Saoudis plots bekommerd om Imazighen

Gestart door Amshoom Style ⴰⵎⵛⵓⵎ ⵚⵟⴰⵢⵍ, 02/12/2005 om 14:37:33

Inuit

Citaat van: Ben3men op 02/12/2005 om 15:12:26
Citeer
als ze alleen de vertaalde Qur'aan gaan verspreiden, dan is daar niets Wahabistisch aan.
Koran is niet makkelijk te begrijpen, ze zullen zeker de Koran uitleggen op zijn Wahabitisch. Alle moslims hebben dezelfde Koran, maar ze hebben niet dezelfde interpretatie. Ze zullen de Koran uitleggen zoals Bin Laden dat Ziet. Zelfs Malakitische moslims zullen opgeblazen worden door Wahabieten.
je hebt het de hele tijd over Bin Laden, maar de Saudi's (het koningshuis) hebben deze man verbannen vanwege zijn denkbeelden.
verder verwar je een rechtsschool (de Malaki madhab) met een stroming (het Wahabisme).

je doet alsof wij Marokkanen (en dan met name Imazighen) niet na kunnen denken en door de eerste de beste Saudi van alles wijs gemaakt kunnen worden. uitzondering daargelaten uiteraard, want deze gelden voor elk volk.

met alle respect, maar je klinkt als een xenofobe Hollandse boer die alleen de telegraaf als bron van info heeft.

Inuit

Citaat van: Ben3men op 02/12/2005 om 15:14:42
Als het echt is, vind ik het heel erg eng. Ik hoop dat de Noord Afrikaanse regeringen dit gaan voorkomen en de Wahabieten buiten de deur houden.
moeten ze dan ook de christelijke missionarissen buiten de deur houden?

Ben3men

Citeer
moeten ze dan ook de christelijke missionarissen buiten de deur houden?
Mijn mening: graag. (maar dit mag ik niet zeggen omdat iedereen de vrijheid heeft om zijn boodschap te verspreiden).

Maar Christenen gebruiken geen geweld. Wahabieten zijn zeer extreem en ze zullen Noord Afrika veranderen in oorlogsveld.  Uit Noord Afrika zullen dan veel Bin ladens komen, en iedereen zal dan zeggen: zie je Berbers zijn Barbaren. We hadden alleen Mohamemd B. en veel kranten zeiden dat het in de aard van Imazighen zit om mensen te doden.

Isefrawen

Zij zijn meer bekommerd om zichzelf, imazighen die geen waarde meer hechten aan arabieren, betekend dat ze ook geen macht meer hebben op deze moslims...

Inuit

Citaat van: Ben3men op 02/12/2005 om 15:35:55
Maar Christenen gebruiken geen geweld. Wahabieten zijn zeer extreem en ze zullen Noord Afrika veranderen in oorlogsveld.  Uit Noord Afrika zullen dan veel Bin ladens komen, en iedereen zal dan zeggen: zie je Berbers zijn Barbaren. We hadden alleen Mohamemd B. en veel kranten zeiden dat het in de aard van Imazighen zit om mensen te doden.
weet jij wel wat de wahabistische leer inhoudt? oftewel op welke punten het verschilt met bijv. de leer van ahl assunnah wal jamma33a? (overigens zal een Wahaabi zichzelf nooit zo noemen, maar zeggen dat hij van ahl assunnah wal jamma33a is)

want ik betwijfel dat ten zeerste om eerlijk te zijn.

Ben3men

Ik weet niets wat de Wahabieten. Het enige wat ik weet is dat ze extreem zijn en dat Bin Laden een Wahabit is. Dit heb ik gehoord in Aljazaara. Op het internet kwam ik een site van Wahabieten in Algerije en deze schreven in hun site dat gewapende Jihad het enige middel is om ongelovigen tot het juist pad te bekeren.
Onder ongelovigen behoort ook de president van Algerije die 5 keer per dag bidt.
Wahabisme is er wel in Noord Afrika, maar alleen in het Arabisch.

groenebriefjes

islam is islam, wat walibi dit dat wahabi soeniet sjiiet, bullshit. Er is 1 islam die totaal verpest is, ieder1 heeft zijn eigen islam tegenwoordig. EN maar denken dat ze heilig zijn.

