Gooi de zitoun maar in de gracht....

Gestart door Idir, 29/04/2004 om 17:08:55

Idir

Samariaan

Ik ken een Amazigh broeder uit Libya, alleen kunnen we elkaar niet echt goed begrijpen wanneer we Amazight praten. Ligt te ver van elkaar af geloof ik.

En Idir ik begrijp die post-titel niet!

Idir

CiteerIk ken een Amazigh broeder uit Libya, alleen kunnen we elkaar niet echt goed begrijpen wanneer we Amazight praten. Ligt te ver van elkaar af geloof ik.

En Idir ik begrijp die post-titel niet!

Kom je uit NL ?? Ik denk het niet anders had je wel begrepen wat ermee bedoelde.

Azemu(r) wordt trouwens nog steeds gebruikt in de Rif, alleen wordt er één bepaald soort olijven mee aangeduid en niet olijvnen in het algemeen.

Samariaan

CiteerKom je uit NL ?? Ik denk het niet anders had je wel begrepen wat ermee bedoelde.

niet meer, dus leg uit meester idir!

ataynahnah

Ik begrijp 'm ook niet hoor.

Waarom moet je de olijven in de gracht gooien?

ighes

Azul,

Idir, alsjeblieft niks uitleggen, als je niet weet wat Azemur is??? ga dan buiten spelen.

ataynahnah

CiteerAzul,

Idir, alsjeblieft niks uitleggen, als je niet weet wat Azemur is??? ga dan buiten spelen.

Volgens mij heb je 't niet tegen mij.
Dus dit laat ik aan mij voorbij gaan.

Azemmur is een hele grote boom van zitoen.
Die kom je vaak tegen in rkampoe.

Alleen het verband met die gracht snappen we niet. Althans ik niet.

Samariaan

CiteerAzul,

lekkere leeromgeving is dit dan

Idir

CiteerAzul,

??

Idir

Citeerniet meer, dus leg uit meester idir!

Het gaat niet zo zeer om het feit dat je olijven in de gracht moet gooien ..... hahahaha.... maar zie het meer als beeldspraak. Nederland is rijk aan grachten en als je iets niet meer gebruikt of wil gebruiken ... dan zegt je spreekwoordelijk "gooi het maar in de gracht"

(zelf bedoelde ik het Arabische-woord "Zitoun" dat je die niet meer moet gebruiken, maar moest vervangen met Azemur ;)
Begrijp!!???

Samariaan

aha ik begrijp, ik wist niet dat Azemur zitoen was in t tmazight. Nu weet ik ook hoe dat stadje aan haar naam is gekomen...

Arrows

wel grappig...maar ik ben zo aan zitoun gewend dat ik dat gewoon blijf gebruiken want mochten net die zwarte olijven mijn lievelings zijn ;)

enne mister mo-uk en idiretje....denk dat julie elkaars tegepolen zijn of niet? ;) of lijkt t alleen maar zo :P

Samariaan

Citeerenne mister mo-uk en idiretje....denk dat julie elkaars tegepolen zijn of niet? ;) of lijkt t alleen maar zo :P

Geen commentaar.

Idir

Citeerenne mister mo-uk en idiretje....denk dat julie elkaars tegepolen zijn of niet? ;) of lijkt t alleen maar zo :P

Wat ons bindt is vele malen groter dan wat ons scheidt ;)

Samariaan

CiteerWat ons bindt is vele malen groter dan wat ons scheidt ;)

je hebt gelijk idir, en om deze reden ben je aaaaaltijd welkom bij mij op de thee...