The Aith Waryachar of the Moroccan Rif

Gestart door Sabadilla, 28/11/2005 om 17:00:51

Thayouth

Citaat van: Amekras n Deren op 23/01/2007 om 18:04:00
That would be so cool and helpful!

Do you mean it is hard to find a library where you can purchase the english version?

Be careful, it's a big job to "ebook-ize" so many pages and illustrations.




Haha, that's quite some enthusiasm you're showing here. Please remember that I don't have that book (yet). :D

And yes, that's exactly what I'm talking about. The English version isn't available in Holland (or I haven't looked hard enough for it, but I think I did). So I have to rely on the generosity of others. :D

Making an e-book out of it won't be a big deal by the way. Not in my idea of e-booking. I just photograph every page and thus turn books into digital photo albums. Works for me.


Camaron'N'IstIgliwa

Citaat van: Thayouth op 23/01/2007 om 18:38:16
Citaat van: Amekras n Deren op 23/01/2007 om 18:04:00
That would be so cool and helpful!

Do you mean it is hard to find a library where you can purchase the english version?

Be careful, it's a big job to "ebook-ize" so many pages and illustrations.




Haha, that's quite some enthusiasm you're showing here. Please remember that I don't have that book (yet). :D

And yes, that's exactly what I'm talking about. The English version isn't available in Holland (or I haven't looked hard enough for it, but I think I did). So I have to rely on the generosity of others. :D

Making an e-book out of it won't be a big deal by the way. Not in my idea of e-booking. I just photograph every page and thus turn books into digital photo albums. Works for me.



;D No worries I know you don't have it yet, but Igh Tinna Rebbi you will have it.

I'll have a look on google books if I can find the list of Holland's university libraries who have this book available for borrowing.

For the third point, a technical one, I will try to provide you with a link to turn some ebooks out, just for knowledge.

Even if it takes 3 months, 1 year or more; the main thing is the intention and the project. :)

VS

Dat is nou zoeen boek waarvan je denkt, die is het geld meer waard dan die tien patatjes pinda of een uurtje uitgebreide massage. Ga ik zeker kopen. Dan maar rugpijn en tien keer Tamaraqt.
Alleen, is het nou de volledige uitgave of komt er nog een vervolg? Iemand die duidelijkheid kan scheppen?

MBTiza

Citaat van: VerbalSmaeel op 23/01/2007 om 19:35:07
Dat is nou zoeen boek waarvan je denkt, die is het geld meer waard dan die tien patatjes pinda of een uurtje uitgebreide massage. Ga ik zeker kopen. Dan maar rugpijn en tien keer Tamaraqt.
Alleen, is het nou de volledige uitgave of komt er nog een vervolg? Iemand die duidelijkheid kan scheppen?

Beste Haagsche courant,

Een aantal hoofdstukken van het origineel zijn vertaald en als het goed is worden de andere delen ook vertaald en in het tweede deel uitgebracht.

mvg,

Algemeen dagblad (die-hard ochtendploeg)

mIzran

Citaat van: miss.F. op 23/01/2007 om 16:31:38
Citaat van: mIzran op 19/01/2007 om 16:55:31
Heb eindelijk het originele boek in het Engels in mijn macht. Maar Tof!  Een mooi diepgaand antropologische werk over het sociale, economische, culturele en religieuze leven in de Rif. Het verdiend een Nederlandse vertaling. Deze behoort uiteraard ook tot mijn boekencollectie!! Het was wel lang wachten. Heb trouwens ook gehoord dat ie ook in het Arabisch zal worden vertaald..

Meld even, waar het te bestellen is. Dank u.

Jij hebt het originele boek?? Uhmm.........wanneer gaan we afspreken???

Jaaaa eindelijk! Heb wel wat moet neerleggen, maar het is het waard.

Noem maar een datum!..

