"Tmazight verovert Saudi Arabië"

Gestart door Idir, 20/12/2005 om 16:09:54

Idir

;)

Ik heb vandaag op RTM nieuws gehoord dat pelgrims (r'hujjaj) uit Marokko, voor het eerst in de geschiedenis uitleg, info.. etc. krijgen  in hun eigen taal. In Saudi Arabië zijn er rondom de pelgrimage (r'hij) momenten waarop Imazighen van info in eigen taal worden voorzien.

*-RiFFijn0s-*

Dat is positief.

Dat bewijst weer eens, dat de islam niet alleen maar uit Arabisch bestaat. Er zijn genoeg pelgrims die het Arabisch niet gemachtigd zijn, denk aan Imazighen, Koerden, Indonesiërs, Pakistanen enz.
Een verstandige oplossing van de Saoudiërs. Zo zullen ze enerzijds meer pelgrims krijgen, dus meer Cash. ;)

Als ik ooit naar Mekka ga, dan is het wel leuk om te weten, dat er Imazighen zijn die daar voor je klaar staan. :)

Azul

Idir

Ik weet alleen niet of dit initiatief van van de Saudiërs of van de Marokkanen is!! ??? (maakt verder ook niet uit, het is er in iedergeval!)

athsaynou

TOP! het heeft alleen maar voordelen, zie er geen nadelen in...

onwetend

Citaat van: m'Izran op 21/12/2005 om 14:29:52
er zal altijd wel aan addertje ondr het gras zitten ;)

noemid

misschien wel als het is om ons de mond te snoeren? (als het als van de marokkaanse regering komt wat denk ik wel het geval is) met kleine beetjes weten ze ons steeds stil te krijgen.

*10 min nieuwsuizending perdag
*3 miezerige boeken gekregen van IRCAm die er 4 jaar over deed
*tamazight onderwijz op 317 scholen voor maar 3 uur per week ALLEEN in het basis onderwijz.

en wij happen alsmaar toe...:(

noemid

Citaat van: onwetend op 21/12/2005 om 14:33:54
er zal altijd wel aan addertje ondr het gras zitten ;)

jij mag onderhand wel van naam veranderen ;) jij weet veel meer dan je nick doet blijken :P

athsaynou

Citaat van: Ariri op 21/12/2005 om 14:34:37

misschien wel als het is om ons de mond te snoeren? (als het als van de marokkaanse regering komt wat denk ik wel het geval is) met kleine beetjes weten ze ons steeds stil te krijgen.

*10 nieuwsuizending perdag
*3 miezerige boeken gekregen van IRCAm die er 4 jaar over deed
*tamazight onderwijz op 317 scholen voor maar 3 uur per week ALLEEN in het basis onderwijz.

en wij happen alsmaar toe...:(

We happen toe en ondertussen willen we meer en daar gaan we voor!

Dora

zeer goed..een reden te meer om toch binnen enkele jaren inchallah richting S_A te gaan..

ameziane

Citaat van: Idir op 20/12/2005 om 16:23:49

Ik weet alleen niet of dit initiatief van van de Saudiërs of van de Marokkanen is!! ??? (maakt verder ook niet uit, het is er in iedergeval!)
Ik heb het ook gehoord; volgens mij is het een initiatief van het Marokkaanse ministerie van Religieuze Zaken.

ameziane

Citaat van: *Riffijnos* op 20/12/2005 om 16:15:51
Er zijn genoeg pelgrims die het Arabisch niet gemachtigd zijn, denk aan Imazighen, Koerden, Indonesiërs, Pakistanen enz.
Ookal verstaan ze het Arabisch wel, dan nog hebben ze recht op voorlichting in hun eigen taal.

Samariaan

Citaat van: *Riffijnos* op 20/12/2005 om 16:15:51
Dat is positief.

Dat bewijst weer eens, dat de islam niet alleen maar uit Arabisch bestaat. Er zijn genoeg pelgrims die het Arabisch niet gemachtigd zijn, denk aan Imazighen, Koerden, Indonesiërs, Pakistanen enz.

Je wil niet weten wat voor projecten er voor hun bestaan - bijvoorbeeld de pakistaanse overheid heeft wel niet hoeveel hostels in hun bezit via stichtingen die alleen voor pakistanen zijn bedoelt (inc begeleding en voorlichting). Je hebt daardoor bijvoorbeeld hele pakistaanse of indonesische straten waar het arabisch echt ver te zoeken is. 

Inuit

Zoals Samariaan zegt, ik denk namelijk niet dat het Saoudie-Arabie is die het probleem is/was, maar onze eigen regering.