijzen willen eer zij Allah swt zullen vrezen en bekeren tot de ware geloof van de islam, de onderwerping aan Allah swt

Beste broeder moUK, het boek waar ik het over had is een samenvatting van het boek van de geleerde Ibn Khatir ''Al bidayah wa'lnihayah'', een student van tayymayah en een zeer goede en geprezen persoon op gebied van de tafsier al qurani al adhiem
wa allah o akbar wa salaam o aleikoem wa rahmatoelah

ps mn excuses dat is niets heb kunnen scannen ben behoorlijk laat thuis en ben dood op :)
Het boek bevat toch ietsje meer als wat ik dacht

Isefrawen

Citaat van: Timarzgha op 03/01/2006 om 19:15:43
beste jonas
In beginsel, is de islam altijd voorstander geweest van bestrijden met gelijke middelen, in die zin afkeurend
Iets anders is het gewapend aanvallen van een persoon die niet deelnemend is aan een strijd en ook op deze grond afkeurend
Ook nog is het zo dat wanneer je vijand zich overgeeft of zijn nederlaag erkend of smeekt, dien jij als gelovige genadig te wezen, dat leer je uit diverse voorbeelden van onze profeet saws
Dan is er ook nog het voordeel en vergelijk met nadeel voor de islam en moslim, in dit geval ook afkeurend daar het nadeel en wellicht vervolging en haat zwaar wegen
Dus eerder een nadeel !
Hoe lang heeft hij spottende en beledigende opmerkingen gehoord over Allah swt en zijn persoon
Allah swt werd voor zijn ogen afgebeeld en beledigd en zo ook onze profeet, maar hij kreeg pas de toestemming ten strijde te trekken toen zijn achtergebleven mensen (ouderen zwakkkeren vrouwen en kinderen) ook met de dood bedreigd werden
Sterker nog ook werkelijk de dood vonden, uithongering, verbanning, belediging, alles doorstond onze profeet saws met groot geduld
Pas toen zij bestreden werden greep hij naar wapen, en zijn wij zo veel beter om geen voorbeeld aan zijn geduldigheid te nemen?
Waarrom anders ben je moslim, in die zin keur ook ik mb zijn daad af, maar ik leg de schuld vooral bij de dubbele agendas van het westen tav moslims!

Precies! Dan zitten wij op de juiste golflengte, dat wilde ik lezen!
3afak!
Waarom schrijf je er geen stuk over?

Timarzgha

Citaat van: @lcf op 04/01/2006 om 00:35:29
Citaat van: Timarzgha op 03/01/2006 om 19:15:43
beste jonas
Dus eerder een nadeel !

Precies! Dan zitten wij op de juiste golflengte, dat wilde ik lezen!
3afak!
Waarom schrijf je er geen stuk over?
Geen dank beste jonas ;), ben blij dat we elkaar begrijpen en het zelfde over dit denken
Ik moet je eerlijk zeggen dat schrijven iets is van nog geen paar maanden, eigenlijk heb ik er een enorme hekel aan
Houd me meer bezig met onze mensen, het gevaar van extremisme en gevaar van afdwaling meer dan overtuiging van niet-moslims van onze goede bedoelingen
Zij zullen het toch nooit in willen zien en dus zie ik hen aandacht geven als verspilde moeite.

athsaynou

Citaat van: Gordo op 02/01/2006 om 22:20:05

Hier een stukje uit het lied van Mimun Lwalid.

Rqan n xemmeztach, rqan n umsiqdí ( 14de eeuw, eeuw van elkaar uitroeien)
tamunt n yewdan, am tmunt n yejdi ( de eenheid van mensen is net als die van zand / dreefzand)
ecc ayi, ad cek ccegh, ad dewregh d aydi (eet me op of ik eet je op, wat een honden leven!)
rqan n xemmeztach, rqan n umquttus ( 14de eeuw, eeuw van elkaar het leven zuur maken)
Amerika d wudayn tiran di regnus amerika en israel spelen met volkeren
..............

Bedankt voor de info..Luister graag naar Walid

Timarzgha

Aanschouw de wijsheid van de ouderen!

Arejri

Van jaartallen moet je je rekenkundig gezien niet te veel aantrekken. Kalenders zijn alleen ingevoerd om bepaalde dingen te vergemakkelijken en natuurlijk ook ivm de tijdsberekening. Wat de islamitische kalender betreft het volgende:
Het eerste jaar van deze kalender(islamitisch) begon in het jaar 622 n.Chr. (Gregoriaans).
Omdat het islamitisch jaar korter is verloopt het "sneller". In de praktijk betekent dit, dat er een inhaalslag zal plaatsvinden. Zou de wereld en de mensheid heel lang mogen blijven bestaan, dan haalt rekenkundig gezien de maankalender de zonnekalender in...

selim

wat is dit voor een kut topic belachelijk

tabonjemak