Hoofdmenu

Militaire dienst

Gestart door Hadou, 08/12/2005 om 22:50:21

Heeft Nederland een Christelijk Leger? Sinds wanneer?

Het enige christelijke leger dat ik tot nu toe ken heet het Leger des Heils.

Hadou

Toeval of niet!! Ik was deze week aan  het werk op vliegbasis Soesterberg.

Azjdhiedh

Citaat van: TAKANARIT op 21/12/2005 om 16:57:56

Azul,

Je bedoelt dat Soussis wel de ballen hebben om de militaire dienst door te staan ;) Het hele FUCKING leger in Marokko is in handen van mijn matties :)

dit verklaar ook meteen de status (niet dus !!) die het marokkaaanse leger heeft in de rest van de wereld.
bij het minste of geringste akkefietje met algerije over de grens, valt men aan de voeten van de irifyen en smeekt ons om mee te doen. terwijl jullie de wapens neerleggen, de muziek instrumenten oppakken en hard beginnen te dansen, in de gedachte van welkom overwinnaar ( wie dat ook moge zijn).

Hadou

Citaat van: Uchan op 25/12/2005 om 16:05:00

Azul,

Je bedoelt dat Soussis wel de ballen hebben om de militaire dienst door te staan ;) Het hele FUCKING leger in Marokko is in handen van mijn matties :)

dit verklaar ook meteen de status (niet dus !!) die het marokkaaanse leger heeft in de rest van de wereld.
bij het minste of geringste akkefietje met algerije over de grens, valt men aan de voeten van de irifyen en smeekt ons om mee te doen. terwijl jullie de wapens neerleggen, de muziek instrumenten oppakken en hard beginnen te dansen, in de gedachte van welkom overwinnaar ( wie dat ook moge zijn).
Inderdaad.
Maar ik wil niet dat discussie openen over het verschil of overeenkomsten. Wij zijn èèn, èèn Volk, èèn Natie. We moeten voor elkaar opkomen en elkaar niet bestrijden.

Azjdhiedh

Citaat van: hadou op 25/12/2005 om 17:07:19
Inderdaad.
Maar ik wil niet dat discussie openen over het verschil of overeenkomsten. Wij zijn èèn, èèn Volk, èèn Natie. We moeten voor elkaar opkomen en elkaar niet bestrijden.

dit is een hele mooie gedachte. helaas alleen een gedachte, en het zal ook wel niet veel meer dan dit worden.
wij irifyen onderling kunnen ons niet eens als een volk vormen.
laat staan dat we dat wel konden, wie zegt dat iedereen zich wil mengen met anderen zoals issousien, shlouh etc etc.
ik persoonlijk voel gek genoeg meer verbondenheid met de Kabyliers, ondanks dat ik er geen een persoonlijk ken. in mijn ogen vertonen deze meer overeenkomsten qua taal, cultuur en tradities dan de andere bevolkingsgroepen in marokko.
dus voordat je weer zegt dat we een zijn, vergeet niet erbij te vermelden dat je voor jezelf spreekt.

Hadou

Natuurlijk spreek ik voor mij zelf. Diversiteit en verschil bestaan nou eenmaal in iedere land. Zelfs mijn 2 broers denken en leven anders dan ik. Maar toch vind ik dat je door meerdere culturen best een goede natie en een goede volk kunt zijn.
Door de jaren heb ik allerlei vrienden en kennissen om me heen gehad. Irifiyen, Shlou7, Swassa, Lagnawa ( negers).  Ik heb nooit problemen mee gehad. Omdat ik mij niet egoisitisch gedraag. Met die vrienden en vriendinnen heb ik veel plezier gehad en gekend.

MBTiza

Citaat van: TAKANARIT op 28/12/2005 om 14:24:35

Azul,

Smeken? Whahiiaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa! Dansen kunnen jullie net zo goed...dus kom niet stoer doen.

je kan zeggen wat je wil jongen, wij Riffijnen zijn vechters in hart en nieren, bij een grensconfilct in 1961 met Algerije, stonden de Riffijnen als eerst klaar bij Oujda en dit niet eens in opdracht van het land...

abrid

Citaat van: Ik_vinde_mooi! op 28/12/2005 om 14:28:12
Citaat van: TAKANARIT op 28/12/2005 om 14:24:35

Azul,

Smeken? Whahiiaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa! Dansen kunnen jullie net zo goed...dus kom niet stoer doen.

je kan zeggen wat je wil jongen, wij Riffijnen zijn vechters in hart en nieren, bij een grensconfilct in 1961 met Algerije, stonden de Riffijnen als eerst klaar bij Oujda en dit niet eens in opdracht van het land...

Dwiza(tawiza) heet dat!

