Zid, Met zn allen naar Tamouth n Ighzennayen !!

Gestart door *-RiFFijn0s-*, 29/12/2005 om 14:38:14

*-RiFFijn0s-*

Serra ay amazigh, tamouth n Ighzennayen ( Amazigh Bezoek eens het land der Ighzennayen )

Mbrouk I3thmennan â€" Tamouth n Ighzennayan

Milou

Citaat van: *Riffijnos* op 29/12/2005 om 14:38:14
Serra ay amazigh, tamouth n Ighzennayen ( Amazigh Bezoek eens het land der Ighzennayen )

Mbrouk I3thmennan â€" Tamouth n Ighzennayan

wie zijn ighzennayen?
Is dat vlakbij Alhoceima? Tizi  ousli?

*-RiFFijn0s-*

#2
Citaat van: Milouda-Tawayietch op 29/12/2005 om 14:41:21
Citaat van: *Riffijnos* op 29/12/2005 om 14:38:14
Serra ay amazigh, tamouth n Ighzennayen ( Amazigh Bezoek eens het land der Ighzennayen )

Mbrouk I3thmennan â€" Tamouth n Ighzennayan

wie zijn ighzennayen?
Is dat vlakbij Alhoceima? Tizi  ousli?
Azul,
Ighzennayen (Ghzenaya) is een stam, net als Aith Wayagher, Aith Touzine. De Ighzennayen grenzen aan de Aith Ammart, Aith Wayagher, Aith Touzine, Imbdarsen (Metalsa ) en aan een paar arabisch sprekende stammen.
Bekendste steden van de ighzennayen zijn: Aknour (Aknoul), Tizi n Ouasri, Boured en Therra Thezeaggeaught ( Aïn Hamra ).

Zie anders de stammenkaart van de Rif streek.
http://www.amazigh.nl/aforum/index.php?topic=7665.0

abrid

Het si een mooi traditioneel nummer. Hij probeert in ieder geval de amedyaz traditie in ere te houden.

Milou

Citaat van: *Riffijnos* op 29/12/2005 om 14:47:12
Citaat van: Milouda-Tawayietch op 29/12/2005 om 14:41:21
Citaat van: *Riffijnos* op 29/12/2005 om 14:38:14
Serra ay amazigh, tamouth n Ighzennayen ( Amazigh Bezoek eens het land der Ighzennayen )

Mbrouk I3thmennan â€" Tamouth n Ighzennayan

wie zijn ighzennayen?
Is dat vlakbij Alhoceima? Tizi  ousli?
Azul,
Ighzennayen (Izennayen ) is een stam, net als Aith Wayagher, Aith Touzine. De Ighzennayen grenzen aan de Aith Ammart, Aith Wayagher, Aith Touzine, Imbdarsen (Metalsa ) en aan een paar arabisch sprekende stammen.
Bekendste steden van de ighzennayen zijn: Aknour (Aknoul), Tizi n Ouasri, Boured en Therra Thezeaggeaught ( Aïn Hamra ).

Zie anders de stammenkaart van de Rif streek.

ik weet het wel, nu zeker met die streeknamen.
Ze hebben alleen een ander dialect dan ons lui, ait wayghier.

*-RiFFijn0s-*

#5
Citaat van: abrid op 29/12/2005 om 14:48:20
Het si een mooi traditioneel nummer. Hij probeert in ieder geval de amedyaz traditie in ere te houden.
Idd abrid.
Mbrouk is één van de beste in het maken van traditionele Riffijnse muziek. Hij gaat in de toekomst meerdere bandjes uitbrengen.
Mbrouk is een bewusteling en probeert de positiefe kanten van Arif te benadrukken. Hij geeft in dit nummer ook aan, dat de Ighzennayen wel een bezoekje waard zijn, met name Therra Thezeggeaught.  Ook benarukt hij dat wij Riffijnen allemaal één zijn, of je nou een Aznesi, Awayegher of ekar3i bent, je bent een Arifi.

Adwenni nta

Check dit: http://www.amazigh.nl/aforum/index.php?topic=7356.new#new

Dora

Citaat van: *Riffijnos* op 29/12/2005 om 14:38:14
Serra ay amazigh, tamouth n Ighzennayen ( Amazigh Bezoek eens het land der Ighzennayen )

Mbrouk I3thmennan â€" Tamouth n Ighzennayan
deze is eg dangerous man..thanx..BOUANKOUD qa je weet..haha ;)

Isefrawen


Zeg tegen een Azanay Mohammed Belgiate en ze liggen plat aandachtig te luisteren.
Ze zijn zo schattig he...

E3ber_Tastite

Hhahaha wijsssssssssssssss

thanks a Ait Touzinie

Dora

Citaat van: E3ber_Tastite op 30/12/2005 om 23:44:29
Hhahaha wijsssssssssssssss

thanks a Ait Touzinie

ik zie het al helemaal voor me..

meneer e3ber die door de bergen van tastite rijd met dit liedje kei hard aan...hand uit het raampje gestoken met een papiertje in zijn hand waarin zijn nummer staat en de meiden daarmee op hol wil doen slaan....en het lukt m verdorie ook nog...

plankgas.... want meneer moet ook nog naar oujda toe om de mooie meiden daar een warme zomer te bezorgen...




E3ber_Tastite

Citaat van: L_L op 31/12/2005 om 12:57:31
Citaat van: E3ber_Tastite op 30/12/2005 om 23:44:29
Hhahaha wijsssssssssssssss

thanks a Ait Touzinie

ik zie het al helemaal voor me..

meneer e3ber die door de bergen van tastite rijd met dit liedje kei hard aan...hand uit het raampje gestoken met een papiertje in zijn hand waarin zijn nummer staat en de meiden daarmee op hol wil doen slaan....en het lukt m verdorie ook nog...

plankgas.... want meneer moet ook nog naar oujda toe om de mooie meiden daar een warme zomer te bezorgen...


Hahah, ik heb nog wel een plekje vrij hoor in de auto, kunnen we lekker samen muziek luisteren en telefoon nrs gaan uitdelen

Dora



Citeer

Hahah, ik heb nog wel een plekje vrij hoor in de auto, kunnen we lekker samen muziek luisteren en telefoon nrs gaan uitdelen

wuuhahahahaha

I'll pimp your ride..

rif-alhociema


mara

#13
zeer interessant  ::)

ps: trouwens naast de therra tezegekgt heb je in die omgeving (naast ajdir) nu een andere bron, schijnt ook goed te zijn...

E3ber_Tastite

Citaat van: mara op 01/01/2006 om 16:10:30
zeer interessant  ::)

ps: trouwens naast de therra tezegekgt heb je in die omgeving (naast ajdir) nu een andere bron, schijnt ook goed te zijn...

Klopt bij Ikarou3en, ik ben daar geweest, zeer mooi is het daar.