Moorse piraten, schrik van de zeven zeeen

Gestart door Massugrada, 21/05/2004 om 14:58:29

Massugrada

wie kent ze en kan meer over ze vertellen?

Masja

nederlandse piraten, schrik (zogenaamd dan  hahaha) v. die ene zee  

Massugrada

Citeernederlandse piraten, schrik (zogenaamd dan  hahaha) v. die ene zee  

nederlandse pirates vs marokkaanse pirates

Dat was een lachtertje....Marokkaanse piraten blokkeerden heel Straat van gibraltar (strategische plek), vooral Ibeqoyen (mijn stam).

Masja

er zijn heel wat ned. piraten gevangen genomen zo rond de 14e eeuw, ze werden goed behandeld overigens
sommigen zijn gebleven en hebben zich vermengd met de plaatselijke bevolking (ik heb het over marokko he)
ze hebben toen ook de verschrikkelijke hongersnood meegemaakt...

Massugrada

Citeerer zijn heel wat ned. piraten gevangen genomen zo rond de 14e eeuw, ze werden goed behandeld overigens
sommigen zijn gebleven en hebben zich vermengd met de plaatselijke bevolking (ik heb het over marokko he)
ze hebben toen ook de verschrikkelijke hongersnood meegemaakt...

Kijk eens aan....Nederlanders (destijds gevreesd) moesten toestemming aan de Marokkanen vragen of ze aub niet werden aangevallen.

Anno 2004 zit alles heel anders in mekaar

Massugrada

vaak vraag ik me af:

Hoe komt het dat een volk als wij met een dynamische geschiedenis vervallen zijn tot een volk van derde wereld niveau??

Masja

weil es einmal so geht, the "loser" to-day will be the "winner" tomorrow, en vice versa....

Massugrada

Citeerweil es einmal so geht, the "loser" to-day will be the "winner" tomorrow, en vice versa....

De romeinen dachten dat de Middelandse Zee voor altijd hun

MARE NOSTRUM was. Maar de Imazigh piraten dachten er heel anders over.

Massugrada

Masja

prachtig, ik ben dol op oude zeilschepen
de bootjes in thailand vind ik ook zeer charmant met die omkrullende voorsteven, omhangen door een bloemenkrans (boedhisme)