Jonas, Sabby, of wie dan ook!!!!!

Gestart door mouslati, 07/12/2005 om 20:46:41

Kahina

Ik moet een goede (gratis) anti virusprogramma hebben. Ik heb zo een beetje alles gehad volgens mij en de proeftijd zit er overal op dus heeft iemand misschien nog een gouden tip over een goed anti virusprogramma dat ik tot in den eeuwigheid gratis kan downloaden, installeren en gebruiken.

Isefrawen

Citaat van: mouslati op 07/12/2005 om 22:18:07
Bedankt voor de Jonas, 'k zal het straks doen want hij doet er aardig lang over. Nu moet je me toch eens uitleggen hoe dat nou allemaal werkt met die pop ups en gare sites, hoe sturen mensen die naar je toe? of komen ze mee met bepaalde programma's?

Ik kreeg laatst een mail van mijn internetprovider die zei dat er mensen hadden geklaagd dat er vanuit mijn pc spyware verzonden werd?
Zie je het voor je DOOR MIJ, ik die nog net weet hoe je zo'n ding aan en uit kan zetten:( Hoe zit dat nou?

Het is simpel, zorg dat je gewoon goed beschermd bent met behulp van een goede vuurmuur (firewall) en een up to date virusscanner, daarnaast moet je toch wel om de twee weken je pc opruimen met behulp van Hitmanpro, Microsoft Antispyware. En geen vage sites bezoeken als je die niet nodig hebt. Zorg ervoor dat je kinderen inloggen op een account met beperkte rechten. Maak dus een account aan voor het browsen op internet en het chatten op msn. De standaard account in windows kent teveel rechten toe. Je kan in Accounts in het configuratiescherm een nieuwe account met beperkte rechten aanmaken. In Firefox zit standaard een popup blokker, ook in Internet Explorer met de laatste patch SP2 kan je dit aanvinken. Kijk daarvoor in Opties en Privacy van IE. Daarnaast installeren een hoop kinderen smileys voor msn en andere onzin software die boordevol met spyware zit. Loop dus de lijst met geinstalleerde software nog even kritisch langs en gooi alle zooi wat je niet gebruikt weg.

Spyware is een stukje geniepige software die zonder jou medeweten op je harde schijf wordt geplaatst; op deze manier kunnen derden zien wat jij zoal op het internet uitvoert. Een hoop bedrijven doen dit om te zien waar jij in geintressseerd bent zodat ze je kunnen spammen met persoonsgebonden reclame. In het uiterste geval loop je dus het risico wachtwoorden, namen en bankgegevens aan derden te geven. Ook kan een hacker door middel van software jouw pc gebruiken als een zombiecomputer die andere computers met spyware/virussen/trojans infecteert. Ik denk dat het laatste op jou van toepassing is. Met andere woorden: tijd voor actie voordat het echt te laat is en onze lieve Mouslati achter de tralies verdwijnt ;)

Isefrawen

.

Inuit

Citaat van: Kahina op 08/12/2005 om 10:58:30
Ik moet een goede (gratis) anti virusprogramma hebben. Ik heb zo een beetje alles gehad volgens mij en de proeftijd zit er overal op dus heeft iemand misschien nog een gouden tip over een goed anti virusprogramma dat ik tot in den eeuwigheid gratis kan downloaden, installeren en gebruiken.

ik heb f-prot voor je, laat maar weten of je hem wil hebben
http://www.f-prot.com/products/home_use/win/

Sabadilla

McAfee 2006

McAfee VirusScan v10.0.25 Retail
McAfee SpamKiller v6.1.0.7 (Retail)
McAfee QuickClean v6.00.7.0 (Retail)
McAfee AntiSpyware v2.0.0.167 (Retail)
McAfee Personal Firewall Plus v7.0.150 (Retail)

Download

mouslati

Citaat van: @lcf op 08/12/2005 om 11:13:49
Spyware is een stukje geniepige software die zonder jou medeweten op je harde schijf wordt geplaatst; op deze manier kunnen derden zien wat jij zoal op het internet uitvoert. Een hoop bedrijven doen dit om te zien waar jij in geintressseerd bent zodat ze je kunnen spammen met persoonsgebonden reclame.