-----

Thayouth: In Nederland is het boek niet mee te verkrijgen, alleen bij bibliotheken kun je het inzien/lenen. Bij onderstaande vestigingen:

Amsterdam, Koninklijk Instituut voor de Tropen Informatie, Bibl. & Doc. (IBD)
Amsterdam, Universiteit van Amsterdam Universiteitsbibliotheek, Afd. IBL
Groningen, Rijksuniversiteit Groningen
Leiden, Afrika-Studiecentrum Bibliotheek
Leiden, Rijksmuseum voor Volkenkunde Bibliotheek
Leiden, Universiteitsbibliotheek Leiden Uitleen - IBL
Nijmegen, Radboud Universiteit Nijmegen Universiteitsbibliotheek

miss.F.

Citaat van: mIzran op 24/01/2007 om 12:42:47
Citaat van: miss.F. op 23/01/2007 om 16:31:38
Citaat van: mIzran op 19/01/2007 om 16:55:31
Heb eindelijk het originele boek in het Engels in mijn macht. Maar Tof!  Een mooi diepgaand antropologische werk over het sociale, economische, culturele en religieuze leven in de Rif. Het verdiend een Nederlandse vertaling. Deze behoort uiteraard ook tot mijn boekencollectie!! Het was wel lang wachten. Heb trouwens ook gehoord dat ie ook in het Arabisch zal worden vertaald..

Meld even, waar het te bestellen is. Dank u.

Jij hebt het originele boek?? Uhmm.........wanneer gaan we afspreken???

Jaaaa eindelijk! Heb wel wat moet neerleggen, maar het is het waard.

Noem maar een datum!..

-----

Thayouth: In Nederland is het boek niet mee te verkrijgen, alleen bij bibliotheken kun je het inzien/lenen. Bij onderstaande vestigingen:

Amsterdam, Koninklijk Instituut voor de Tropen Informatie, Bibl. & Doc. (IBD)
Amsterdam, Universiteit van Amsterdam Universiteitsbibliotheek, Afd. IBL
Groningen, Rijksuniversiteit Groningen
Leiden, Afrika-Studiecentrum Bibliotheek
Leiden, Rijksmuseum voor Volkenkunde Bibliotheek
Leiden, Universiteitsbibliotheek Leiden Uitleen - IBL
Nijmegen, Radboud Universiteit Nijmegen Universiteitsbibliotheek

is volgende week dinsdag- of donderdagmiddag een optie??

mIzran

#126
Weet je wat, ik bel je wel!

Memma

Een vraag mbt de inhoud van het boek; in hoeverre is uitgebreide info over andere Riffijnse stammen in het boek te vinden. Of beperkt het boek zich toch echt alleen maar tot de Aith Waryagher-stam?

abrid

Citaat van: Memma op 24/01/2007 om 16:58:06
Een vraag mbt de inhoud van het boek; in hoeverre is uitgebreide info over andere Riffijnse stammen in het boek te vinden. Of beperkt het boek zich toch echt alleen maar tot de Aith Waryagher-stam?

Het behandeld ook stammen als de Aith Tuzin, Temsaman, Ibequyen, Aith Ammart en Igzenayen. Er staan ook verhalen in over de oostelijke en westelijke Rif. Maar hij behandeld vooral de stammen in de centrale Rif.

Thayouth



mIzran, helemaal super. Dank je. Stom dat ze dat boek niet gewoon herdrukken. Er is zo te zien veel vraag naar.

miss.F.


abrid

http://www.tawiza.nl/content/actueel.php?id=337&igg=actueel

30 maart 2007 1ste exemplaar van de vertaling aan burgemeester Deetman van Den Haag uitgereikt. Zie bovenstaande link!

MBTiza

Citaat van: abrid op 08/03/2007 om 15:17:03
http://www.tawiza.nl/content/actueel.php?id=337&igg=actueel

30 maart 2007 1ste exemplaar van de vertaling aan burgemeester Deetman van Den Haag uitgereikt. Zie bovenstaande link!

Ewa B, ben je van de partij? Geef me anders een belletje als je gaat.

Boureddi

Ik ben van de partij. wil dit boek al jaren hebben....en toch vis ik steeds achter het net..
Wil het orgineel ook kopen..

aithwayagher

kan niemand hier a.u.b. de vertaling van het boek hier op het forum plaatsen anders wel een stukje der van of anders weet iemand waar je die boek kan halen?