discriminatie onder ons!!!!!

Gestart door Jamila, 08/03/2004 om 14:30:44

Jamila

salaam mohalajkom iedereen

Ik wou gewoon effe wat kwijt ik ben van antwerpen en ik heb hier en aantal dingens gelezen en het enige dat ik lees is dat jullie arabieren haten. Ik ben half arabier en half tamazight ik spreek beiden talen . En voor mij is iedereen hetzelfde wij zijn allemaal marokanen en ik ga met iedereen gelijk om ik heb arabische en timazigen als vrienden. Wij worden al genoeg gediscrimineerd moeten wij ook al onder ons discrimineren .


alle mensen
houd jullie nog goed


beslama
thala

Oued-Amakran

#1
Azul,
Zo heb ik namelijk ook jarenlang geda8 wij zijn het zelfde.
Maar de werkelijkheid is anders. Riffijnen zijn niet te vergelijken met Arabieren. Je hebt Arif en je hebt rest van Marokko.Wat betreft discriminatie op dit forum wordt de harde waarheid verteld over de Arabische onderdrukking.
Zoals je al hebt kunnen lezen verklaar mij waarom de hulpverlening naar Al Hoceima zo wordt tegengewerkt.
 
Citeersalaam mohalajkom iedereen

Ik wou gewoon effe wat kwijt ik ben van antwerpen en ik heb hier en aantal dingens gelezen en het enige dat ik lees is dat jullie arabieren haten. Ik ben half arabier en half tamazight ik spreek beiden talen . En voor mij is iedereen hetzelfde wij zijn allemaal marokanen en ik ga met iedereen gelijk om ik heb arabische en timazigen als vrienden. Wij worden al genoeg gediscrimineerd moeten wij ook al onder ons discrimineren .


alle mensen
houd jullie nog goed


beslama
thala


Dora

#2

Citeersalaam mohalajkom iedereen

Ik wou gewoon effe wat kwijt ik ben van antwerpen en ik heb hier en aantal dingens gelezen en het enige dat ik lees is dat jullie arabieren haten. Ik ben half arabier en half tamazight ik spreek beiden talen . En voor mij is iedereen hetzelfde wij zijn allemaal marokanen en ik ga met iedereen gelijk om ik heb arabische en timazigen als vrienden. Wij worden al genoeg gediscrimineerd moeten wij ook al onder ons discrimineren .


alle mensen
houd jullie nog goed


beslama
thala

hmmmmmmm ik denk dat ariaz toch wel gelijk heeft > die belgen hebben inderdaad nog veel van ons te leren!!!

Bouyafar

#3

Citeersalaam mohalajkom iedereen

Ik wou gewoon effe wat kwijt ik ben van antwerpen en ik heb hier en aantal dingens gelezen en het enige dat ik lees is dat jullie arabieren haten. Ik ben half arabier en half tamazight ik spreek beiden talen . En voor mij is iedereen hetzelfde wij zijn allemaal marokanen en ik ga met iedereen gelijk om ik heb arabische en timazigen als vrienden. Wij worden al genoeg gediscrimineerd moeten wij ook al onder ons discrimineren .


alle mensen
houd jullie nog goed


beslama
thala


Azul, sallem moe3leykoum

Als het enige wat je hebt gelezen is dat 'wij' arabieren haten, dan lees jij alleen dat gene wat jij wilt lezen. Er zijn zoveel onderwerpen, discussies en informatie en jij beweerd dat het enige wat jij hebt gelezen discriminatie is. Je hebt dan nog veel te lezen meid!!
En nog iets wij haten helemaal geen arabieren, de imazighen worden juist gediscrimineerd!!

