Hoofdmenu

Tifinagh IRCAM in vraag

Gestart door Amshoom Style ⴰⵎⵛⵓⵎ ⵚⵟⴰⵢⵍ, 02/12/2005 om 14:25:27

allasian

#30
Citaat van: m'Izran op 08/12/2005 om 16:28:55
Het Tifinagh spreekt wel van een onafhankelijkheid.
Waarom kun niet inzien je wat atsaynou wel inziet. Zijn je spleetogen nou helemaal dichtgevroren door de arctische kou ?

Inuit

#31
Citaat van: allasian op 14/12/2005 om 16:35:46
Citaat van: m'Izran op 08/12/2005 om 16:28:55
Het Tifinagh spreekt wel van een onafhankelijkheid.
Waarom kun inzien je wat atsaynou wel inziet. Zijn je spleetogen nou helemaal dichtgevroren door de arctische kou ?
waarom heb jij er zoveel problemen dat iemand jou mening niet deelt?

onafhankelijkheid.....daar koop ik niets voor, ik zit niet te wachten op een symbolisch schrift, maar op een schrift waar ik werkelijk wat aan heb, en dat is het Tifinagh absoluut niet.

allasian

Citaat van: Inuit op 14/12/2005 om 16:39:00
onafhankelijkheid.....daar koop ik niets voor,
Onafhankelijkheid,daar gaan mensen dood voor,Aregra
Citeerik zit niet te wachten op een symbolisch schrift, maar op een schrift waar ik werkelijk wat aan heb, en dat iks het Tifinagh absoluut niet.
Het is geen symbolisch schrift,dat weet je heus wel.

Inuit

Citaat van: allasian op 14/12/2005 om 16:42:54
Onafhankelijkheid,daar gaan mensen dood voor,Aregra
Je moet geen zaken verwarren, jij doelt hier namelijk op een andere soort onhankelijkheid dan ik bedoel.

Citeer
Het is geen symbolisch schrift,dat weet je heus wel.
dat weet ik helemaal niet......praktisch is het namelijk niet itt het latijnse of arabische alfabet die bekend zijn bij de meeste Imazighen.

allasian

Citaat van: Inuit op 14/12/2005 om 16:51:11
Je moet geen zaken verwarren, jij doelt hier namelijk op een andere soort onhankelijkheid dan ik bedoel.
Wat bedoel je dan ? Welke onafhankelijkheid koop jij niks voor ?

Inuit

Citaat van: allasian op 14/12/2005 om 17:00:46
Wat bedoel je dan ? Welke onafhankelijkheid koop jij niks voor ?
de 'onafhanelijkheid' afkomstig van een schrift dat niet op een bestaand schrift lijkt en dus impliciet wil zeggen, wij hebben een schrift dat helemaal van ons is.

allasian



E3ber_Tastite

Ik geef Allasian volkomen gelijk!!!

Inuit

Citaat van: E3ber_Tastite op 14/12/2005 om 23:40:27
Ik geef Allasian volkomen gelijk!!!
dat voegt inderdaad echt iets toe aan de discussie ::)

E3ber_Tastite

Citaat van: Inuit op 14/12/2005 om 23:50:15
Citaat van: E3ber_Tastite op 14/12/2005 om 23:40:27
Ik geef Allasian volkomen gelijk!!!
dat voegt inderdaad echt iets toe aan de discussie ::)

Hij heeft gewoon gelijk, ik ben het gewoon met hem eens, wat ik zou kunnenl zeggen heeft hij al gezegd.

Inuit

Citaat van: E3ber_Tastite op 14/12/2005 om 23:55:30
Hij heeft gewoon gelijk, ik ben het gewoon met hem eens, wat ik zou kunnenl zeggen heeft hij al gezegd.
oftewel, ook jij hebt niets interessants te melden. dan kun je inderdaad maar beter niets zeggen, want zoals de mooie uitspraak luidt; zwijg of zeg iets dat beter is dan zwijgen.

E3ber_Tastite

Citaat van: Inuit op 14/12/2005 om 23:58:40
Citaat van: E3ber_Tastite op 14/12/2005 om 23:55:30
Hij heeft gewoon gelijk, ik ben het gewoon met hem eens, wat ik zou kunnenl zeggen heeft hij al gezegd.
oftewel, ook jij hebt niets interessants te melden. dan kun je inderdaad maar beter niets zeggen, want zoals de mooie uitspraak luidt; zwijg of zeg iets dat beter is dan zwijgen.

Ban me maar, als je er niet tegen kan.

ze3ma

snap niet waarom sommigen zich zo hevig verzetten.
Tifinagh is en blijft  een amazigh schrift

ze3ma

Citaat van: Timarzgha op 08/12/2005 om 21:08:13
Ik begrijp die hele onzin niet
Alle schriften hebben elders een oorsprong of zijn een variant op of overgenomen van een ander etc
Waarom moeilijk doen als het makkelijker kan, nu moet er een taal ontwikkeld worden en ook nog eens een schrift
Tifinagh is in mijn optiek niets anders als een middel om de voortgang van de amazigh opkomst te dwarsbomen en te vertragen
Mensen die voor een groot gedeelte al analphabeet zijn moeten nu en een nieuwe taal aanleren en een nieuwe schrift
dat kleine beetje wat zij wisten word ongedaan gemaakt en zo zijn de imazighen weer wat decennia verder, in de hoop dat er niet al te veel belangstelling zal zijn, en deze amazigh opkomst als een hype weer terug valt in de stilte
Blijf nog steeds geen voorstander van een tifinagh en zolang als mij niet bewezen word dat het ook mijn schrift zou zijn(noord marokko) zal ik het blijven beschouwen als een buitenlandse taal
Maw ik denk ook dat dit tifinagh gedoe slechts een hype is en zal vallen bij uitblijven van belangstelling, dat is mijn voorspelling ;)

sorry hoor, maar wat is dit voor een pietluttige bullshit