Hoofdmenu

Militaire dienst

Gestart door Hadou, 08/12/2005 om 22:50:21

Hadou

Citaat van: miss.F. op 09/12/2005 om 15:50:25
Citaat van: hadou op 09/12/2005 om 15:47:37
Citaat van: miss.F. op 09/12/2005 om 15:26:57
Citaat van: hadou op 09/12/2005 om 15:25:13
Als jij het lobbywerk overneemt, dan neem ik een karabilla op mijn schouder.

jij zal eerder het onderspit delven dan ik
waarom reageer je eigenlijk op dit topic? Het is toch Bla bla bla voor je !
verzin zelf iets interssants/ leuks/ uitdagends/

ik wilde een poging wagen om je iets duidelijk te maken
leg het mij duidelijk uit. AUB .
Waarom onderschat je mij en ander die jij niet kent?
Waarom is het zo bij ons als wij een onderwerp willen bespreken dat het ontmoedigd wordt en zodat je daarna van afziet om met dat onderwerp door te gaan?
Als je geen interesse heb in wat in mijn hoofd of hart of ziel doorspoelt , regeer dan aub niet..
Laat een ander maar reageren.

miss.F.

Nogmaals: ik wilde je duidelijk maken dat het weinig zin heeft om je aan te sluiten bij een militaire dienst. Dit omdat zij meer ellende teweegbrengen dan dat ze goed doen. Dus je hoeft niet te gaan janken over het aantal imazighen dat wel/ niet in dienst is geweest!

Hadou

Citaat van: miss.F. op 09/12/2005 om 16:01:14
Nogmaals: ik wilde je duidelijk maken dat het weinig zin heeft om je aan te sluiten bij een militaire dienst. Dit omdat zij meer ellende teweegbrengen dan dat ze goed doen. Dus je hoeft niet te gaan janken over het aantal imazighen dat wel/ niet in dienst is geweest!
daar ben ik niet mee eens Miss F.
Maar toch bedankt voor jouw mening, advies en bijdrage.

miss.F.

nou dan zijn we het eens over het feit dat we het oneens zijn.

ameziane

Zelf ben ik ook genaturaliseerd in een periode dat de diestplicht al was afgeschaft.Maar ik had er geen bezwaren tegen, ik vond het mooi zo.

Nu ik er over nadenk,eigenlijk zou een millitaire training geen overbodige luxe zijn. Zoals hiervoor al is gezegd, wordt je discipline bijgebracht en komt het je persoonlijke ontwikkeling ten goede.

In mijn familiekring merk ik duidelijk een verschil tussen mensen die in het leger hebben gezeten(in Marokko/Spanje) en anderen. Mensen die in dienst zijn geweest hebben een brede kijk op dingen en zijn ontwikkelder dan mensen die nooit verder kwamen dan de voordeur, bij wijze van spreken(Ik schets nu de situatie in Marokko).

Echter, ik zou er nooit mijn beroep van maken.

Hadou

Citaat van: ameziane op 09/12/2005 om 16:44:09
Zelf ben ik ook genaturaliseerd in een periode dat de dienstplicht al was afgeschaft.Maar ik had er geen bezwaren tegen, ik vond het mooi zo.

Nu ik er over nadenk,eigenlijk zou een millitaire training geen overbodige luxe zijn. Zoals hiervoor al is gezegd, wordt je discipline bijgebracht en komt het je persoonlijke ontwikkeling ten goede.

In mijn familiekring merk ik duidelijk een verschil tussen mensen die in het leger hebben gezeten(in Marokko/Spanje) en anderen. Mensen die in dienst zijn geweest hebben een brede kijk op dingen en zijn ontwikkelder dan mensen die nooit verder kwamen dan de voordeur, bij wijze van spreken(Ik schets nu de situatie in Marokko).

Echter, ik zou er nooit mijn beroep van maken.
inderdaad Ameziane.
Nee je hoeft geen beroep van te maken. Dat is wat anders. Maar een  basiskennis is wel nuttig. Je wordt van een jongen een man gemaakt.

thirli

Hadou, je hebt niets gemist. Hier in Nederland zijn het bijna allemaal racisten die in het leger zitten, beetje uitschot van de maatschappij.

Het was wel leuk om mee gemaakt te hebben, je leert inderdaad voor je eigen op te komen en niet over je heen te laten lopen. Het leukste was toch het schieten, met je jeep/vrachtwagen door het zand en de oefeningen in het buiten land.

Minder is het als de alarm om 19:00 af gaat terwijl je net je tentje hebt opgezet en die met spoed moet afbreken om vervolgens tot 05:00 in de ochtend te lopen voor een veilig plek en dat terwijl het rond de 0 graden is en de grond keihard is in de bossen en vol bepakt(slaapzak/tentje/uzi), en dan moet je niet gaan denken dat je dan bij aankomst je gezicht nog gaat wassen(je moet je invetten tegen glimmen en om je eigen te camoufleren) of je tentje op zetten. Ze wijzen je een plek, je rolt je slaapzak uit en kruipt erin met je koude uzi als vrouwtje.

