Hoofdmenu

Nieuwe cd Ijdi en Thaziri Wahd

Gestart door abrid, 22/12/2005 om 08:53:20

abrid


Isefrawen



Hoe zit het nou met Thaziri, ik krijg die site van ze niet geopend...

Ijdi klinkt leuk maar naar mijn idee te westers, je moet proberen je eigen cultuur in de muziek te handhaven.
Ik weet niet hoe het met deze cd is gesteld maar datgene wat ik op de radio gehoord heb en tijdens optredens doet mij niet zoveel. Ik zie een Amazigh tamazight zingen begeleid door de akkoorden van Prince. Op zich wel leuk natuurlijk maar niet speciaal. Als je in een andere taal zingt dan het westers, moet je die aanpassing in de muziek ook meenemen, anders krijg je het effect van Andre hazes die in het Chinees zingt.

MBTiza


Isefrawen

Citaat van: Taxsath op 22/12/2005 om 09:49:38
Ijdi heeft saaie muziek wayow


Hij heeft wel veel funk en Jazz invloeden, je moet er van houden; op zich wel cool hoor. Maar teveel van hetzelfde is ook niks. Je moet het zien te combineren.

MBTiza

Citaat van: @lcf op 22/12/2005 om 10:03:31
Citaat van: Taxsath op 22/12/2005 om 09:49:38
Ijdi heeft saaie muziek wayow


Hij heeft wel veel funk en Jazz invloeden, je moet er van houden; op zich wel cool hoor. Maar teveel van hetzelfde is ook niks. Je moet het zien te combineren.

Ja ik hou er in ieder geval niet van, geef mij maar Imetlaa...ines imiden necin n xes a niri...

abrid

Citaat van: @lcf op 22/12/2005 om 09:45:17


Hoe zit het nou met Thaziri, ik krijg die site van ze niet geopend...

Ijdi klinkt leuk maar naar mijn idee te westers, je moet proberen je eigen cultuur in de muziek te handhaven.
Ik weet niet hoe het met deze cd is gesteld maar datgene wat ik op de radio gehoord heb en tijdens optredens doet mij niet zoveel. Ik zie een Amazigh tamazight zingen begeleid door de akkoorden van Prince. Op zich wel leuk natuurlijk maar niet speciaal. Als je in een andere taal zingt dan het westers, moet je die aanpassing in de muziek ook meenemen, anders krijg je het effect van Andre hazes die in het Chinees zingt.

Die cd kan je hier bestellen. Ik weet niet wat er met hun site.

Die band Ijdi hoe lang treden ze al op? Ik ken 2 nrs van ze Numidia en Aghzar n Nghour. Dat laatset vond ik wel een mooi nr. Ik bestel die cd's zoiezo als promoting steunbetuiging ;)

Thaziri had op de vorige cd 3 nrs Tmazight en 3 Darija. Hoop dat het dit keer allemaal Tmazight is :)

Isefrawen

Citaat van: abrid op 22/12/2005 om 10:52:20
Citaat van: @lcf op 22/12/2005 om 09:45:17


Hoe zit het nou met Thaziri, ik krijg die site van ze niet geopend...

Ijdi klinkt leuk maar naar mijn idee te westers, je moet proberen je eigen cultuur in de muziek te handhaven.
Ik weet niet hoe het met deze cd is gesteld maar datgene wat ik op de radio gehoord heb en tijdens optredens doet mij niet zoveel. Ik zie een Amazigh tamazight zingen begeleid door de akkoorden van Prince. Op zich wel leuk natuurlijk maar niet speciaal. Als je in een andere taal zingt dan het westers, moet je die aanpassing in de muziek ook meenemen, anders krijg je het effect van Andre hazes die in het Chinees zingt.

Die cd kan je hier bestellen. Ik weet niet wat er met hun site.

Die band Ijdi hoe lang treden ze al op? Ik ken 2 nrs van ze Numidia en Aghzar n Nghour. Dat laatset vond ik wel een mooi nr. Ik bestel die cd's zoiezo als promoting steunbetuiging ;)

Thaziri had op de vorige cd 3 nrs Tmazight en 3 Darija. Hoop dat het dit keer allemaal Tmazight is :)

ik neem aan dat de link die op Tawiza staat naar de site van Thaziri refereert... ik krijg die link niet open. Ook wil ik eerst wat stukjes horen voordat ik de cd bestel. Leuk die promotie en financiele steun maar de cd moet ook een toegevoegde waarde hebben vind ik.

