Wat ik mij altijd afvroeg ......

Gestart door Idir, 19/04/2004 om 18:14:28

imzourenlady

ja ik weet het het is zeker triest maar jah dat zie je overal in marokko niet allen in de vliegtuig. konden we er maar wat aan doen!!!!!

peaceeeeeeeeeeee

Berberin

Nou Idir, ik kan je vertellen dat ik mij hier een jaar terug ook ontzettend boos over heb gemaakt. Ik heb een van de stewardessen hierop aangesproken.
Er zat een ouder dametje naast me die er helemaal niets van verstond en elke keer vroeg: 'majen takar ajedlie', wat zegt ze toch mijn kind'. Het ergste vond ik die standdaard uitleg die in alle talen werd gedaan, waaronder dus ook Engels. Nou toen zakte mijn broek echt af! Engels tijdens een vlucht vanuit Arouit. Wie bedenkt zo iets? Allemaal oude mensjes in het vliegtuig, waaronder sommigen nog nooit in een boek gekeken hebben, laat staan weten wat Engels is. Hoezo een veilige vlucht toegewenst?? Meer dan de helft heeft niet verstaan wat ze zouden moeten doen als het vliegtuig neerstort, niet dat je dan echt wat kan doen maar dat even achterwege gelaten.
Dus ik sprak die stewardes erop aan.
LET OP mensen wat ze zei, daar zakt je broek echt tien keer van af!!!!!!!!
'WE KUNNEN NIET ALLE TALEN GAAN LEREN"!!!Waarbij ze nog even nadrukkelijk vermeldde dat Tamazight GEEN taal was.
Ik heb nog even een heet onderonsje gehad met deze schoonheid.

Maar ik denk Idir, dat je gewoon brieven moet schrijven naar RAM over de vluchten vanaf Amazigh-steden. Zeker moet je je gaan beraden op die column, gooi 't er allemaal in en laat deze overal publiceren.
Sowieso zou ik RAM niet negeren, dat zou onzin zijn. Als zij niet weten dat wij er last van hebben dan kunnen ze het ook nooit oplossen. Je hebt veel mensen die klagen maar geen actie ondernemen en dan komt de klacht ook nooit bij de juist plek aan. Ze zouden bijvoorbeeld het Frans of Engels voor die specifieke vluchten kunnen vervangen door het Tamazight.

Ineens krijg ik een gevoel om te gaan solliciteren bij RAM.....zouden ze me aannemen?

Idir

Hoe dan ook er moet iest ondernomen worden.... het liefs vóór de zomer nog. Wan discriminerend is het wel.... misschien is het wel een idee om E-mail actie op touw te zetten zoals bij MTNL is gedaan!?

razafa

CiteerHoe dan ook er moet iest ondernomen worden.... het liefs vóór de zomer nog. Wan discriminerend is het wel.... misschien is het wel een idee om E-mail actie op touw te zetten zoals bij MTNL is gedaan!?

dat vind ik een goed idee.

Idir

Citeerdat vind ik een goed idee.

Eventueel met handtekeningen verzamelen bij bv. Moskeeën etc.. want veel "oudje" hebben geen internet. Ik wil wel bij een moskee gaan staan hoor.... geen punt ;)

Berberin

Idir, denk niet dat dat gaat werken jongen. Onze 'oudjes' zijn nog steeds bang om ergens voor te tekenen en vooral als ze weten dat dat richting Marokko gaat. Stel je voor dat ze bij de douane worden opgepakt ofzo, dat is wat ze dan gaan denken. Ze leven met hun gedachten nog steeds in het tijdperk van onze vorige koning. Het gaat nog heeeeeeeeel lang duren eer zij echt het vertrouwen erin krijgen dat ze niet zomaar worden opgepakt als ze aan de grens verschijnen.
Ik denk dat het nu aan de 2e generatie en de generatie daarna is om dit op te pakken. Deze generaties zijn mondiger en hebben meer lef.

razafa

CiteerIdir, denk niet dat dat gaat werken jongen. Onze 'oudjes' zijn nog steeds bang om ergens voor te tekenen en vooral als ze weten dat dat richting Marokko gaat. Stel je voor dat ze bij de douane worden opgepakt ofzo, dat is wat ze dan gaan denken. Ze leven met hun gedachten nog steeds in het tijdperk van onze vorige koning. Het gaat nog heeeeeeeeel lang duren eer zij echt het vertrouwen erin krijgen dat ze niet zomaar worden opgepakt als ze aan de grens verschijnen.
Ik denk dat het nu aan de 2e generatie en de generatie daarna is om dit op te pakken. Deze generaties zijn mondiger en hebben meer lef.

We gaan ook niemand dwingen voor een handtekening.
gewoon doen niet geschoten is altijd mis toch.????

Berberin

Zeker weten, afazar.

Idir

Het personeel van Royal Air Maroc is aan het staken, ze zijn niet tevreden over de arbeidvoorwaarden en salaris! Gaat naar verwachting 4 dagen duren....

Amezian

CiteerHet personeel van Royal Air Maroc is aan het staken, ze zijn niet tevreden over de arbeidvoorwaarden en salaris! Gaat naar verwachting 4 dagen duren....
De oorzaak van dat conflict is dat ze 6 werknemers hebben ontslagen.