Hoofdmenu

Lente, Herfst,

Gestart door Samariaan, 15/05/2004 om 16:52:32

Samariaan

Hoe zeg je lente en herfst in t tmazight?

Dora

#1
ff een wilde gok van L_L :)

lente = arbi3
herfst = uhhhm...regrief
zomer = anebdou
winter = tzasth..

AFRA

#2
winder = tadjjast.

lente = tfaswin.

zomer = anabdhoe.

herfet = ? ( rakhrif in het riffijns ,maar dat is arabisch).

AFRA

#3

Citeerff een wilde gok van L_L :)

lente = arbi3
herfst = uhhhm...regrief
zomer = anebdou
winter = tzasth..

arbi3 ?

jij hebt ook zwakte voor arabisch naast de arabieren zoals jij al zei.

Dora

#4

Citeerarbi3 ?

jij hebt ook zwakte voor arabisch naast de arabieren zoals jij al zei.
mooie taal vind je niet..

Samariaan

#5
bedankt mensen, ja gek genoeg is iedereen bekent met zomer en winter, maar niet herfst en lente.

Dora

#6

Citeerbedankt mensen, ja gek genoeg is iedereen bekent met zomer en winter, maar niet herfst en lente.
het is altijd lente in de ogen van de....:)...nananananana...ken je die?? >> vast niet want jij luisterd geen muziek ;)..

Samariaan

#7

Citeerhet is altijd lente in de ogen van de....:)...nananananana...ken je die?? >> vast niet want jij luisterd geen muziek ;)..

lopende_lach sommige momenten kan ik geen afirun aan je vastknopen, en dit is er een van !!!

AFRA

Citeermooie taal vind je niet..

ik kan je en je familie en je arabische minaar arabisch leren.

arabisch is mooi, zolang men er timazighin zoals jij mee naar het be. kan brenegen.

Samariaan

arabisch is echt supermooi, grammatica enz, amazight ook hoor, maar weinig mensen kunnen het met stijl praten.

Dora

#10

Citeerlopende_lach sommige momenten kan ik geen afirun aan je vastknopen, en dit is er een van !!!
hahaha afirun die is leuk......een liedje :)..het refrijn dat heeft ook met lente te maken vandaar :)....

Dora

#11

Citeerik kan je en je familie en je arabische minaar arabisch leren.ga jezelf nou maar eerst leren hoe je respectvol met anderen om moet gaan..

arabisch is mooi, zolang men er timazighin zoals jij mee naar het be. kan brenegen.majn tekareth...schrijf maar in het tamazight misschien dat ik je dan beter begrijp > want het nederlands is voor jou nog te hoog gegrepen..

AFRA

#12
ja okke, ik ga u eerlijk zeggen,

het arabische standaard beheers ik beter dan de arabieren in het algemeen zelfs de geschoolden, ik hoorde altijd tot  de besten in het vak van arabisch . als ik niet soms de eerste was, in het hele school (ik studeerde met arabieren niet met imazighen).

mijn punt in het laatste jaar van secundair onderwijs was 17 op twintig (dat is vrij uitzonderlijk ), want de punten in het arabisch (literatuur vak) kantelt tussen 10 en 14.

maar alhoewel het mijn richting was, en dat beheersde wel (in vergelijking met mijn tijdsgenoten in het geheel). vind ik arabisch geen mooie taal. (ik zeg het niet omdat ik amazigh ben).

maar het marokkaanse arabisch vind ik heel mooi. vooral het marokkaanse arabisch van "nas alghiwan".

ik vind het marokkaanse arabisch beter dan tamazight. en alhoewel het standaarde arabisch minder mooi dan het marokkaanse arabisch ,vind ik het standaarde arabisch veel mooier dan riffijns.


Dora

#13

Citeerarabisch is echt supermooi, grammatica enz, amazight ook hoor, maar weinig mensen kunnen het met stijl praten.
hihihi..met style?? >> vertel >> hoe doe je dat??

Samariaan

Citeerhihihi..met style?? >> vertel >> hoe doe je dat??

Je hebt mensen die met stijl bv frans of engels kunnen praten. Iedereen in NL kan nederlands praten, maar sommige praten het mooier dan andere..