Ben3men

Citaat van: Consiglieri op 02/12/2005 om 15:46:59
islam is islam, wat walibi dit dat wahabi soeniet sjiiet, bullshit. Er is 1 islam die totaal verpest is, ieder1 heeft zijn eigen islam tegenwoordig. EN maar denken dat ze heilig zijn.
Ach, de profeet zelf zei dat islam zal in 21 (als ik me niet vergis) stukken verdeeld worden. De aanhangers van 1 stroming zullen naar de hemel gaan, de rest gaat naar de hel.

Moraina

Waren het er niet 73? En dat maar een groep van die 73 Jenna zou betreden?

Lahoe a3lem.

Ben3men

Citaat van: Moraina op 02/12/2005 om 15:51:20
Waren het er niet 73? En dat maar een groep van die 73 Jenna zou betreden?

Lahoe a3lem.
Ik weet niet precies hoeveel. Timarzgha moet het precies getal weten denk ik.

Inuit

Citaat van: Ben3men op 02/12/2005 om 15:49:46
Ach, de profeet zelf zei dat islam zal in 21 (als ik me niet vergis) stukken verdeeld worden. De aanhangers van 1 stroming zullen naar de hemel gaan, de rest gaat naar de hel.
hij (vzmh) zij dat het jodendom zich in 71 stromingen zal verdelen, het chrisendom in 72 stroming en de islaam in 73 stromingen. slechts 1 van de islamitische stromingen  gaat rechtsstreeks naar de hemel en dat is de ahl asunnah wal'jamma33a (de volgelingen van de leer van de profeet zelf).

Inuit

Citaat van: Ben3men op 02/12/2005 om 15:46:29
Ik weet niets wat de Wahabieten. Het enige wat ik weet is dat ze extreem zijn en dat Bin Laden een Wahabit is. Dit heb ik gehoord in Aljazaara. Op het internet kwam ik een site van Wahabieten in Algerije en deze schreven in hun site dat gewapende Jihad het enige middel is om ongelovigen tot het juist pad te bekeren.
Onder ongelovigen behoort ook de president van Algerije die 5 keer per dag bidt.
Wahabisme is er wel in Noord Afrika, maar alleen in het Arabisch.
waarom maak jij je drukker om een wahabi die eventueel naar noord-afrika kan komen ipv van je druk te maken om bijv. de westerse mogenheden die daar al zitten en meer invloed uitoefen dan wij zelf. en geloof me dat die je opblazen en het feit dat die het met een verguld randje doen om het vervolgens collateral damage te noemen doet niets af aan de daad.

groenebriefjes

hahaha ewa mensen, zie jullie in hel. Amin;)  Btw welke van de 144.000profeten zei dat?

Inuit

Citaat van: Consiglieri op 02/12/2005 om 16:01:00
hahaha ewa mensen, zie jullie in hel. Amin;)  Btw welke van de 144.000profeten zei dat?
de laatste.
en dat de andere stromingen naar de hel gaan wil niet zeggen dat ze nooit het paradijs zullen zien. uiteindelijk zal het paradijs ook voor hun het eeuwige verblijf zijn. maar jah...allahu a3lam.

Timarzgha

assalaam
Van wat ik weet is dat ook wij verdeeld zullen zijn in 73 groepen, 1 meer dan de mensen van het boek (joden, christenen)

''De mensen van de twee geschriften raakten verdeeld in 72 sekten. En deze oemmah zal verdeeld raken in 73 sekten, allen zullen in het vuur zijn behalve een daarvan, dat is de Jama'ah. Sommigen van mijn oemmah zullen geleid worden door verlangens, zoals een is besmet door een ziekte, geen enkel bloedvat noch gewricht zal vrij zijn van deze verlangens''

Het is belangrijk om te weten wat het verschil is tussen deze bedoelde groepen
Het salafisme en ahl assunah wa l'jamaat, verschillen niet op basis van de kern van de islam en de koran maar op andere aspecten die minder van belang zijn
Het vervolg van de hadith leert ons dat die groepen van 72 die in het hellevuur zullen belanden, verschilden met die ene die naar het paradijs zal gaan mbt de kern van islam(de koran)
Het zijn 72 groepen die oa shirk zullen begaan en lkuffer, groepen die bv geloven in een profeet na mohammed saws of groepen die het woord van Allah swt verdraaiden en of verloochenen
In elk geval is er op grond van de koran geen verschil tussen ahl alsunnah en de wahabie/salafie, en dus zouden zij tot één groep behoren
Die ene groep die de hemel zal betreden zal de belangrijkste wezen uit de islamitische ummah, en het valt niet te ontkennen dat het idd de volgers van de ahl alsunnah wa l'jamaat (gemeenschap) zouden kunnen zijn. wa allah o a3lam