Dora

#4
als we mensen zoals jamila zouden volgen zouden wij een uitermate omgekeerde wereld hebben > slachtoffer is dader en dader is slachtoffer!!!

je kan over de islam beginnen > heel graag zelfs> maar volgens mij is het juist de islam die onderdrukking verwerpt. als iemand wat steelt krijgt hij een waarschuwing dit tot 3 maal toe > doet hij het een 4 keer moet zijn hand eraf > als we dit zouden toepassen bij al die politici in marokko (waarvan de meerderheid beweerd dat het arabieren zijn) dan zouden ze allemaal zonder handen lopen!!!

voordat je ziet dat een persoon een bepaald standpunt heeft aangenomen vind ik dat je die persoon eerst moet vragen waarom hij/zij die standpunt heeft > en niet meteen in de aanval gaat< misschien dat je doormiddel van uitleg er een andere kijk op hebt :)

Assamedh

#5

Citeersalaam mohalajkom iedereen

Ik wou gewoon effe wat kwijt ik ben van antwerpen en ik heb hier en aantal dingens gelezen en het enige dat ik lees is dat jullie arabieren haten. Ik ben half arabier en half tamazight ik spreek beiden talen . En voor mij is iedereen hetzelfde wij zijn allemaal marokanen en ik ga met iedereen gelijk om ik heb arabische en timazigen als vrienden. Wij worden al genoeg gediscrimineerd moeten wij ook al onder ons discrimineren .


alle mensen
houd jullie nog goed


beslama
thala

De amazigh kwestie is alles behalve discriminatie, de imazighen vragen naar hen erkening. zij zijn hier de groep die hard wordt gediscrimineerd door de Maxazin die goed vertegenwoordigd zijn door de Arabische nationalisten. De imazighen worden onderdrukt op verschillende terreinen, maar dat is hier zovaak besproken dat ik hier niet op ga. Ik hoop dat je het verschil kunt zien tussen onderdrukken van een volk (lees hier de Maxazin en arabische nationalisten) en onderdrukte volk (lees hier imazighen die bewust en onbewust zijn van hen indetiteit).

Ps een arabische nationalist hoef niet perse een Arabier te zijn, maar kan ook een Amazigh zijn.


Ariaz

#6

Citeersalaam mohalajkom iedereen

Ik wou gewoon effe wat kwijt ik ben van antwerpen en ik heb hier en aantal dingens gelezen en het enige dat ik lees is dat jullie arabieren haten. Ik ben half arabier en half tamazight ik spreek beiden talen . En voor mij is iedereen hetzelfde wij zijn allemaal marokanen en ik ga met iedereen gelijk om ik heb arabische en timazigen als vrienden. Wij worden al genoeg gediscrimineerd moeten wij ook al onder ons discrimineren .


alle mensen
houd jullie nog goed


beslama
thala



eigenlijk heb je gelijk

wij schieten teveel op de verkeerde maar als we gaan schieten op de overheid dan weet je wat ons te wachten staat????

Jamila

#7
sorry als ik iem heb gekwets of zo met mijn berichtje. Maar ik begrijp het ook zo en vind het heeeeeeeeeel erg wat er in hoceima gebeurt zene ik vind ook dat ze de imazigin niet moeten behandelen als criminelen. Ik heb ook familie die imazigen zijn dus .... en ik zelf ben het ook voor de helft.

nogmaals mijn excuus voor diegene die op hun tenen zijn getrapt door mijn berichtje

allasian

Je bent een quadroon,een freak of nature.
Je leeft tussen een Marokaansarabische,rifijnse,vlaamse,franse en nou  ineens ook de Nederlandse cultuur.

anwar

#9
ik weet niet waar je het over hebt psychopaat, maar welke hulp wordt nu tegengewerkt. het is gewoon ontzettend moeiljk om iedereen te bereiken. jij met je grote mond, als je zo een goed hart heeft. kun je je broeder ook gaan helpen. en niemand houdt je tegen. maar ja van afstand roepen is heel makkelijk. Of wil je gewoon bij de rest horen van hier die zo een domme oordeel hebben. zo een iemand als jij dat zijn meestal de grootste LAFAARDS.