MBTiza

haha dan moe je een boksgala/thaiboksgala bezoeken in NL dan zie dat 80% van de vechters van Marokkaanse komaf zijn!

MBTiza

Citaat van: TAKANARIT op 28/12/2005 om 14:41:27
Citaat van: Ik_vinde_mooi! op 28/12/2005 om 14:39:25
haha dan moe je een boksgala/thaiboksgala bezoeken in NL dan zie dat 80% van de vechters van Marokkaanse komaf zijn!

Duhhhhhhhhhhhhhhhhh. Vechten kan iedereen, de manier waarop je vecht, is the thing that counts ;)

daar doel ik ook op geek!

Azjdhiedh

riffijnse komaf.

MBTiza

Citaat van: Uchan op 28/12/2005 om 23:09:02

riffijnse komaf.

nou zitten ook enkele issousiyen bij zoals Aith Bassou, Ouali en enkele arabische vechters zoals Badr Hari, Jouad Erraji

Milou

Citaat van: hadou op 08/12/2005 om 22:50:21
Een beetje man moet dat gedaan hebben! in dienst gaan! Maar Wij Irrifiyen van de laatste generaties gaan niet in dienst. In Marokko doen wij het tegen onze zin en hier in Europa willen wij niet omdat wij ons anders voelen.,
Ik heb wat gemist in mijn leven en ik heb spijt. Ik kon niet veel aan veranderen op zich. Ik was nog niet bekeerd tot Nederlander. Met zo'n rode paspoort in je zak zou je opgeroepen worden door de kazerne.
Eenmaal genautraliseerd werd de dienstplicht afgeschaft. En ik ben ook zo n mannetje die niet iedere dag aan denkt om mij als vrijwilliger aan te geven . Ik zou nu  blij zijn, als ze mij dwongen.

Maar heren ! is het niet zonde dat wij geen kennis van Militaire machine hebben? Stel je voor : er is oorlog ! hoe zou je je dierbaren willen beschermen?  Hoe ontmantel je een granaat? kun je goed mikken?

Van mijn oude marokkaanse vrienden ken ik maar 2 die in dienst zijn geweest. 1 uit Sawira en 1 uit Warzazat. Ze werken nog steeds bij de defensie.
Irifiyen: geen EEN.

Inderdaad een 'beetje' man,!
Helaas ontbreekt het daar nog aan, want de jeugd van nu, is voornamelijk met uiterlijkheden bezig, en is een echte vent met ballen, een beetje UIT!

Timarzgha

Citaat van: onwetend op 21/12/2005 om 17:05:02
Citaat van: hadou op 08/12/2005 om 22:50:21
Een beetje man moet dat gedaan hebben! in dienst gaan! Maar Wij Irrifiyen van de laatste generaties gaan niet in dienst. In Marokko doen wij het tegen onze zin en hier in Europa willen wij niet omdat wij ons anders voelen.,
Ik heb wat gemist in mijn leven en ik heb spijt. Ik kon niet veel aan veranderen op zich. Ik was nog niet bekeerd tot Nederlander. Met zo'n rode paspoort in je zak zou je opgeroepen worden door de kazerne.
Eenmaal genautraliseerd werd de dienstplicht afgeschaft. En ik ben ook zo n mannetje die niet iedere dag aan denkt om mij als vrijwilliger aan te geven . Ik zou nu  blij zijn, als ze mij dwongen.

Maar heren ! is het niet zonde dat wij geen kennis van Militaire machine hebben? Stel je voor : er is oorlog ! hoe zou je je dierbaren willen beschermen?  Hoe ontmantel je een granaat? kun je goed mikken?

Van mijn oude marokkaanse vrienden ken ik maar 2 die in dienst zijn geweest. 1 uit Sawira en 1 uit Warzazat. Ze werken nog steeds bij de defensie.
Irifiyen: geen EEN.

Azul,

hahahahahaaaaaaa :D yeah right! jij weel meissie jij wel pffffffff
onwetend niet te snel lachen bro
Die tissousien hebben zeker ballen, alleen liggen die ballen vaak in de handen van anderen (fransen, arabieren, riffijnen)

Rwezna

Citaat van: Samariaan op 09/12/2005 om 00:13:47
In engeland heb je een speciaal part-time militair programma voor studenten. In een jaar leer je hoe je moet schieten, survival technieken in boot-camps, dicipline, enzovoort. Je krijgt er nog voor betaald ook, er zijn geen voorwaarden aan verbonden in de zin van naar het echte leger gaan of iets dergelijks (tenzij je dom genoeg bent om een dubieus contract te tekenen).

Klinkt wel interessanter dan in dienst gaan, want wat nou als je je geen leger kan bedenken waar je bij zou willen maar wel training zou willen.