sheikh fawaz bedreigt door deetman!

Gestart door Timarzgha, 02/12/2005 om 22:40:38

miss.F.

Citaat van: Carthago81 op 06/12/2005 om 15:34:01
assalamoe aliakoem,mis f wij zijn ook mensen soms kom je ook tussen moeilijke dilema "s,dan uit je zelf op dat moment op de verkeerde manier,dan denk je nou is het genoeg geweest,toch er zijn drie moslim broeders vermist, ik zie burgemeester deetman overkomen als iemand van,laten we de boel bij me kaar houden,daarom begrijp ik burgmeester deetman,

nou, op deze manier houdt hij de boel niet bij elkaar maar schept juist afstand en vijandigheid

Carthago81

broeder  timarzgha  ik snap het helemaal, anders zei ik niet van, vandaag hoord de burgmeester van fawaz een stand punt,dan een maand later weer iets anders,want volgensen De Aloelama van de selaf is fawz een hiszbie,hij is alleen op zijn best met politiek,ik vloek sharon ik vloek ...die en die,maar ondertussen ,zijn wel 3 moslim broeders vermist ,die wel naar as soena moskee kwamen,daarom zei ik ik begrijp de burgmeester deetman,en deze affere heeft niets met hirsie alie te maken,even voor de duidelijk heid er zijn 3 moslim broeders vermist,daar gaat het om ,dan woord het wel een beetje te veel,

ameziane

Citaat van: Timarzgha op 06/12/2005 om 15:44:47
Citaat van: ameziane op 06/12/2005 om 15:40:18
Ik vraag me af waarom een Imam die al 100 jaar in Nederland is nog een tolk nodig heeft.
100 jaar ??? je kunt het wel overdrijven a tawmat ;D
Bij wijze van spreken...

miss.F.

Citaat van: Carthago81 op 06/12/2005 om 15:59:24
broeder  timarzgha  ik snap het helemaal, anders zei ik niet van, vandaag hoord de burgmeester van fawaz een stand punt,dan een maand later weer iets anders,want volgensen De Aloelama van de selaf is fawz een hiszbie,hij is alleen op zijn best met politiek,ik vloek sharon ik vloek ...die en die,maar ondertussen ,zijn wel 3 moslim broeders vermist ,die wel naar as soena moskee kwamen,daarom zei ik ik begrijp de burgmeester deetman,en deze affere heeft niets met hirsie alie te maken,even voor de duidelijk heid er zijn 3 moslim broeders vermist,daar gaat het om ,dan woord het wel een beetje te veel,

je suggesties zijn nergens op gebaseerd, er is geen bewijs van een verband tussen de verdwijning van die 3 jongens en het feit dat ze naar die moskee gingen

Timarzgha

assalaam broeder
Laten we aub weg laten wat andere mensen hem noemen, want zo zijn alle sekten als het aan mij ligt een inovatie en uit op macht en misleiding
De hele geschiedennis van de zogenaamde wahabie en zelf benoemde salaf, is alles behalve om blij van te worden
Ik geloof niet in die termen en het feit dat fawaz afstand nam van bepaalde ideën van de salafie beweging bezorgde hem de kritiek en die titel
hizbie in welke opzicht?
Samenzweerder tegen Allah swt?
Sorry maar deze term heeft andere betenissen en ik ben zeer zeker niet overtuigd van de eerste, namelijk samenzweerders tegen Allah swt
De salafie sekte zag liever aanmoedigingen tot extremisme en fawaz dacht er anders over, en riep mensen op om niet aan te sluiten bij sekten maar ten rade te gaan bij meerdere geleerden
Ik denk dat het hen hier om te doen was anders dan over de inhoud die hij met zich mee brengt.
Maar goed even terzijde, hoe wil jij een imaam veranderwoordelijk houden voor de daden voor de moskeegangers?
Een ieder heeft zijn verandwoordelijkheid te nemen, dus sorry broeder ik begrijp je standpunten nog steeds niet

abrid

Ik las net dat die jongens in Turkije gesignaleerd zijn. www.nos.nl

en dan teletekst 104

Timarzgha

Citaat van: abrid op 06/12/2005 om 17:22:14
Ik las net dat die jongens in Turkije gesignaleerd zijn. www.nos.nl

en dan teletekst 104
Zou wat zijn als die jongens gewoon lekker op vakantie zijn of gewoonweg maling aan hun famillie hebben