Ai ai ai wat mis ik die tijd zeg hihihihihi.

Het is leuk een keer mee gemaakt te hebben maar wel zonde van je tijd.

Hadou

Citaat van: thirli op 09/12/2005 om 17:01:02
Hadou, je hebt niets gemist. Hier in Nederland zijn het bijna allemaal racisten die in het leger zitten, beetje uitschot van de maatschappij.

Het was wel leuk om mee gemaakt te hebben, je leert inderdaad voor je eigen op te komen en niet over je heen te laten lopen. Het leukste was toch het schieten, met je jeep/vrachtwagen door het zand en de oefeningen in het buiten land.

Minder is het als de alarm om 19:00 af gaat terwijl je net je tentje hebt opgezet en die met spoed moet afbreken om vervolgens tot 05:00 in de ochtend te lopen voor een veilig plek en dat terwijl het rond de 0 graden is en de grond keihard is in de bossen en vol bepakt(slaapzak/tentje/uzi), en dan moet je niet gaan denken dat je dan bij aankomst je gezicht nog gaat wassen(je moet je invetten tegen glimmen en om je eigen te camoufleren) of je tentje op zetten. Ze wijzen je een plek, je rolt je tentje uit en kruipt erin met je koude uzi als vrouwtje.

Heb je niets van geleerd? Ik denk van wel. je bent een ervaring rijker.

Zonde van de tijd = als je dagelijks in een coffieshop zit met een joint in een hand en de de andere hand op de knoppen van een gokautomaat.

thirli

Citaat van: hadou op 09/12/2005 om 17:10:08
Citaat van: thirli op 09/12/2005 om 17:01:02

Minder is het als de alarm om 19:00 af gaat terwijl je net je tentje hebt opgezet en die met spoed moet afbreken om vervolgens tot 05:00 in de ochtend te lopen voor een veilig plek en dat terwijl het rond de 0 graden is en de grond keihard is in de bossen en vol bepakt(slaapzak/tentje/uzi), en dan moet je niet gaan denken dat je dan bij aankomst je gezicht nog gaat wassen(je moet je invetten tegen glimmen en om je eigen te camoufleren) of je tentje op zetten. Ze wijzen je een plek, je rolt je tentje uit en kruipt erin met je koude uzi als vrouwtje.

Heb je niets van geleerd? Ik denk van wel. je bent een ervaring rijker.

Zonde van de tijd = als je dagelijks in een coffieshop zit met een joint in een hand en de de andere hand op de knoppen van een gokautomaat.

Als je alles hebt gelezen dan weet je het mischien wel. Je kan beter die ervaringen die jaartje dat je daar zit kan je beter besteden in het bedrijfs leven om werk ervaring op te doen etc.

Zoals ik al zei het is leuk om mee te maken, voor mij dan.

Tijdens de rijopleiding was er nog een amazigh in de kamer die constant over zich heen liet lopen, ik had medelijden met hem maar helaas geldt daar de wet van de sterkste wint dus moest hij dagelijks door het stof bijten.

Ik denk dat als je diegene zou vragen naar zijn tijd daar dat hij dan mischien een heel ander antwoord zal geven dan mij, mischien vergiste ik me en is het wel wat voor jou.

Tamza

Ik heb niet zo lang geleden een Ariffie ontmoet die bij de Koninklijke Marechaussee werkt als Opperwachtmeester ofzo. Zo'n pretje schijnt het daar niet zo te zijn voor een moslim. Er is daar sprake van wat hij noemt 'stille discriminatie.' Moslimmilitairen wordt het extra moeilijk gemaakt en worden veelal gepest met kleine dingetjes zoals bv medicijnen die zij nodig hebben, maar gewoon niet krijgen. Hij maakt zich nu sterk om dit tegen te gaan en de Islam te integreren in bv het afleggen van de eed (Koran is pas sinds kort geaccepteerd om je hand op te leggen als je je eed aflegt).

Zolang die wanpraktijken nog steeds aan de orde zijn daar, is er geen haar op mijn hoofd die er aan denkt het leger in te gaan. Ik had vroeger ook wel graag het leger in willen gaan. Het heeft me wel aangetrokken. En ja, het leger is allang geen mannenaangelegenheid meer, dus vraag me af waarom je je oproep alleen aan de 'heren' richt, Hadou.

Hadou

Wij Marokkanen hebben 2 keuzes of meer denk ik. Nederlandse leger is niet de enige keuze. We kunnen ook in Marokko het leger in . EN ook bij een andere (islamitische) land. Het is niet makkelijk voor een Marokkaan en Moslim bij een Christelijke Europeese leger te zijn. Maar opzich heb ik van mijn oude vrienden geen negatieve berichten gekregen.

Ja dat ik Heren heb gezet is wel fout. Maar Ik dacht dat het meer Mannen boeit dan de vrouwen. En aan de reacties kon je het ook lezen.

