Hoofdmenu

Naamswijziging

Gestart door strange_love, 15/11/2003 om 21:59:16

strange_love

Dag allemaal,

Voor naamswijziging via de rechter ben ik, momenteel, op zoek naar Amazigh namen (mannelijk), het liefst latijns klinkend, gezien dit één van de voorwaarden is die door het ministerie van justitie worden gesteld, het NL ministerie uiteraard.

Alvast bedankt,
Dr. Strange Love.

Goner

Hoi Vreemde Liefde,

Op deze site staan Amazigh voornamen, kijk onder cultuur en dan zie je het zo. Over achternamen kan ik je niks zeggen.

Succes, een naam is erg belangrijk. Laat je weten hoe het loopt? Er zijn vast meer mensen die hiermee lopen en dan kan men van je ervaringen leren.

Monique

strange_love

Ah, thank you very much, indeed, Monique. Ik heb die lijst, eindelijk, 's gevonden; Erg handig voor het kiezen van een naam. Ik moet van het ministerie van justitie maar liefst 5 namen opgeven, in de door mij gewenste volgorde. Mocht naam nr.:1 niet aanvaardbaar blijken dan gaan ze over tot naam nr.: 2 of 3 totdat ze er vrede mee hebben, dan wordt de zaak pas in behandeling genomen.'t is een heel gedoe en de procedure duurt zo'n 8 maanden en het kost ook nog zo'n 250 euro, maar ja, ik ga 't toch doen, geloof ik. Ik heb hier, eigenlijk, nooit eerder over gepeinsd en nu, door het huidige klimaat, opeens wel. Best wel een raar gevoel, temeer omdat ik, vaak, voor een Europeaan word aangezien (ook door landgenoten), is de neiging groot om hierover ook te gaan liegen. Ik zou, graag, reacties hebben van andere Marokkanen die dat wel gewoon doen. Begrijp me niet verkeerd, ik heb geen moeite met m'n Marokkaans zijn, ik waardeer het zelfs, maar met de perceptie van anderen. You know, criminelen, universitairen, halve-analfabeten, religieuzen, illegalen... alles op één hoop. Tja, dan weet Dr. Strange Love 't even niet meer.
And now something completely different: Toen Ghandi, bij z'n eerste bezoek aan Londen, van journalisten de vraag kreeg: <Wat vindt u van de Westerse civilisatie?>
Antwoordde hij: <I think that'll be a good idea.>  

Goner

Hij is heeeeel goed!!!! We zijn naar ik vrees nog geen stap verder sinds die wijze uitspraak. Dankjewel

Monique

Arrows

wow 8 maande? dat duurt wel lang en wat als alle 5 niet goed zijn nar hen mening? dan heb je pecht zeker dan krijg je het pas na 8 maanden te horen!

"Geachte meneer "mohammed" bij deze willen wij u  bekend maken dat de door uw gekozen namen niet in aanmerking komen..blabla!"

ik zit maar een beetje te dollen natuurlijk wens ik je veel succes met je plan en laat het ons weten of het gelukt is...

Mischien ben je wel de eerste die dit heeft gedaan, mischien hebben meerdere mensen het wel offcieeel gedaan als jullie dit lezen laat het ons effe weten ben wel nieuwsgierig!

ataynahnah

Ik ken veel mensen die ook hun naam hebben veranderd. Niet helemaal echt natuurlijk, want dan krijg je weer gezeur met de Marokkaanse ambassade als je nog een marokkaanse nationaliteit hebt, maar als tweede naam, zeg maar soort doopnaam, maar dan officieel

Arrows

had laatst op de radio gehoord dat de derde en vierde generatie allochtonen maar 1 indentiteit mogen gezien..tegenwoordig hebben mensen Nederlands en marokkaans straks word het kiezen OF OF!

ik vind als je dan voor het nederlandse kiest bijvoorbeeld dat ze dan niet nog steeds moeilijk doen over een amazigh naam!

