Saoudis plots bekommerd om Imazighen

Gestart door Amshoom Style ⴰⵎⵛⵓⵎ ⵚⵟⴰⵢⵍ, 02/12/2005 om 14:37:33

Inuit

Citaat van: shiyut insi op 02/12/2005 om 14:37:33
ga naar http://www.amazighworld.org/news/editorials/index_show.php?article=346
Helaas is het in het Frans, maar als ik de eerste alinea lees dan maak ik daaruit op dat doordat er veel Iqbayliyen tot het christendom bekeren (of afdwalen), de Saud's een Qur'aan in het Tamazight willen uitbrengen. klopt dit?

als bovenstaande waar is, dan zeg ik: als het kalf is verdronken, dan.......

Tifraz

Citaat van: Inuit op 02/12/2005 om 14:47:37
Citaat van: shiyut insi op 02/12/2005 om 14:37:33
ga naar http://www.amazighworld.org/news/editorials/index_show.php?article=346
Helaas is het in het Frans, maar als ik de eerste alinea lees dan maak ik daaruit op dat doordat er veel Iqbayliyen tot het christendom bekeren (of afdwalen), de Saud's een Qur'aan in het Tamazight willen uitbrengen. klopt dit?

Het klopt.

Tifraz

en dit pogen ze te bereiken door 5000 audioexemplaren van cassettes en 5000 cd-exemplaren in het Tmazight te verspreiden

Ben3men

Ze gaan hun versie van Wahabitische geloof in Noord afrika verspreiden. Voordat je het weet, krijgen we eigen Bin Ladens.
Imazighen zijn zeer gevoelig voor de boodschap uit het midden oosten. Denk aan Mohammed B. die van een normaal jongen in een monster is veranderd.

groenebriefjes

zitten ze echt op te w8en in rif. NOT! De joodse marokkanen willen ze toch ook niet bekeren?! Of krijgen die een koran in het hebreeuws? hahaha

Inuit

Citaat van: Ben3men op 02/12/2005 om 14:59:32
Ze gaan hun versie van Wahabitische geloof in Noord afrika verspreiden. Voordat je het weet, krijgen we eigen Bin Ladens.
als ze alleen de vertaalde Qur'aan gaan verspreiden, dan is daar niets Wahabistisch aan.

Ben3men

Christenen en de Joden onder Imazighen zullen niet tot de islam bekeren.  Malakitische moslims, zullen de wahabitische stroming overnemen. Deze Wahabiten Imazighen zullen dan Christenen en ongelovige Imazighen opblazen. Dit is het doel.

Inuit

Citaat van: Ben3men op 02/12/2005 om 15:08:53
Christenen en de Joden onder Imazighen zullen niet tot de islam bekeren.  Malakitische moslims, zullen de wahabitische stroming overnemen. Deze Wahabiten Imazighen zullen dan Christenen en ongelovige Imazighen opblazen. Dit is het doel.
je houdt vast niet van complottheorieen ;D

masanisa

ze moeten ons met rust laten, wij zijn meer verarabiseerd dan moslims geworden.
Het wordt tijd dat wij zelf de keuze moeten maken..........

Ben3men

Citeer
als ze alleen de vertaalde Qur'aan gaan verspreiden, dan is daar niets Wahabistisch aan.
Koran is niet makkelijk te begrijpen, ze zullen zeker de Koran uitleggen op zijn Wahabitisch. Alle moslims hebben dezelfde Koran, maar ze hebben niet dezelfde interpretatie. Ze zullen de Koran uitleggen zoals Bin Laden dat Ziet. Zelfs Malakitische moslims zullen opgeblazen worden door Wahabieten.

groenebriefjes

Citaat van: masanisa op 02/12/2005 om 15:10:28
ze moeten ons met rust laten, wij zijn meer verarabiseerd dan moslims geworden.
Het wordt tijd dat wij zelf de keuze moeten maken..........
ja daar gaat het om, ze grbuiken de islam als excuus om te verarabiseren en zo de konten te likken van die hypocriete saoedi's...Net wat je zegt, opdonderen moeten ze.

Ben3men

Citaat van: Inuit op 02/12/2005 om 15:10:23
Citaat van: Ben3men op 02/12/2005 om 15:08:53
je houdt vast niet van complottheorieen ;D
Als het echt is, vind ik het heel erg eng. Ik hoop dat de Noord Afrikaanse regeringen dit gaan voorkomen en de Wahabieten buiten de deur houden.

masanisa

Ik vind het steeds jammer dat we als Imazighen telkens opkomen voor zaken die eigen maken, denk bv: Irak, palastina...............

groenebriefjes

Citaat van: masanisa op 02/12/2005 om 15:17:36
Ik vind het steeds jammer dat we als Imazighen telkens opkomen voor zaken die eigen maken, denk bv: Irak, palastina...............

dat doen ze toch in naam van allah (islam). Dus blijkbaar kiezen ze voor de saudies.