Weg met alle legers. Sociale dienstplicht!

Chatt zie arif

Citaat van: hadou op 08/12/2005 om 22:50:21
Een beetje man moet dat gedaan hebben! in dienst gaan! Maar Wij Irrifiyen van de laatste generaties gaan niet in dienst. In Marokko doen wij het tegen onze zin en hier in Europa willen wij niet omdat wij ons anders voelen.,
Ik heb wat gemist in mijn leven en ik heb spijt. Ik kon niet veel aan veranderen op zich. Ik was nog niet bekeerd tot Nederlander. Met zo'n rode paspoort in je zak zou je opgeroepen worden door de kazerne.
Eenmaal genautraliseerd werd de dienstplicht afgeschaft. En ik ben ook zo n mannetje die niet iedere dag aan denkt om mij als vrijwilliger aan te geven . Ik zou nu  blij zijn, als ze mij dwongen.

Maar heren ! is het niet zonde dat wij geen kennis van Militaire machine hebben? Stel je voor : er is oorlog ! hoe zou je je dierbaren willen beschermen?  Hoe ontmantel je een granaat? kun je goed mikken?

Van mijn oude marokkaanse vrienden ken ik maar 2 die in dienst zijn geweest. 1 uit Sawira en 1 uit Warzazat. Ze werken nog steeds bij de defensie.
Irifiyen: geen EEN.

Militaire dienst is niks voor ons,wij zijn geen nederlanders en geen marokkanen.Om te vechten moet je een keuze gemaakt hebben.Heb jij zin om naar afghanistan gestuurd te worden met een nederlands detachement die onder direct gezag staat van een amerikaan?

Je hoeft niet in dienst om te leren schieten,als je geen strafblad hebt kun je gewoon lid worden van een schietvereniging.In marokko een jachtgeweer aanvragen en je wordt een volleerd schutter.Ik heb liever een hengel met een half pond zagers op de pier van ijmuiden.Het gevoel dat je krijgt als je een dikke makreel of zeebaars aan je haak hebt hangen is 100 keer beter als dat doffe schot in de roos.

*-RiFFijn0s-*

Citaat van: hadou op 09/12/2005 om 20:23:50
Wij Marokkanen hebben 2 keuzes of meer denk ik. Nederlandse leger is niet de enige keuze. We kunnen ook in Marokko het leger in . EN ook bij een andere (islamitische) land. Het is niet makkelijk voor een Marokkaan en Moslim bij een Christelijke Europeese leger te zijn. Maar opzich heb ik van mijn oude vrienden geen negatieve berichten gekregen.

Ja dat ik Heren heb gezet is wel fout. Maar Ik dacht dat het meer Mannen boeit dan de vrouwen. En aan de reacties kon je het ook lezen.

Azul hadou,
Ik weet heel goed wat je bedoeld, maar we moeten deze dingen niet vergeten.

Marokkaanse Leger:  Je bedoeld het Marokkaanse leger die in 1958, 1984 en 2005(Tamasint) verantwoordelijk was voor de dood van duizenden onschuldige Riffijnen? Een Riffijn in dienst van het Marokkaanse leger is voor mij betreft een huichelaar.

Nederlandse Leger:  Je bedoeld het Nederlandse Leger die het liefst allochtonen naar gevaarlijke gebieden wil gaan sturen? Ik zou never nooit het in dienst willen gaan van het Nederlandse leger.  Wat bereik ik ermee?

Dus stel nou dat Marokko een oorlog begint met Algerije bijvoorbeeld. Waarom zou ik dan gaan sterven in naam van een land die ik niet erken. Hetzelfde geldt voor Nederland, zogenaamd NL beschermen tegen het kwaad?
Ik zou zeggen, elke ochtend 5 km hardlopen, 100x opdrukken, 200x buikspieren enz en je bent nog beter bezig dan een gemiddelde NLse commando.

De meeste Riffijnen die ik ken zijn gewoon normaal en hebben geen afwijkingen in het lopen.

Adwenni nta

Hadou

Azul Ait Touzin
Ik denk als er meer Irifiyen in het marokkaanse leger zijn dat zij wel degelijk invloed op de rest kan hebben. Zolang de Igharbiyen niet op hun vingers getikt wordt , dan blijven Irifiyen de stok op hun rug voelen.
En dat geldt voor het Nederlandse leger, vind ik. Als er meer moslims zijn, dan zouden de fotorolletjes misschien wel ontwikkeld zijn tot foto's en dat wij misschien ook ze mochten bekijken.

Chatt Zi Ariff: Je kan zeggen wat je wilt en dat mag je. Maar Ik Ben Wel Een Marokkaan en Ik Ben Wel Een Nederlander!!
In dienst gaan betekent niet dat je de hel in gaat hoor. Je leert een hoop.

En stel je voor dat Rif of Tamazgha ( de mythe) onafhankelijk is? Zou je wel in het leger van Tamazgha of Rifland gaan?