Zid, Met zn allen naar Tamouth n Ighzennayen !!

Gestart door *-RiFFijn0s-*, 29/12/2005 om 14:38:14

E3ber_Tastite

Citaat van: MB_T op 06/01/2006 om 14:36:49
wel in de buurt...tastite taghliast ihadriyen allemaal bij elkaar in de buurt...tastite leek mij zo'n uitgetrekte dorpje ...waarschijnlijk niet goed opgelet ofzo

Je bent er alleen maar langsgereden, wat je hebt gezien is volgens mij ook geen Tastite, maar eerder Sidi 3ri Bouraqba. Tastite moet je inrijden, richting de souq, de waterbron eghber, is ook de moeite waard om een keertje te bezoeken. Ze hadden bij die bron een hele grote Z van tegels geplaatst van het Tmazight, een tijdje later is ie door onbekendelingen er afgehaalt.

MBTiza

kan wel langs de weg naar cassita - tizi ouzli

E3ber_Tastite

Citaat van: MB_T op 06/01/2006 om 15:31:20
kan wel langs de weg naar cassita - tizi ouzli

Ze hebben die weg van Cassita tot en met de rivier Binti gemaakt, je weet wel die weg van Bou3irma. De weg schijnt goed gemaakt te zijn.

taghalaitenbatabuz

tnx e3ber, ik kom namelijk vlak bij die bron vandaan, wat zijn wij dan voor ikzanayen? ashtem7end? izakrieten ik weet t allemaal niet

E3ber_Tastite

#34
Citaat van: taghalaitenbatabuz op 06/01/2006 om 15:43:09
tnx e3ber, ik kom namelijk vlak bij die bron vandaan, wat zijn wij dan voor ikzanayen? ashtem7end? izakrieten ik weet t allemaal niet


Uit welke dorpje kom je precies vandaan? Ik heb het vermoeden dat je van de Asht 3asm bent. Asht Mhand, kan je niet zijn, want die zitten bij tizi-n ousri.

taghalaitenbatabuz

Citaat van: E3ber_Tastite op 06/01/2006 om 15:46:34
Citaat van: taghalaitenbatabuz op 06/01/2006 om 15:43:09
tnx e3ber, ik kom namelijk vlak bij die bron vandaan, wat zijn wij dan voor ikzanayen? ashtem7end? izakrieten ik weet t allemaal niet


Uit welke dorpje kom je precies vandaan? Ik heb het vermoeden dat je van de Asht 3asm bent. Asht Mhand, kan je niet zijn, want die zitten bij tizi-n ousri.

bij de nieuwe bron 500 meter omhoog, volgens mij heet het iarou7doed. als we van de grote weg afgaan (voorbij aknoul maar nog niet tot  aan tizi ousli) komen we eerst brard tegen en dan iarouhdoed. ikkarouen laten we enkele kliometers links liggen.

taghalaitenbatabuz

e3ber je bent nogal op de hoogte, je hebt helemaal gelijk. ast3asm maakt onderdeel uit van asht 3li elfarsi.

E3ber_Tastite

Citaat van: taghalaitenbatabuz op 09/01/2006 om 15:31:24
e3ber je bent nogal op de hoogte, je hebt helemaal gelijk. ast3asm maakt onderdeel uit van asht 3li elfarsi.

Merci, you gotta know your roots!!!!!

Izouran

Ik weet wienig over deze rifstam....

Wie kan wat foto's laten zien van Tamouth n Ighzennayen?

E3ber_Tastite

Citaat van: Izouran op 13/01/2006 om 19:54:16
Ik weet wienig over deze rifstam....

Wie kan wat foto's laten zien van Tamouth n Ighzennayen?








Terra Tazegaught  (Gzenaya)

E3ber_Tastite

#40



Izouran

Zo zo die bovenste foto's zijn echt mooi!

thanx eghber ;)

Maar hoe komt het dat ik zo weinig over deze rifstam hoor?
Is het gewoon omdat der niet zo veel Ighzennayen in Holland zijn?
kan ik ze vergelijken met de undercover Chinezen in Holland.

Dora

we zitten overal en zijn alles behalve een kleine stam...het is zelfs zo dat een grote groep van de dcar verhuisd is naar de steden en vele van hen naar europa...alleen al act bou3ankoud zitten verspreid in zeist, utrecht, rotterdam, den haag, gouda, apeldoorn en emmen...los van al de andere dcurath..

Izouran

Aha op die manier ;)
Misschien zijn Ighzennayen wat rustiger, dat ik daarom niet veel over ze hoor.
Down on earth?

Dora