Jonas, Sabby, of wie dan ook!!!!!

Gestart door mouslati, 07/12/2005 om 20:46:41

mouslati

Ik moest een nieuwe inbelverbinding maken  omdat 1 van die meiden per ongeluk de verbinding had verwijderd. Dat heb ik gedaan dmv de wizard nieuwe verbinding maken en dat ging goed, want ik had weer internet.

Hiervoor had ik SP geinstalleerd en had nooit meer last van pop ups of weet ik veel wat voor rotzooi. Nu heb ik de ene gare site na de andere, de ene nog ranziger dan de andere en allemaal 18 + (als je begrijpt wat ik bedoel) Mijn startpagina is ook standaard iets anders, die verander ik weer bij internet-eigenschappen en vervolgens veranderd hij uit zich zelf toch weer.

Ik heb Ad aware, Spybot, en Spywareblaster laten draaien maar toch kom ik er niet vanaf. Ik heb Sophos virusscanner er op zitten en die geeft ook niets aan. Mijn tijdelijke bestanden heb ik weggedaan, cookies ook, firewall staat aan maar toch kom ik er niet af.

Jonas heeft wel eens advies gegeven dat ik Mozilla moet installeren, dat wou ik nu maar even gaan doen kan dat gewoon, ondanks die rotzooi en ben ik er dan vanaf?

Kahina

Ik had precies hetzelfde probleem totdat sa3ied mij aanraadde om hitman pro te installeren. Dat heb ik gedaan en ik ben overal vanaf.
(nogmaals bedankt sa3ied). Het is gratis, neemt wel veel tijd in beslag als je het draait maar dan ben je volgens mij wel van je problemen af.

succes

mouslati

Bedankt Kahina kun je een link maken?

Samariaan

Persoonlijk heb ik veel succes gehad met Hijack This Het is een klein maar snel en effectief programmaatje. Kreeg namelijk ook al die 18+ zooi.

Timarzgha


mouslati

Samariaan, ik heb het gedownload en ik krijg een hele lijst die ik moet verwijderen, met de waarschuwing dat er bestanden bijzitten die ik nog moet gebruiken Wat nu?

Inuit

mozilla firefox installeren, gegarandeerd geen last van pop-ups of andere rotzooi

http://www.mozilla.com/firefox/

mouslati

Bedankt Tima hij is nu bezig dus ben benieuwd


Samariaan

Citaat van: mouslati op 07/12/2005 om 20:55:45
Samariaan, ik heb het gedownload en ik krijg een hele lijst die ik moet verwijderen, met de waarschuwing dat er bestanden bijzitten die ik nog moet gebruiken Wat nu?

in paniek raken!!

nee hoor, je kijkt er gewoon doorheen en vaak zie je door de namen al welke wel en niet moet gebruiken. Het verwijderd geen besturingssystemen ofzo hoor. Ik heb zelf uit frustatie gewoon alles weggehaald wat het aangaf toen.

Timarzgha

#9
Citaat van: mouslati op 07/12/2005 om 21:04:23
Bedankt Tima hij is nu bezig dus ben benieuwd


Geen dank hoor, het is de beste voor zover ik weet en makkelijker dan hijack this ;)
Heb een nog betere oplossing voor je voor de toekomst, zie pm (ps je hoeft je comp niet op te blazen of zo ;) )

Isefrawen



yep de combinatie Hitmanpro, microsoft anti spyware en NOD32 zijn de beste programma's om spyware tegen te gaan. Vooral scannen in veilige mode (F8 voordat windows is opgestart)... met mozilla firefox loop je het minst de kans op om spyware op te lopen. In ieder geval 10 keer beter dan Internet Explorer. HijackThis is ook een erg goed programma, maar ik raad het je niet aan omdat je gewoon simpelweg goed moet weten wat je wel en niet moet verwijderen. Goede basis, go on :)

mouslati

Mensen het is weer helemaal geweldig, hitman pro duurde idd wel even maar na het opnieuw opstarten van m'n pc was alles weer normaal. Ik hoop dat het zo blijft, en ontzettend bedankt iedereen die een reactie heeft geplaatst.


Isefrawen

Citaat van: mouslati op 07/12/2005 om 22:10:09
Mensen het is weer helemaal geweldig, hitman pro duurde idd wel even maar na het opnieuw opstarten van m'n pc was alles weer normaal. Ik hoop dat het zo blijft, en ontzettend bedankt iedereen die een reactie heeft geplaatst.



Je denkt dat het normaal is, maar er gebeurd zoveel waar je zelf geen zicht op hebt. Draai eens in Veilige Modus (F8 voordat je windows logo ziet) en doe dan nog een scan met die programma's... je zult versteld staan wat er nog draait ;)

mouslati

Bedankt voor de Jonas, 'k zal het straks doen want hij doet er aardig lang over. Nu moet je me toch eens uitleggen hoe dat nou allemaal werkt met die pop ups en gare sites, hoe sturen mensen die naar je toe? of komen ze mee met bepaalde programma's?

Ik kreeg laatst een mail van mijn internetprovider die zei dat er mensen hadden geklaagd dat er vanuit mijn pc spyware verzonden werd?
Zie je het voor je DOOR MIJ, ik die nog net weet hoe je zo'n ding aan en uit kan zetten:( Hoe zit dat nou?

Zi-hoceima

ik zelf gebruik die ewido security center voor spyware

heb alleen shit met hitmanpro en ben niet de enige bekijk hun forum maar

die spyware kan door van alles komen van downloaden tot sites bezoeken