Carthago81

[bismi allah irahman irahim]assalamoe aliakoem broeder timarzgha ,maar moeten wij de dien islam wel of niet volgens de Salaf un Salih begrijpen,de aloelama zegen wel ,dan bedoel ik niet die sekten waar jij over hebt die de problemen veroorzaken voor de moslim gemeenschap,wie bedoel ik met aloelama de Nobele Sheiks Abdul-aziez ibn abdilaah ibn baaz ,moge allah hem genadig zijn ,Sheik naasir ud dien al-albaanie,moge allah hem genadig zijn ,Sheik mohammad ibn saalih al uthaimeen, moge allah hem genadig zijn, deze tijd onder andere Sheik rabie ibn haadie umayr al madkalie,moge allah hem behoeden,Sheik fauwzan ,moge allah hem behoeden,wat mijn stand punt was ,dat heb ik wel duidelijk gemaakt denk ik

Timarzgha

Citaat van: Carthago81 op 06/12/2005 om 17:54:51
   [bismi allah irahman irahim]assalamoe aliakoem broeder timarzgha ,maar moeten wij de dien islam wel of niet volgens de Salaf un Salih begrijpen,de aloelama zegen wel ,dan bedoel ik niet die sekten waar jij over hebt die de problemen veroorzaken voor de moslim gemeenschap,wie bedoel ik met aloelama de Nobele Sheiks Abdul-aziez ibn abdilaah ibn baaz ,moge allah hem genadig zijn ,Sheik naasir ud dien al-albaanie,moge allah hem genadig zijn ,Sheik mohammad ibn saalih al uthaimeen, moge allah hem genadig zijn, deze tijd onder andere Sheik rabie ibn haadie umayr al madkalie,moge allah hem behoeden,Sheik fauwzan ,moge allah hem behoeden,wat mijn stand punt was ,dat heb ik wel duidelijk gemaakt denk ik
wa aleikoem salaam broeder
Allereerst broeder is niemand perfect, voorwaar Allah swt de mensheid wees op zijn of haar gebreken
Zeker moeten wij de dien begrijpen, en Allah swt schonk sommigen meer wijsheid als de anderen, opdat zij onze kennis zouden verrijken
Je noemt een aantal geleerden op gebied van de islam
Ik kan slechts dromen van hun kennis, echter zal geen van allen opdraaien voor mijn zonden en ben ik aangewezen op eigen overwegingen
En met zowel  Abdul-aziez ibn abdilaah ibn baaz, Sheik mohammed ibn saalih al uthaimeen, en talabani (moge allah hen genadig wezen) verschil ik wel vaker van mening op diverse aspecten
Ik kan ze toelichten als je wenst maar lijkt me niet van belang voor deze topic
Ben dan ook van mening dat het niet bewezen is dat sheikh fawaz beschuldigd kan worden van afvalligheid
Immers beste broeder heeft ook hij veel medestanders en dat zijn ook mensen met kennis
Een rechtvaardiging voor de handelswijze van deetman, heb ik niet kunnen vinden
Behalve vooroordelen aan het adres van de sheikh, en ik zeg je ik ben het ook niet altijd eens met hem maar zeer zeker zal ik zijn persoon niet in twijfel trekken
Hij heeft toch vaker het lef gehad dingen te zeggen die andere imaams liever ontlopen, en daar prijs ik hem voor
Dat hij of een van zijn naasten erop wees dat mensen niet moeten luisteren naar de salafie of andere sekten en hen een inovatie noemde, zegt mij genoeg en komt in lijn met het gene wat ik ken van de islam
Iemand zonder duidelijk bewijs afschilderen als afvallige van het woord van Allah swt, is een zware zonde
Maar ik heb de indruk dat deze beste imaam afgeschilderd word als afvallige van de salafie-leer en op dat gebied geef ik de scheikh volledig gelijk, wa allah o a3lam wa sallaam

Samariaan

,hij is alleen op zijn best met politiek,ik vloek sharon ik vloek ...

