vraag aan jullie marokanen.

Gestart door muzy, 25/05/2004 om 23:08:54

muzy

in een topic zei iemand?

''Daarom doet het mij soms echt pijn dat sommige Irifieyn negatief over ons in het Zuiden praten, "ja die Souassa zijn Somaliers of verarabiseerden"

wat bedoelen jullie er mee..??

ik ben zelf somalisch en snap niet wat er daarmee bedoeld kan iemand me uitleggen??????

muzy

#1
somaliers verarabisireerd :S :S :S ????
somaliers zijn arabieren die uit yemen/saudi arabie kwamen die zich hadden vermengd hadden met de bevolking die er al woonden.

Wasilla tarifest

#2
Misschien kan je deze vraag beter stellen aan de gene die dit heeft geplaatst!

AFRA

Citeersomaliers verarabisireerd :S :S :S ????
somaliers zijn arabieren die uit yemen/saudi arabie kwamen die zich hadden vermengd hadden met de bevolking die er al woonden.

hey ,

ik was dat niet. maar ik denk dat hij ermee bedoelt dat jullie (de gearbiseerden en de somaliers) gelijk zijn, omdat de sumaliers ook gearabiseerd zijn. (misschien).

de arabieren kwamen naar afrik, de zwarten gingen naar sudan en sumalie en itheopie en de andere zwarte volkeren. en de blanken gingen naar het noorden van afrika waar de mensen blank zijn, en de bruine arabieren gingen naar de bruine volkeren, oftewel waar de mensen bruin zijn.

de volkeren van ghana waren bezet door de imazighen , en toch willen ze zich arabieren die uit het arabische schiereiland beschouwen, zelfs als ze te zwart zijn om arabieren te zijn.  
naar mijn mening zijn de zwarten het beu zwart te zijn, en daarom grijpen ze de kans om arabieren te zijn liever dan zwarten . maar dat verandert feitelijk niets.

zijn blijven gearabiseerden die hun slordig zijn, geabiseerden die zich onderschatten en de cultuur van andere volkeren heilig maakten omdat ze hun cultuur minderwaardig beschouweden. dus zich zelf minderwaardig beschouwden. zoals het geval bij de gearbiseerde marokkanen (de arabieren van de tweede rang).

maar ik ben dol op de cultuur van essossyen. ze zijn het minst gearbiseerd, ze zijn degenen die voor hun identiteit opkomen, de eersten die de arabieren terugdreven. de meerderheid die tamazight spreken, in tegenstelling tot de riffijnen en de shluh die niet veel doen voor hun cultuur en hun tamazight. zelfs als ze in ontwikkeld land leven waar ze meer vermogens hebben dan de issossyen om meer te doen voor het tamazight.
maar ja, ik zeg dat de riffijnen jaloers op de issossyen zijn, omdat ze minder gearbiseerd zijn in tegenstelling tot de riffijnen van noorden, die bijna gearabiseerd zijn .

imzourenlady

#4

Citeerin een topic zei iemand?

''Daarom doet het mij soms echt pijn dat sommige Irifieyn negatief over ons in het Zuiden praten, "ja die Souassa zijn Somaliers of verarabiseerden"

wat bedoelen jullie er mee..??

ik ben zelf somalisch en snap niet wat er daarmee bedoeld kan iemand me uitleggen??????

salaam,

heey ik ken heel somaliers en het zijn echt leuke gasten sommige zijn wel leuker dan sommige marokkanen

SAMADIE

#5
SOMALIIEERD IS EEN SCHULD WOORD WORD VAAK GEBRUIKT  vraag me niet waarom
Citeerin een topic zei iemand?

''Daarom doet het mij soms echt pijn dat sommige Irifieyn negatief over ons in het Zuiden praten, "ja die Souassa zijn Somaliers of verarabiseerden"

wat bedoelen jullie er mee..??

ik ben zelf somalisch en snap niet wat er daarmee bedoeld kan iemand me uitleggen??????

imzourenlady

#6

CiteerSOMALIIEERD IS EEN SCHULD WOORD WORD VAAK GEBRUIKT  vraag me niet waarom


salaam,

bedoel je een scheld naam???? zo ja volgens mij niet!

Taghzayfut

Citeerhey ,

ik was dat niet. maar ik denk dat hij ermee bedoelt dat jullie (de gearbiseerden en de somaliers) gelijk zijn, omdat de sumaliers ook gearabiseerd zijn. (misschien).

de arabieren kwamen naar afrik, de zwarten gingen naar sudan en sumalie en itheopie en de andere zwarte volkeren. en de blanken gingen naar het noorden van afrika waar de mensen blank zijn, en de bruine arabieren gingen naar de bruine volkeren, oftewel waar de mensen bruin zijn.

de volkeren van ghana waren bezet door de imazighen , en toch willen ze zich arabieren die uit het arabische schiereiland beschouwen, zelfs als ze te zwart zijn om arabieren te zijn. Ã, 
naar mijn mening zijn de zwarten het beu zwart te zijn, en daarom grijpen ze de kans om arabieren te zijn liever dan zwarten . maar dat verandert feitelijk niets.