Ik heb nog nooit zo'n achterlijke site bezocht als die ik op mijn schermpje kreeg hoor. Het ergste waar ik ooit naar heb gekeken (ik schaam mij diep) is die site van ogrish waar ik nota bene dankzij jou ben terecht gekomen.

Citeer
In het uiterste geval loop je dus het risico wachtwoorden, namen en bankgegevens aan derden te geven. Ook kan een hacker door middel van software jouw pc gebruiken als een zombiecomputer die andere computers met spyware/virussen/trojans infecteert. Ik denk dat het laatste op jou van toepassing is.

Is het dan toeval dat ze mijn pc er uit pikken of heeft iemand een hekel aan me?

Citeer
Met andere woorden: tijd voor actie voordat het echt te laat is en onze lieve Mouslati achter de tralies verdwijnt ;)

Ja hoor het slachtoffer heeft het altijd gedaan.

btw bedankt voor je tips Jonas :)

ze3ma

Hoe communiceren computers?
Hoe wordt mijn computer gekaapt?
wat zijn firewalls en hoe werken die?
wat zijn cookies?
wat is een virus?
Hoe een computer aangevallen kan worden, etc, etc.

Tips en antwoord op al deze vragen vind je op
http://ludit.kuleuven.be/software/beveiliging/inbraak.html#hoebreken

http://ludit.kuleuven.be/software/beveiliging/zonealarm-config.html

Samariaan

Citaat van: Sabadilla op 08/12/2005 om 16:27:55
McAfee 2006

McAfee VirusScan v10.0.25 Retail
McAfee SpamKiller v6.1.0.7 (Retail)
McAfee QuickClean v6.00.7.0 (Retail)
McAfee AntiSpyware v2.0.0.167 (Retail)
McAfee Personal Firewall Plus v7.0.150 (Retail)

Download

Sab die dowload een fatsoelijke versie, ik bedoel geen trial ofzo?

Parakaló

Citeer

Sabadilla

Citaat van: schªªp op 12/02/2006 om 15:55:16
Wat is svchost.exe voor een programma ??
word er gek van

svchost.exe is a system process belonging to the Microsoft Windows Operating System which handles processes executed from DLLs. This program is important for the stable and secure running of your computer and should not be terminated.

Parakaló

Citaat van: Sabadilla op 12/02/2006 om 16:16:29
word er gek van

svchost.exe is a system process belonging to the Microsoft Windows Operating System which handles processes executed from DLLs. This program is important for the stable and secure running of your computer and should not be terminated.
ok    maar programma blijft me gek maken

Parakaló

Citeer

Isefrawen

Citaat van: schªªp op 12/02/2006 om 16:53:25
word er gek van

sorry hoor.  het is echt wel een spyware. dus zo important and secure is het helemaal niet.  fucking shit

Sabby heeft gelijk hoor, als het niet in een andere directory dan Windows/System32 ligt, is het gewoon legitiem, anders kan je inderdaad achterdochtig worden. Svchost heb je nodig om een aantal netwerkservices te draaien. Het kan tot 5 keer in je Taakbeheer voorkomen. Maar het kan ook een trojan zijn, maar die wordt als sfghost.exe in je geheugen geladen.

Parakaló

Citaat van: Cheick_El_Rojenbiet op 12/02/2006 om 17:21:59
word er gek van

sorry hoor.  het is echt wel een spyware. dus zo important and secure is het helemaal niet.  fucking shit

Sabby heeft gelijk hoor, als het niet in een andere directory dan Windows/System32 ligt, is het gewoon legitiem, anders kan je inderdaad achterdochtig worden. Svchost heb je nodig om een aantal netwerkservices te draaien. Het kan tot 5 keer in je Taakbeheer voorkomen. Maar het kan ook een trojan zijn, maar die wordt als sfghost.exe in je geheugen geladen.
Sab‘s info vertrouw ik wel maar het programma zelf vertrouw ik niet.

Isefrawen

Citaat van: schªªp op 12/02/2006 om 17:42:45
Citaat van: Cheick_El_Rojenbiet op 12/02/2006 om 17:21:59
word er gek van

Sab‘s info vertrouw ik wel maar het programma zelf vertrouw ik niet.

Ewa 3anas a3muth! atessen miqaan svchost.exe, yedjies n tfunast, tamccunt n svchost.exe! Zo nu en dan een paar stokslagen doet wonderen ami7enannu...