Hoofdmenu

Verschil?

Gestart door Rwezna, 31/05/2004 om 17:24:09

amazigh_roos


amazigh_roos

We dwalen af MBTiziAzza ;D

imzourenlady

heey mensen hier boven blijf bij de topic!!! ziekteeeeee

Sa3ieD

Citaat van: imzourenlady op 13/07/2004 om 14:48:12
zijn er ook hier ook ibdarsen?? zo ja mag de vrouw de vrienden van haar man zien?? ik weet weinig over die stam alleen dat ze uit ain zohra komen!
wie weet het antwoord ik denk dat ibdarsen heel vrij zijn is dat waar??
Blaaaaaaa 3la generalisatie. Zoals bij alle andere mensen heb je bij de ibdarsen veel verschillen onderling, gelukkig maar. Dus die vraag die je stelt vind ik uiterst ondoordacht. Ibdarsen komen niet alleen uit Ain Zohra, volgens mij is nog steeds de grootste stad in Ibdarsen gebied Driouch (kan dat ik t fout heb). Ibdarsen hebben ook een van de grootste gebieden, zie: http://www.rifnet.nl/modules.php?name=Content&pa=showpage&pid=5

Ibdarsen = Metalsa

ps: Idd tussen Aith Wayagher uit de stad en de dorpen erbuiten is er wel verschil in accent. Maarja dat is overal zo, de stad wordt gewoon door meer beinvloed dan het platteland. Ik ben in alhoceima geboren maar we hebben nog wel een Aith Bouyaach accent.

miss.F.



Ze zeggen dat Ayt Wayagher hun vrouwen slaan, snel kwaad worden en agressie gebruiken!!!!!

Ik ben zelf Ayt Wayagher en ik denk dat het een beetje waar is, bij sommigen dan!

Citeer

Mannen met losse handjes heb je overal. De aith wayagher hebben hierin niet het alleenrecht, pas op voor generalisatie, die leiden algauw tot vooroordelen. Zelf behoor ik ook tot de aith wayagher en ik ben het niet eens met jouw constatering!!!!!!!!!!!

miss.F.

ik heb alleen constatering geschreven en het laatste stukje wordt zomaar weggelaten!!

amazigh_roos

Citaat van: miss.F. op 26/07/2004 om 14:44:14
ik heb alleen consta***** geschreven en het laatste stukje wordt zomaar weggelaten!!

Klopt want daar staat dan t e r i n g, een scheldwoord dus! in dit geval niet maar het word toch weggelaten! :D

miss.F.

ze zijn wel alert hierzo :-)

karmat moussa

mbtizazza, j
ij bent echt grappig, wallah je laat me lachen, je doet ze echt goed na,  magaaaaaaaah?????
Alles is vragend  hahha

In Al hoceima is geen probleem,  die kun je echt verstaan met een dialect

maar BENI BOUAJACH, is niet normaal, ik heb vrienden die daar vandaan komen, en die weten dat het gewoon te erg is en passen zich aan. maar inderdaad wat lopende lach zegt, de ouders versta je gewoon niet.

Voorbeeld:
Olijven = zitoen

In beni bouajach zeggen ze ITOEN

Brood= agroem

In beni B.... zeggen ze
AGOEM,

kom dit is toch geen berbers men shit!!!!!


MBTiza

Citaat van: karmat moussa op 28/07/2004 om 11:12:59
mbtizazza, j
ij bent echt grappig, wallah je laat me lachen, je doet ze echt goed na,  magaaaaaaaah?????
Alles is vragend  hahha

In Al hoceima is geen probleem,  die kun je echt verstaan met een dialect

maar BENI BOUAJACH, is niet normaal, ik heb vrienden die daar vandaan komen, en die weten dat het gewoon te erg is en passen zich aan. maar inderdaad wat lopende lach zegt, de ouders versta je gewoon niet.

Voorbeeld:
Olijven = zitoen

In beni bouajach zeggen ze ITOEN

Brood= agroem

In beni B.... zeggen ze
AGOEM,

kom dit is toch geen berbers men shit!!!!!



Aith Waryagher zijn mannen waar jij niet aan kan tippen kameraad, ga het ze in Imzouren of Beni Bouayyash vertellen.

Verder las ik dat jij vele ko hebt geslagen in de ring, namen graag?

Ik las ook dat je uit Den Haag kwam...ken geen boksers/thai-boksers uit kebdani...daaro

karmat moussa

over ibdarsen zeg ik het volgende;

Ze zijn de hasjbaronnen van nederland. eerlijk is eerlijk.

En ze laten nooit hun familie in de steek.

( nicht doet papieren voor oom)
opa trouwt met dochter uit nederland voor papieren)

Ik ben geen abdares, maar die gasten hebben poen.

Maar ze worden wel gehaat door een heleboel, marokkanen omdat ze te stoer doen, en ze zijn sneeky, maar ze laten nooit hun familie in de steek. dat is een feit!!!

En ze behoren tot NADOR, want je wilt niet weten wat ze voor kapitalen hebben in Marok, echte miljonars

MBTiza

Als je er een beetje verstand van hebt dan weet je dat Ibdarsen het vooral hebben gemaakt in de harddrugs (Heroine en cocaine markt in R'dam is van hun!)

De grote hasjbaronnen zijn over het algemeen Aith Wurishek, vroeger kon men in overal in Ben Tayeb grote parijen hasj inkopen.

miss.F.

Citaat van: karmat moussa op 28/07/2004 om 11:12:59
mbtizazza, j
ij bent echt grappig, wallah je laat me lachen, je doet ze echt goed na,  magaaaaaaaah?????
Alles is vragend  hahha

In Al hoceima is geen probleem,  die kun je echt verstaan met een dialect

maar BENI BOUAJACH, is niet normaal, ik heb vrienden die daar vandaan komen, en die weten dat het gewoon te erg is en passen zich aan. maar inderdaad wat lopende lach zegt, de ouders versta je gewoon niet.

Voorbeeld:
Olijven = zitoen

In beni bouajach zeggen ze ITOEN

Brood= agroem

In beni B.... zeggen ze
AGOEM,

kom dit is toch geen berbers men shit!!!!!



Waar haal jij het gore lef vandaan om vast te stellen wat de aith wayagher praten geen Berbers is!!!  Aith Wayagher behoren tot de irrifyen en dus is hun taal ook berbers, flapdrol!!

Wat ben jij als ik vragen mag?

MBTiza

Citaat van: karmat moussa op 28/07/2004 om 11:12:59
mbtizazza, j
ij bent echt grappig, wallah je laat me lachen, je doet ze echt goed na,  magaaaaaaaah?????
Alles is vragend  hahha

In Al hoceima is geen probleem,  die kun je echt verstaan met een dialect

maar BENI BOUAJACH, is niet normaal, ik heb vrienden die daar vandaan komen, en die weten dat het gewoon te erg is en passen zich aan. maar inderdaad wat lopende lach zegt, de ouders versta je gewoon niet.

Voorbeeld:
Olijven = zitoen

In beni bouajach zeggen ze ITOEN

Brood= agroem

In beni B.... zeggen ze
AGOEM,

kom dit is toch geen berbers men shit!!!!!



Heb je de kabyliers/Ichelhiyen/Imazighen n Atlas weleens horen praten die geruiken ook niet overal 'sch' voor...maar ben jij een vriendje van jakhals dat je hier weer komt stoken?

MBTiza

Ga je eens in de geschiedenis verdiepen en lees over tanddinnt n Nakur, aboutkiz (portugezen), bouhmara, Abd-krim, Lghem niKaben (jaar van de helmen 1958/1959).