Azul,
Zo heb ik namelijk ook jarenlang geda8 wij zijn het zelfde.
Maar de werkelijkheid is anders. Riffijnen zijn niet te vergelijken met Arabieren. Je hebt Arif en je hebt rest van Marokko.Wat betreft discriminatie op dit forum wordt de harde waarheid verteld over de Arabische onderdrukking.
Zoals je al hebt kunnen lezen verklaar mij waarom de hulpverlening naar Al Hoceima zo wordt tegengewerkt.
 

[/quote]

masin

Jamila

"Ik ben half arabier en half tamazight ik spreek beiden talen"

Dit vind ik altijd zo grappig om te lezen. Darijha straattaal berbers die beweren dat ze Arabisch bloed hebben ::)

ben je een Arabier omdat één van je ouders toevallig DARIJHA praat? Zelfs mijn ongeletterde moeder praat darijha!! Nee meisje, jij bent geen half half, maar een puuuuure Tamazight net als alle andere Darijha sprekende Marokkaantjes 8)
Je verstaat niet eens het echte Arabisch en andersom verstaan de echte Arabieren jullie ook niet!

Jullie Darijha sprekenden zouden je moeten schamen voor jullie onwetendheid

Dora

#11

Citeerik weet niet waar je het over hebt psychopaat, maar welke hulp wordt nu tegengewerkt. het is gewoon ontzettend moeiljk om iedereen te bereiken. jij met je grote mond, als je zo een goed hart heeft. kun je je broeder ook gaan helpen. en niemand houdt je tegen. maar ja van afstand roepen is heel makkelijk. Of wil je gewoon bij de rest horen van hier die zo een domme oordeel hebben. zo een iemand als jij dat zijn meestal de grootste LAFAARDS.

 
nou nou zeg....

je bent pas een lafaard als je de werkelijkheid niet onder ogen wilt zien en onze meneer-de Grote doet dat wel!!!
het gaat allemaal om bewustzijn > als we dat hebben bereikt bij de imazghen zitten we al op de helft van de strijd > dus hij doet het heel goed hoor!!!

Mashakiel

#12

Citeerhmmmmmmm ik denk dat ariaz toch wel gelijk heeft > die belgen hebben inderdaad nog veel van ons te leren!!!

of jullie van de belgen?
;)

welke maatstaf wordt gehanteerd om de tekortkomingen op gebied van kennis te achterhalen?


Mashakiel

#13

Citeerje kan over de islam beginnen > heel graag zelfs> maar volgens mij is het juist de islam die onderdrukking verwerpt. als iemand wat steelt krijgt hij een waarschuwing dit tot 3 maal toe > doet hij het een 4 keer moet zijn hand eraf > als we dit zouden toepassen bij al die politici in marokko (waarvan de meerderheid beweerd dat het arabieren zijn) dan zouden ze allemaal zonder handen lopen!!!

wat ook het geval zal zijn bij vele imazighen,
elhamdolillah zijn er nog imazighen die zich nog steeds sterk houden aan de islam, maar de tijd heeft ons geleerd dat een (misschien) bijna even grote deel de religie ondertussen verwaarloosd (of heeft verwaarloosd)


dus op islamitisch vlak zijn het niet alleen de politici
;)

soemisha

#14

Citeerwat ook het geval zal zijn bij vele imazighen,
elhamdolillah zijn er nog imazighen die zich nog steeds sterk houden aan de islam, maar de tijd heeft ons geleerd dat een (misschien) bijna even grote deel de religie ondertussen verwaarloosd (of heeft verwaarloosd)


dus op islamitisch vlak zijn het niet alleen de politici
;)
wil jij een amazigh die zich niet zo goed aan de regeltjes houd vergelijken met een arabische nationalist??? >>>>> is het onderdrukken/moorden van een heel volk net zo erg als het drinken van alcohol > en noem maar op??