Laatste keer dat ik Ijdi heb gehoord was tijdens een radio uitzending; die mp3 van die uitzending heb ik ook ergens thuis liggen. Ijdie ga ik wel bestellen, het heeft wel iets die "moderniteit"

abrid

Ik twijfelde wel bij Thaziri vooral omdat het fifty fifty is.

Tuurlijk heb je ook gelijk dat het een toegevoegde waarde moet hebben. Ik ga ervan uit dat ze origineel proberen te zijn anders zouden ze die moeite niet nemen om cd's uit te brengen.

Er moeten meer Lahid achtigen komen vind je niet of hou je niet zo van zijn muziek.

Malika1980

Azul,
Het zou wel een kwestie van smaak zijn maar ik vind dat Thaziri de beste muzikale produkt heeft uitgebracht ooit in Arif.
Het is hoe je ernaar luistert. ik vind creaties als Thajit, Azul en Outessin toch de mooiste melodieeen die ik ooit bij muziek uit arif heb gehoord.
Nogmaals het is een kwestie van smaak en denk toch stiekem een beetje verstand van muziek.

Tanemirt,

abrid

Citaat van: Malika1980 op 22/12/2005 om 12:51:23
Azul,
Het zou wel een kwestie van smaak zijn maar ik vind dat Thaziri de beste muzikale produkt heeft uitgebracht ooit in Arif.
Het is hoe je ernaar luistert. ik vind creaties als Thajit, Azul en Outessin toch de mooiste melodieeen die ik ooit bij muziek uit arif heb gehoord.
Nogmaals het is een kwestie van smaak en denk toch stiekem een beetje verstand van muziek.

Tanemirt,

Ik kan nog niets zeggen ovder de nieuwe cd. Ik heb hem wel besteld en zo te horen is ie goed dus ik ben benieuwd. Ik heb de cd blindelings besteld ;) Die andere heb ik wel maar was er niet zo enthiosiast over. Een nummer Rezzugh Adam Inigh is daarentegen heel mooi.

ELLE

Citaat van: Malika1980 op 22/12/2005 om 12:51:23
Azul,
Het zou wel een kwestie van smaak zijn maar ik vind dat Thaziri de beste muzikale produkt heeft uitgebracht ooit in Arif.
Het is hoe je ernaar luistert. ik vind creaties als Thajit, Azul en Outessin toch de mooiste melodieeen die ik ooit bij muziek uit arif heb gehoord.
Nogmaals het is een kwestie van smaak en denk toch stiekem een beetje verstand van muziek.

Tanemirt,

Nou nou,  de beste??? opscheppen is ook een kunst! Ze hebben wel een leuke cd gemaakt, maar wel normaal en realistisch blijven vriend. Nogmaals  het is een leuke cd met heel veel kabylische invloeden met name meneer Takfarinas is letterlijk geciteerd in hun album. Dus leuke cd met weinig origineels.

abrid

Zo zie je maar weer smaken verschillen.

abrid

En van Wahid Thaziri? Ze zijn een stuk bewuster geowrden in hun teksten. De naam van de cd zegt het eigenlijk al. Het is zeker een aanrader. 

Isefrawen

Citaat van: abrid op 02/01/2006 om 14:50:17
En van Wahid Thaziri? Ze zijn een stuk bewuster geowrden in hun teksten. De naam van de cd zegt het eigenlijk al. Het is zeker een aanrader. 

Waar kan je die krijgen? hun site werkt niet...

abrid

Citaat van: @lcf op 02/01/2006 om 15:17:24
Citaat van: abrid op 02/01/2006 om 14:50:17
En van Wahid Thaziri? Ze zijn een stuk bewuster geowrden in hun teksten. De naam van de cd zegt het eigenlijk al. Het is zeker een aanrader. 

Waar kan je die krijgen? hun site werkt niet...

Ik heb hem via hun site besteld.