SAMADIE

als je naam verandandrt blijf je toch maorkaan duss het heeft niet veel zin ze b;lijven je zie als een ``kutmarokaan`` duzzz
zoals een oud leraar van mij zie hij is zelf irani de mensen kijken niet in jou papier maar naar jou haar en hoofd

CiteerIk ken veel mensen die ook hun naam hebben veranderd. Niet helemaal echt natuurlijk, want dan krijg je weer gezeur met de Marokkaanse ambassade als je nog een marokkaanse nationaliteit hebt, maar als tweede naam, zeg maar soort doopnaam, maar dan officieel

Arrows

Citeerals je naam verandandrt blijf je toch maorkaan duss het heeft niet veel zin ze b;lijven je zie als een ``kutmarokaan`` duzzz
zoals een oud leraar van mij zie hij is zelf irani de mensen kijken niet in jou papier maar naar jou haar en hoofd

goh wat kan jij dat toch leuk verwoorden "kijken naar jou hoofd"

ik denk dat mensen wel een beetje een keine indruk krijgen als ze je zien, maar ze krijgen vooraal een verkeerde indruk als het mondje opengaat en van die verotte straattaal uitgekrijst word...iwa dan knappen ze echt op je af! wat ik me echt wel kan voorstellen want het is iets waar ook ik op afknap!

dus het is niet alleen JE HOOFD, het is de manier waarop je praat en je hele houding eigenlijk!

maar een andere naam maakt wel verschil want dan gaan ze vragen "waar komt die naam vandaan? heb het nooit eerder gehoord"iwa dan kan jij vertellen waar jij die mooie originele naam vandaan hebt dan kom je ook weer anders over!

cinderella

Citeergoh wat kan jij dat toch leuk verwoorden "kijken naar jou hoofd"

ik denk dat mensen wel een beetje een keine indruk krijgen als ze je zien, maar ze krijgen vooraal een verkeerde indruk als het mondje opengaat en van die verotte straattaal uitgekrijst word...iwa dan knappen ze echt op je af! wat ik me echt wel kan voorstellen want het is iets waar ook ik op afknap!

dus het is niet alleen JE HOOFD, het is de manier waarop je praat en je hele houding eigenlijk!

hey arrows,
daar heb je nou helemaal gelijk in!!
ik knap daar ook op af,
sommige mensen krijsen inderdaad maar wat, maar je weet niet hoe ze van binnen zijn, toch???

allasian

Ik ben voor naamswijziging.

In zo verre dat je de franse spelling op kunt laten rotten.

Waarom zouden de marokkaanse namen toch nog altijd vanuit de franse spelling geschreven moeten worden,FUNK THAT.

Ik heb het hier nog niet eens over amazigh of geen amazigh.

Het is Galid,en geen Khalid.
Het is Nordin,geen Nouredinne.
Het is Abdoel,geen Abdoul.

ighes

CiteerIk ben voor naamswijziging.

In zo verre dat je de franse spelling op kunt laten rotten.

Waarom zouden de marokkaanse namen toch nog altijd vanuit de franse spelling geschreven moeten worden,FUNK THAT.

Ik heb het hier nog niet eens over amazigh of geen amazigh.

Het is Galid,en geen Khalid.
Het is Nordin,geen Nouredinne.
Het is Abdoel,geen Abdoul.

Helemaal mee eens... ik begrijp dat niet. De grap is dat de Nederlandse spellen bijna hetzelfde is als de Amazigh spelling.

Aqsil

In Marokko worden Amzigh namen verboden omdat 'ze in strijd zijn met de islam', beweren Arabieren.

Een sahabie vroeg de profeet over de slechtste naam.
De profeet antwoordt: "de slechtste naam is koning de aller koningen'.

In Marokko wordt de koning van Marokko 'Koning der koningen' genoemd. Dit is de slechtste naam in de islam en niet de Amazigh naam.

Bron: Sahieh Alboekhari.

Arrows

Ik vraag me nu af of de topicstarter inmiddels al wat gehoord heeft over zijn Amazighnaam! ben echt wel benieuwd!

IWA strange love laat gauw wat van je horen!