zijn blijven gearabiseerden die hun slordig zijn, geabiseerden die zich onderschatten en de cultuur van andere volkeren heilig maakten omdat ze hun cultuur minderwaardig beschouweden. dus zich zelf minderwaardig beschouwden. zoals het geval bij de gearbiseerde marokkanen (de arabieren van de tweede rang).

maar ik ben dol op de cultuur van essossyen. ze zijn het minst gearbiseerd, ze zijn degenen die voor hun identiteit opkomen, de eersten die de arabieren terugdreven. de meerderheid die tamazight spreken, in tegenstelling tot de riffijnen en de shluh die niet veel doen voor hun cultuur en hun tamazight. zelfs als ze in ontwikkeld land leven waar ze meer vermogens hebben dan de issossyen om meer te doen voor het tamazight.
maar ja, ik zeg dat de riffijnen jaloers op de issossyen zijn, omdat ze minder gearbiseerd zijn in tegenstelling tot de riffijnen van noorden, die bijna gearabiseerd zijn .

Ik ben ook dol op jou, Afra.

E3ber_Tastite

#8

CiteerAfra Afra, wat is dit voor redenering?. Dus ik als Riffijn zijnde moet jaloers zijn op Isoussiyen, omdat hun minder verarabiseerd zijn dan ons. Dit vind ik zoiezo al geen reden, om jaloers te zijn op Isoussien.

En wie zegt trouwens dat de Riffijnen jaloers zijn op de Isoussiyen? Ik heb nooit een Riffijn horen zeggen, dat die jaloers is op de Isoussiyen, omdat ze minder verarabiseerd zijn dan de Riffijnen. Dat denk ik niet.

Als de riffijnen, daadwerkelijk jaloers zijn op de Isoussiyen, dan is dat omdat ze het sociaal-economisch beter hebben dan de Irrifien of omdat hun gebied beter ontwikkeld is dan Arif.  


AFRA

okke , ze zijnn niet jaloers op hen, maar ze doen niet normaal tegen hen. iemand heeft hier een topic over of de issossyen imazighen zijn. en een andere zei dat de almoravieden en almoahaden geen goede staten waren . (de beste imazighen staten werden ze als niet-goede staten).

ik heb mijn best gedaan om aan de reden te komen, maar ik vond het precieze antwoord niet. daarom zei ik, ik zou gelijk kunnen hebben als niet. maar ik verwacht niet dat de iriffyen zouden toegeven dat ze op de issossyen jaloers zijn. maar ja, ik heb geen bewijs.

de riffijnen leven in europa trouwens,maar .....

wat de economische situatie betreft , weet ik er niet veel over . maar ik denk dat ze hun situatie erg dat de iriffyen zijn.

of misschien kan ik zeggen dat als de iriffyen in goede steden zouden wonen , dan worden ze arabieren , en vervolgens blijven de riffijnen steeds in slechte gebieden, maar nador is toch een goede stad.

ik ben een riffijn, trouwens. maar ik zie dat de iriffiyen de issossyen om geen zinnige redenen haten. en dat begrijp ik niet. gelukkig haat ik ze niet. en gelukkig zijn er imazighen die met een ander oog naar het tamazighisme zien.

muzy

íemand schreef ''de arabieren kwamen naar afrik, de zwarten gingen naar sudan en sumalie en itheopie en de andere zwarte volkeren. en de blanken gingen naar het noorden van afrika waar de mensen blank zijn, en de bruine arabieren gingen naar de bruine volkeren, oftewel waar de mensen bruin zijn.

de volkeren van ghana waren bezet door de imazighen , en toch willen ze zich arabieren die uit het arabische schiereiland beschouwen, zelfs als ze te zwart zijn om arabieren te zijn. ''

Ten eerste somalie licht 20 km van het arabische schiereiland.. veel arabieren wonen daar ook.
Veel somaliers hebben 1 arabische ouder of opa etc..
ga ons niet dus niet vergelijken met mensen uit ghana hun zijn plat neusen met super lippen.Die mensen waren slafen geweest.Het is bewezen dat noord-oostafrikanen en west afrikanen meer genetische verschillen hebben dan een chineez en een turk.

muzy


AFRA

Citeersomaliers verarabisireerd :S :S :S ????
somaliers zijn arabieren die uit yemen/saudi arabie kwamen die zich hadden vermengd hadden met de bevolking die er al woonden.

komen jullie ook uit jemen.

haha,
de arbieren zeiden over ons:

de imazighen komen uit jemen,
tamazight is oud jemenitisch,
ibn khaldoen is jemenitisch ,
de jemenieten brachten de beschaving naar noord afrika,
de moren zijn de jemenieten die zich in andalusie vestigden.
(misschien nog veel, maar ik lees er niet veel over).

dus de sumaliers komen ook uit jemen. een nieuw informatie.

een link zoals altijd:

http://www.tawiza.nl/content/awid.php?id=414&sid=14&andra=artikel

muzy

#13
lol ik ben zelf half yemenitisch en somalisch.

AFRA

#14

Citeerlol ik ben zelf half yemenitisch en somalisch.

gelukkig, ik dacht dat de sumaliers oude jemeniten zijn, of misschien werd sumalie door jemenieten bewoond. en de pure sumaliers zijn verdwenen.

welkom muzy op dit forum, we hebben dezelfde oorsprong, en dat is jemen.(zoals de arabieren beweren)