Wat ik begrepen heb zijn zijn Jumu3aas doorspekt met dit soort uitspraken, een lange vloek du3a op politici, negeren dus wat er speelt in de gemeenschap waar die moskee staat.

Timarzgha

Citaat van: Samariaan op 06/12/2005 om 18:28:15

Wat ik begrepen heb zijn zijn Jumu3aas doorspekt met dit soort uitspraken, een lange vloek du3a op politici, negeren dus wat er speelt in de gemeenschap waar die moskee staat.
ik raad je dan aan om beter naar hem te luisteren en vaker de moskee te bezoeken
Alle imaams doen uitspraken over de politiek, dat is bijna standaard te noemen
Maar hij juist spreekt nog meer als de anderen over de dingen die meespelen anno 2005, kan ik van velen anderen niet zeggen

Carthago81

jazeker samariaan,niet dat hij de mensen gaat uitnodigd naar de belangrijkste aspect van  de islam de Tauhid, alleen maar ik vloek de regeringen ,ook de moslim machthebers,wat takfir is [ze tot ongeloven bestempelen]  wat helemaal niet toegestaan is in de islam,

Timarzgha

onzin praters en roddeltantes, ik zou maar niet al te veel waarde hechten aan wat andere mensen zeggen
Lees zijn preek van het vrijdag gebed mbt  de tawhied op http://www.al-yaqeen.com/ --->media
Natuurlijk voor mensen die zelf niet in staat zijn zijn preken in persoon aan te horen

Nog dit weerspreek mij als je van mening bent dat de zogenaamde moslim machthebbers ook ware moslims zijn, ik zeg in zijn lijn bij deze dat het lkoeffar zijn en huichelaars
Weerspreek me!
Graag een reactie waaruit zou blijken dat het harram is om een moslim in naam maar lkaffier in daad, ook een lkaffier te noemen
Je word niet op naam beoordeeld maar op daad!
Verdiep je eens in de islam ipv vooroordelen zonder kennis en bewijs wa sallaam !

Ilizi

Azul
Ik besef dat Nederlandse politiek creeert zelf terrorisme door deelnemen aan oorlog en ieder keer ontvoert/beschuldigd Marokkaanse jongeren van terrorisme zonder hard bewijzen en laatste nieuws over de geheime gevangenis van Amerika in Nederland enz...
De ergste bij Moslims is om Imam te bedreigen zoals nu de kwestie van deze Imam, ik hoop dat Nedelandse politiek gaat veranderen.
Aqadi.

Samariaan

Citaat van: Timarzgha op 06/12/2005 om 18:36:43
Citaat van: Samariaan op 06/12/2005 om 18:28:15

ik raad je dan aan om beter naar hem te luisteren en vaker de moskee te bezoeken
Alle imaams doen uitspraken over de politiek, dat is bijna standaard te noemen
Maar hij juist spreekt nog meer als de anderen over de dingen die meespelen anno 2005, kan ik van velen anderen niet zeggen

vaker zijn moskee bezoeken of vaker moskeeen in het algemeen?

zoals ik zei, "wat ik begrepen heb" van mensen dus die wekelijks vrijdag daar bidden. Deze familie leden gaan ten eerste en vooral om een lezing te krijgen om sterker te worden in de deen, niet om dingen aan te horen die je ook op aljazeera kunt zien. Imaans die poliek getinte uitspraken doen best, maar laat niet het vrijdag gebed doorspekken met allerlei zaken die in veel opzichten ver van ons bed zijn, terwijl er allerlei belangrijke dingen rondspelen in de de directe gemeenschap.