Hoofdmenu

betekenis

Gestart door imzourenlady, 16/05/2004 om 15:33:55

imzourenlady

salaam,

heey ik vroeg me af of jullie me willen helpen wat ik weet niet wat een 'aqewab' is!! weten jullie het?? alvast bedankt

beslama

Timoush

Hmmmm, ik zou het niet weten... Weet je in welke richting we moeten zoeken? In welk zinsverband heb het woord gehoord? En welke stam van de Imazighen gebruikt dit woord?

Groet, Timoush

imzourenlady

salaam,

volgens mij is het een uitscheld woord!!!!! maar meer weet ik echt niet

beslama

Samariaan

Citeersalaam,

heey ik vroeg me af of jullie me willen helpen wat ik weet niet wat een 'aqewab' is!! weten jullie het?? alvast bedankt

beslama

weet je zeker dat het met een q is, en niet 'asebab' - handelaar - moet zijn?

imzourenlady

Citeerweet je zeker dat het met een q is, en niet 'asebab' - handelaar - moet zijn?

salaam,

nee echt met een q jammer

Samariaan

Citeersalaam,

nee echt met een q jammer

Wassalaam,

stuur anders een PM aan abrid OF idir, of iemand anders waarvan je denkt dat ie het wel zou weten...

Samariaan

Citeersalaam,

volgens mij is het een uitscheld woord!!!!! maar meer weet ik echt niet

beslama

Wassalaam,

Het is trouwens altijd interresant om te weten waarom mensen juist altijd de scheldwoorden willen weten ...:)

imzourenlady

CiteerWassalaam,

Het is trouwens altijd interresant om te weten waarom mensen juist altijd de scheldwoorden willen weten ...:)

salaam,

hahhaha gewoon ik hoorde dat in een liedje van DHC dus vandaar!!!!!!

MBTiza

DHC gebruikt het woord Aqewad oftewel pooier

Samariaan

CiteerDHC gebruikt het woord Aqewad oftewel pooier

wassalaam,

kijk imzourenlady, je antwoord! ben je nu blij?

Aqsil

Citeersalaam,

beslama
Dat weet ik.
Aqwab doen je op de rug van een Ezel of paard. Je doet erin allerlei dingen zoals water, ROEM, houd, enz.

Ik kan het niet duidelijker uitleggen

imzourenlady

Citeerwassalaam,

kijk imzourenlady, je antwoord! ben je nu blij?

salaam,

ohhhhhhhhhhhhh wallah sorry wallah

Aqsil

Citeersalaam,

ohhhhhhhhhhhhh wallah sorry wallah
Aqwab is anders dan aqwad, zie mijn antwoord hieboven.

imzourenlady

CiteerDat weet ik.
Aqwab doen je op de rug van een Ezel of paard. Je doet erin allerlei dingen zoals water, ROEM, houd, enz.

ohhh oke dan choukran

Wasilla tarifest

CiteerDat weet ik.

klopt, je kan het vergelyken met een fiets tas, alleen is deze meestal van ander spul gemaakt maar je hebt ook 2 van die kanten waar je allemaal dingen in kan stoppen, maar dat zie je tegenwoordig alleen nog maar in die hele oude dorpjes in arif